Na Jiviny - 9,7km
Trasa: N. Město - Smíchov - Strahov - Břevnov - Bílá H. - Ruzyně
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Václavské nám. (600m); Museum (600m); I. P. Pavlova (700m); Národní tř. (900m)
Popis trasy: Vyjděte ulicí Řeznickou k novoměstské radnici, u níž nalevo přejděte a jděte po okraji Karlova náměstí podél radnice ke tramvajovým kolejím, kde opatrně přejděte, přijďte vpravo k ulici Myslíkově a do ní (vlevo) odbočte; na zastávce ji přejděte a jděte k odbočce doprava až za touto zastávkou (do Křemencovy). Tou jděte na její konec, pak se dejte doleva ul. V jirchářích a doprava Pštrossovou na Ostrovní, po níž jděte vlevo ke vjezdu do podzemních garáží, za nímž zamiřte vpravo po schodech a přes prostranství na ul. Národní, po níž vlevo dojděte kolem Národního divadla k mostu Legií. Po něm přejděte Vltavu a hned potom odbočte doleva na Janáčkovo nábřeží; první ulicí se dejte doprava (Petřínská) a jí dojděte přímo na nám. Kinských, po němž jděte mírně vlevo k semaforům, přejděte na nich na pravý chodník a vstupte do Kinského zahrady, abyste hned za budovou odbočili vpravo na cestu stoupající serpentýnami; nahoře křižující stezku jen přejděte a pokračujte v mírném stoupání až před můstek nad vodopádem - na něj se můžete podívat, ale dál pokračujte ještě před ním doprava, hned nad ním prudce stoupající cestou (napravo) ke dřevěnému kostelíku sv. Michala a před ním ostře vlevo pokračujíce ve stoupání, později po schodech. Hlavní cestu potom pouze přejděte a nejvíc stoupající cestou vyjděte na větší plac ve svahu, z jehož prostředka jděte vlevo, abyste ještě kousek parkem došli k dalšímu východu vpravo, jímž vyjděte na ulici Šermířskou, po níž se vydejte doleva. Šermířská vás přivede k Velkému strahovskému stadionu, u nějž jděte doleva Vaníčkovou, zatáčkou vpravo (za ní se můžete podívat nalevo na výhled) a rovně menší Atletickou nahoru. Držte se stále přímého směru na stezku pro pěší a cyklisty a po ní až k Ladronce, u níž se na velkém rozcestí dejte mírně vlevo a jděte k silnici Podbělohorské, před níž se stočte doprava a co nejvíce se držte cyklostezky, jež vede k podjezdu pod rušnou ulicí Kukulovou, jímž projděte, za ním se stočte doleva, abyste obešli parkoviště nákupního centra a pak se vraťte do původního směru vstupujíce do ulice Bolívarovy, jíž se od obchoďáku vzdalujte. Rovně pokračujte i ul. Na břevnovské pláni a na jejím konci, kde se tato připojuje na obousměrnou ulici Čistovickou, se dejte doprava ke hlavní Karlovarské. Po ní jděte doleva ke tramvajovému a autobusovému obratišti Bílá hora, u něj přejděte a podívejte se na klášter s poutním kostelem P. Marie Vítězné, za nímž se dejte vpravo a ihned vlevo uličkou Na višňovce. Hned na další křižovatce odbočte zase doleva (K mohyle), přejděte odbočku vpravo do Sadové a potom se dejte doprava Ovocnou. Tou jděte stále rovně, z jejího konce pokračujte pěšinkou kolem zahrádek přímo pod hřbitov (po skončení zahrádek nalevo) a kolem něj, takže vlevo, vyjděte na hlavní Karlovarskou, po níž pokračujte doprava a rovně na další světelnou křižovatku, od níž napravo je zastávka městských autobusů Jiviny.