Do Kunratic - 10,3km
Trasa: N. Město - Pankrác - Krč - Kunratický les - Kunratice
Start: Štěpánská × Řeznická: Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Václavské nám. (600m); Museum (600m); Karlovo nám. (700m); Národní tř. (900m); Jiráskovo nám. (900m); Palackého nám. (1,3km)
Popis trasy: Vyjděte Štěpánskou ulicí nahoru, přes Žitnou na druhou světelnou křižovatku - s Ječnou, kde přejděte na protější roh, pokračujte vlevo a následně doprava do ul. Ke Karlovu, jíž stále rovně dojděte okolo Michnova letohrádku až na její konec u kostela Panny Marie a sv. Karla Velikého; před jeho oploceným areálem se dejte doleva ul. Boženy Němcové se zbytkem tramvajových kolejí, pak podél plotu doprava a následně vlevo k Nuselskému mostu, po němž překonejte hluboké údolí. Za mostem jděte ke Kongressovému centru, v původním směru kolem něj a rovně k lávce nad nájezdem na magistrálu, z níž sejděte vpravo (Štětkova ul.) a pak se hned dejte vlevo do ulice Na bitevní pláni, kterou projděte na její konec na Viktorinově, po níž dojděte vpravo na hlavní Na Pankráci. Tam se můžete podívat na kostel sv. Pankráce a pak se dejte doleva. Přijdete na náměstí Hrdinů se stanicí metra Pražského povstání, přes něž jděte rovně ke tramvajové zastávce, za níž opusťte hlavní ulici doprava za domy a jděte souběžně s ní k autobusové zastávce u stanice metra Pankrác. Tady přejděte a vstupte do nákupního centra Arkády Pankrác, jímž projděte na protější stranu a pokračujte nalevo, abyste zleva kolem výškové budovy Motokov v původním směru došli na hlavní ulici Na strži, po níž se dejte doprava a pak na světlech doleva Neveklovskou. Na jejím konci jděte vlevo ul. U nových domů III a na konci této vpravo Humpoleckou, jíž přímo dojděte na její konec, z nějž projděte ke stanici metra Budějovická, sejděte do jeho podchodu a jděte jím podélně nad stanicí metra až na druhý konec, kde vyjděte vlevo ke světelné křižovatce Antala Staška × Budějovická; zde se dejte vpravo Budějovickou a u křížku, kde se tato hlavní stáčí doleva, jděte rovně Hornokrčskou, kterou, stáčejíce se doprava, klesejte na její konec, kde přejděte kolmou hlavní na parkoviště, jež úhlopříčně přejděte, přejděte po řízeném přechodu nájezd na Jižní spojku, sejděte pod ni a spolu se silnicí Vídeňskou podejděte spojku i železniční trať; za železničním podjezdem přejděte hlavní Vídeňskou, jděte kousek zpět na protisměrnou autobusovou zastávku a zde se vzdalte od Vídeňské ul. U Michelského lesa. Silničkou se nechte vést až k zajímavému podjezdu pod cestou, za nímž odbočte doprava a přímo stoupejte i přes asfaltku, po níž vede žlutá značka, až nahoru, kde přímá cesta skončí, takže se dejte doleva. Po chvíli se spolu s cestou stočíte vpravo a pak přijdete zase na kolmou cestu, kde ta vaše končí - tak jděte zase doleva, přímo jděte k Velkému altánu a před ním se dejte mírně vpravo. Zakrátko tuto velkou cestu přetíná malá, na niž odbočte vpravo (nikoliv kolmo - jde v trochu mírnějším úhlu) a jděte rovně až k prudkému srázu, po němž sejděte do údolí, které jen přejděte a prudce stoupejte na jeho protější stranu, nad níž zase narazíte na příjemnou cestu, po níž rovně dojděte zase k jinému sešupu; zde je nalevo dobrá stezka dolů, kde vyjdete na údolní cestu se žlutou značkou, po níž se dejte doleva. Přijdete tak ke Kunratickému mlýnu, u nějž přejděte hráz rybníka a od nějž stoupejte (spolu se žlutou) podél lesa. Přímo ulicí Krále Václava IV. dojděte k rybníku Ohrada u hlavní kunratické ulice K Libuši, po níž zamiřte vlevo. Napravo uvidíte nejprve zámek, pak kostel sv. Jakuba Většího a přijdete na nám. Presidenta Masaryka s kruhovým objezdem, z nějž jděte rovně ul. K Šeberáku na blízkou autobusovou zastávku.