Ke Drahanskému mlýnu - 12,5km
Měřeno krokoměrem 13km.
Trasa: N. Město - St. Město - Holešovice - Kobylisy - Čimice - Dol. Chabry
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Jiráskovo nám. (900m)
Popis trasy: Vyjděte dolů Štěpánskou ulicí a ještě před příchodem na Václavské náměstí vstupte doleva do pasáže Lucerna, v níž se dejte vpravo a vyjděte na Václavské nám., po němž jděte doleva a přímo až na jeho dolní okraj, kde rovně vstupte do uličky Na můstku a hned odbočte doprava do Provaznické, na jejímž konci se dejte vlevo (Havířská) a vpravo kolem Stavovského divadla a po Ovocném trhu na Celetnou ul. Tam jděte doprava a hnedle doleva Rybnou, jíž stále rovně dojděte na Dlouhou ul. (za č.o.26), dejte se po ní doprava po chvilce doleva do pasáže se vstupem do Divadla v Dlouhé, v níž se stočte doprava a vyševše na ulici Hradební tuto přejděte, průchodem projděte na Revoluční a po té doleva přijďte ke světelné křižovatce u začátku Štefánikova mostu, kde přejděte na protější roh a vyrazte přes Vltavu, za níž sejděte po schůdkách dolů a vpravo po nábřeží Kpt. Jaroše dojděte ke světelnému přechodu, po němž nábřežní ulici přejděte, dejte se vpravo a odpojte se od nábřeží doleva ul. Dukelských hrdinů, jež vás přes Strossmayerovo nám. dovede až k holešovickému výstavišti, u nějž se spolu s hlavní stočte vpravo a ulicí U výstaviště, následně Partyzánskou dojděte kolem tramvajové křižovatky na semafory, z nichž zamiřte mírně vpravo k budově holešovického nádraží, jíž přímo projděte na autobusové stanoviště, po jeho levém okraji přijďte ke schodům a po nich vystupte na světelnou křižovatku, kde přejděte ulici nalevo (Bondyho) a klesejte mírně vlevo po chodníku ke křižovatce, kde znovu přejděte ul. Bondyho (nalevo) a podél frekventované silnice zamiřte k mostu Barikádníků. Za mostem sejděte až do podchodu pod ulicí Povltavskou a podeševše ji, vzdalujte se od ní k ulici Pátkově, již přejděte, jděte rovně a mírně doleva stezkou pro pěší na křižovatku, kde si vyberte uličku prudce stoupající doleva (Květinářská). Na jejím konci začínají schody, po nichž vyjdete na ulici Na Jabloňce, jíž se dejte doprava a dojděte na její konec, kde (napravo) začíná pěšinka klesající na Trojskou, kde se dejte vlevo, přejděte ulici i tramvajovou trať a pěšinkou sejděte na uličku, z níž stoupá cesta k ulici Pod Písečnou, po které se dejte doleva a pak doprava, načež se ulice stočí doprava a vyústí na ul. Na Šutce, po níž vlevo přijďte na křižovatku s Písečnou, přejděte ji (napravo) a zamiřte po chodníku k domu nalevo, na rozcestí před nímž se dejte mírně vpravo před další dům, od nějž cestou mírně vlevo vyjděte na ul. Písečnou a po ní vystoupejte ke hlavní Čimické s autobusovou zastávkou. Napravo je zde přechod pro chodce, jejž využijte, otočte se doleva a prudce stoupejte nikoliv první ulicí napravo, nýbrž tou další (Mirovickou). Kolem školního areálu vyjdete na konec prudkého stoupání s první odbočkou vpravo; zde jděte vlevo Hovorčovickou a pak stále rovně k Čimickému háji i jím až na jeho druhý okraj, kde se dejte doleva a hned doprava na pěšinu, po níž směřujte k pravému okraji zástavby, po němž vede ulice Pěšinova. Tou dojděte k ostré zatáčce hlavní ulice přicházející zprava (K Ládví) a dejte se doleva chodníčkem, který se k této ulici zase přiblíží. V těch místech ji přejděte a vzdalujte se od ní cestou napravo od nových domů vedoucí na konec ulice Na průhonu, po níž vyrazte vlevo a stále rovně dojděte až na její konec na hlavní Čimické, již přejděte a pokračujte v cestě přímým směrem uličkou Lužeckou a stezkou podél rybníka k jeho hrázi, kde se dejte doprava na cestu za nákupním střediskem (modrá tur. značka odbočuje doleva, ale vy tak nečiňte), z níž zamiřte po cestě nalevo na ulici Na zámkách, po níž se dejte vlevo a následně vpravo Drahanskou, jež vás přivede k severnímu okraji zástavby, z nějž se nabízejí krásné výhledy a u nějž zde začíná alej, jíž vede žlutá značka. Po žluté projděte alejí a za ní začněte prudce klesat pěšinkou do Drahanského údolí, v němž se dáte vlevo ke Drahanskému mlýnu, od nějž žlutá pokračuje údolní cestou, ale vy se od ní odpojte a stoupejte mírně vpravo nad údolí, kde se vám opět otevře krásný rozhled. Cesta vzdalující se od údolí vás přivede k chatám, u nichž na rozcestí zamiřte vpravo po okraji jejich zástavby, na další křižovatce jděte rovně a nechte se vést cestou, která vyústí do dolnochaberské ulice K Brnkám, jež vás přivede na ul. Pod zámečkem a ta k autobusovému obratišti.