K Hájům - 10,9km
Trasa: N. Město - Smíchov - Košíře - Cibulka - Motolský ordovik - Háje - U Hájů - Stodůlky
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Václavské nám. (600m); Museum (600m); I. P. Pavlova (700m); Národní tř. (900m)
Popis trasy: Vydejte se ulicí Řeznickou na Karlovo náměstí, kde jděte doleva na světelnou křižovatku, přejděte na protější roh, popojděte doprava a vstupte vlevo do parku, jímž projděte okolo fontány do opačného rohu, kde vstupte do podchodu při stanici metra, z nějž vyjděte na protější straně (nalevo od vstupu do stanice); dále jděte přímo kolem zastávek autobusu l.176 na konec bloku domů, kde je tramvajová křižovatka a vy zamiřte doprava dolů ulicí Na Moráni k Palackého náměstí. Zde dojděte po pravém chodníku ke světelnému přechodu na nábřeží a přeševše po něm zamiřte vlevo k Palackému mostu, po němž přejděte Vltavu a přímo ulicí Lidickou dojděte na Anděl, kde pokračujte rovně Plzeňskou pod silničním mostem spojujícím dva tunely, kolem sokolovny (nalevo), kostela Nejsv. Trojice a hřbitova (obojí u tramvajové zastávky Bertramka) před zastávku U zvonu, kde chodník podél domů nalevo jde vodorovně, zatímco Plzeňská stoupá; vy se držte tohoto chodníku vedoucího do uličky Starokošířské (rovně), jež se po chvíli stočí mírně doleva a přivede vás na Vrchlického, po níž jděte vpravo k autobusové zastávce Klamovka a autosalonu, před nímž přejděte ulici Jinonickou nalevo, odbočte do ní a hned potom ji opusťte doprava na cestu, jíž vyjdete na ulici Pod Kavalírkou a hned zde odbočte doleva na stoupající chodník ústící na ul. Nad Kavalírkou, již přejděte, vyjděte po ní o kousek výš a pokračujte ve stoupání nejprve po schodech, pak chodníkem a následně přímo ulicí Nad Turbovou k usedlosti a autobusovému obratišti Šmukýřka, kde se dejte doprava a doleva k mostu přes železniční trať, před nímž jděte vpravo cestou podél trati. Ta se později změní v uličku Na výši, obejde malou železniční zastávku Pha-Cibulka a přijde na hlavní U lesíka u dalšího nadjezdu, jejž tentokrát přejděte a za nímž zase opusťte hlavní přímo do lesa, v němž si vyberte zpevněnou cestu klesající mírně doprava. Cesta se klikatí a vede vás k železničnímu přechodu, k němuž klesá odbočka, ale vy jděte cestou po této straně trati, k níž se přiblížíte a půjdete nad ní až do zatáčky vlevo, z níž vede rovně jen menší cestička; vy jděte po asfaltce doleva, abyste vystoupali k altánku, u nějž se napojíte na žlutou značku, po níž jděte doprava. Přivede vás na ulici Upolínovou a pak ke světelné křižovatce, před níž spolu se značkou odbočte doprava, podejděte železniční trať a za podchodem se od žluté odpojte - jděte mírně vlevo; cesta vás povede lesem k silnici Bucharově a k podjezdu pod ní, jímž projděte a za nímž stoupejte rovně k okraji lesa, kde zamiřte doleva a stoupejte přibližně rovně až k železniční trati, která je v zářezu hluboko pod vámi. Zde se dejte doprava podél zářezu přírodní památkou Motolský ordovik. Na jeho konci narazíte na přechod přes trať, který využijte a za nímž klesejte pro změnu podél náspu k podchodu, jímž projděte a za nímž se na rozcestí dejte doleva ulicí 5. máje. Tato se stočí doprava, pak odbočte vlevo do ulice U mydlárny, jíž se zase přiblížíte ke trati, pod níž vede nalevo cesta. Na tu odbočte, projděte podchodem a za ním pokračujte pěšinkou kousek napravo vedoucí rovnoběžně s potůčkem přímo k rybníčku (nalevo od vás), od nějž stoupejte mírně vpravo ke dvoru Háje. U jeho rohu se dejte doleva a hned zase doleva (takže se od něj budete vzdalovat). Přijdete na cestu, jež se po chvilce stočí vlevo a později přijde na asfaltovou ulici K Hájům, po které se dejte doprava mezi areály různých podniků. Ulice vás dovede na hlavní Bavorskou, na níž se tu nachází autobusová zastávka.