Do Holyně II - 10,9km
Trasa: N. Město - Smíchov - Zlíchov - Hlubočepy - Prokopské úd. - Opatřilka - Červ. lom - Holyně
Start: Štěpánská × Řeznická: Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Václavské nám. (600m); Museum (600m); Karlovo nám. (700m); Národní tř. (900m); Jiráskovo nám. (900m); Palackého nám. (1,3km);
Popis trasy: Vyjděte vzhůru Štěpánskou ulicí, přejděte na semaforech Žitnou i Ječnou do Lipové a na velké křižovatce na konci Lipové se dejte mírně vpravo klesající ulicí Kateřinskou přecházející v Benátskou ústící na světelnou křižovatku s Vyšehradskou ulicí, kde přejděte ulici napravo a pokračujte přímo jednosměrnou Trojickou ulicí kolem kostela Nejsv. Trojice na první křižovatku, kde se dejte doleva v ulici Pod Slovany, jíž dojdete na Plaveckou, tu přímo přejděte do ul. Na Výtoni a touto dospějte na ulici Na hrobci, kde pokračujte vpravo, pak doleva kolem podskalské celnice, přes komunikaci Rašínova nábřeží s tramvajovou zastávkou Výtoň a po chodníku nad řekou vlevo k železničnímu mostu, na nějž vystupte bližšími schody a po jeho pravé straně pak přejděte Vltavu sešeboše na Hořejší nábřeží, jež přejděte, následně přejděte i ulici Svornosti a přímo uličkou U železničního mostu dojděte na tramvajovou ulici Nádražní, po níž přeševše ji jděte doleva za železniční podjezd, kde ještě před dalším podjezdem vstupte vpravo na přístupovou cestu označenou směrovkami ,,Praha-Smíchov severní nástupiště". Tato cesta vás přivede na smíchovské severní nástupiště, z něhož vystupte po schodech na lávku přes celé nádraží, po které jděte doprava vzhledem k vašemu původnímu směru příchodu pod ní po nástupišti. Lávka vás přivede k řízené křižovatce Radlické s Křížovou a Dobříšskou, kde přejděte k autobusové zastávce nalevo, z ní sejděte po schodech na zklidněnou ulici, po této doleva a přímo vyjděte spojovacím chodníčkem na mírně stoupající ulici Křížovou vedoucí kolem budovy České správy sociálního zabezpečení na křižovatku u zastávky Pod Konvářkou (zde mírně doleva), odkud zvolna klesá okolo zastávky Pod Děvínem až na hlavní ulici Na Zlíchově s tramvajovým provozem, kde se dejte doprava - možno také přejít a vyjít ke kostelíku sv. Filipa a Jakuba.
Ulicí Na Zlíchově obejděte zastávku Zlíchov a za ní se dejte doprava po modré jdoucí kolem midibusové zastávky do železničního podjezdu, za nímž opustí ulici Nad Zlíchovem vlevo do ul. Pod Žvahovem směřující přes kopec přímo do centra Hlubočep, kde se stočí vlevo; potom jde modrá dvakrát doprava ulicí Hlubočepskou směrem k nádraží, ovšem podeševši viadukt uhýbá doprava šeboš údolím k odbočce k jezírku, kde se u informační tabule můžete dát doprava a od jezírka vlevo zpátky na ulici K Dalejím, po které vede modrá dál.
Jdouce Prokopským údolím ulicemi K Dalejím a Prokopské údolí můžete napravo projít tunelem (mimo tunel je zase nahoře na skále vidět kříž v místě původního kostelíka sv. Prokopa); dále absolvujete krátký souběh se žlutou a později v zatáčce doprava opustíte asfaltku a Prokopské údolí směřujíce spolu s modrou značkou Dalejským údolím k Červenému lomu, za nímž vyjdete na větší cestu a po té sestoupíte k železniční zastávce Holyně, za kterou opusťte modrou tak, že půjdete doleva o uličku dřív (těsně před modrou). Silnička stoupá k mírné serpentýně vlevo, kterou si můžete zkrátit po luční cestě, pak přijdete do holyňské ulice Za Knotkem, jíž dojdete na autobusové obratiště Holyně, z něhož se dejte doprava ulicí U náhonu na nástupní zastávku u kapličky.