Nad Habrovku III - 10,6km
Trasa: N. Město - St. Město - M. Strana - Hradčany - Ořechovka - Dejvice - PP Jenerálka - Vizerka - Nebušice
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Jiráskovo nám. (900m)
Popis trasy: Vydejte se dolů Štěpánskou ulicí, odbočte vlevo do ulice V jámě, pod kopcem vejděte vpravo do pasáže a v ní se dejte doleva vyšeboše na ulici Vodičkovu, již přejděte, projděte přímo Palackého ulicí, na jejím konci se dejte vpravo a ihned doleva do Charvátovy, jíž kopírujíce pravý chodník dojděte na její konec (po stočení se doprava) průchodem na Národní třídu, již přejděte do domu Platýz, tím projděte na roh Uhelného trhu a přeševše první uličku nalevo vydejte se vlevo z téže křižovatky hned další ulicí - Skořepkou. Na jejím konci jděte do ulice vycházející víceméně naproti jsouc příjezdem na Betlémské náměstí, jež projděte po pravém okraji a přímo vyjděte ulicí Náprstkovou přes odbočku vpravo do Liliové na nenápadnou odbočku doprava - ve Stříbrnou vedoucí na Anenské náměstí, jež opusťte vlevo z protějšího rohu - Anenskou. U jejího ústí na hlavní ulici dejte se doprava k průchodu pod domem na Křížovnické náměstí, kde přejděte a vlevo vstupte na Karlův most, který přeševše pokračujte přímo Mosteckou na Malostranské náměstí, které obejděte po jeho levém okraji až do protějšího rohu, kde se dejte přímo prudce stoupající uličkou Zámeckou na Thunovskou, po níž se dejte vlevo k Zámeckým schodům, po nichž vystoupejte na Hradčanské náměstí, kde obejděte vstup do Hradu a po pravé (delší) straně náměstí dojděte na začátek ulice Kanovnické dovedboší vás ke kostelu sv. Jana Nepomuckého, pod nímž odbočuje z ulice U Brusnice vlevo ulička Nový Svět, jíž projděte až na konec, odkud vystoupejte vpravo po schodech na samý konec ulice Jelení, kde se dejte vlevo ke hlavní Keplerově, již i se s ní souběžnými tramvajovými kolejemi přejděte, parkem projděte na světelnou křižovatku Patočkovy se Střešovickou, kde přejděte levou větev Patočkovy a začínající Střešovickou, jíž se po pravém chodníku vzdalujte od křižovatky ke tramvajové zastávce Sibeliova, kde se dejte mírně doprava Východní ulicí na okraj Macharova náměstí, jež obcházejte po levém okraji - vlevo a vpravo - když na ulici Cukrovarnické se dejte po této doleva. Na další křižovatce Cukrovarnickou opusťte doprava ulicí Lomenou, s níž přejděte ulici Na Ořechovce, projděte její ,,lomy" a na ulici Pod vyhlídkou se dejte doprava po levém chodníku, z něhož se odpojte cestou klesající k železničnímu přechodu, za nímž sejděte ulicí Proboštskou ke kostelíku sv.Václava, za nímž se dejte vlevo buď Zavadilovou ulicí (po její levé větvi), nebo parčíkem mezi oběma větvemi, na hlavní Starodejvickou, již přejděte a mírně vpravo projděte na pravou větev Zavadilovy, s níž nejprve přejděte ulici U dejvického rybníčku a na další křižovatce se dejte cestou šikmo vpravo-vpřed přes náměstí Bořislavka na konec Kladenské ulice, z něhož vystoupejte pěšinkou kousek nalevo k Evropské třídě, na niž vyjdete poblíž křižovatky s Horoměřickou a Liberijskou.
Na Evropské jen popojdete vlevo ke světlům, pak přejděte na protější roh a vyjděte vpravo Horoměřickou ulicí kolem domů ke konci chodníku, kde se dejte doleva, po schodech na ulici Tobruckou a po této rovnoběžně s níže umístěnou Horoměřickou do místa, kde se Tobrucká stáčí vlevo; za zatáčkou se dejte doprava pěšinkou za keřový porost, kde na pěšině přicházející zleva jděte vpravo a nechávajíce se vést cestou sejděte na konec ulice Na krutci, po níž sklesejte k blízké křižovatce s Horoměřickou, kde překročivše svodidla sestupte na cestu podél Kruteckého potoka ústící na zpevněnou cestu, po níž se dejte doleva klesajíce (na rozcestí mírně vpravo) k přírodní památce Jenerálka, za níž následuje jen krátký souběh dnešní trasy s červenou turistickou značkou; vy se však držte údolní silničky k usedlosti Vizerka na protějším břehu Šáreckého potoka. Zde - před Vizerkou - přejděte můstek a dejte se doleva podél potoka; z udržované části před zahradou vstoupíte na luční pěšinu směřující spíše doprava, nežli doleva - víceméně však přímým směrem - k lesu; lesem vystoupejte přímo až pod stavbu na okraji nebušické zástavby, již obejděte zleva, stočte se doprava k ulici V Pachmance a po té se dejte přímo na první další rozcestí, kde odbočte doleva šeboše touto ulicí (K Vizerce) za místní úřad, kde se dejte cestou vpravo k viditelnému kostelu sv. Cyrila a Metoděje, u něhož přejděte hlavní Nebušickou do Požárnické; pod kostelem se dejte doleva a za ním doprava ulicí K vodárně po žluté a červené značce směřujících k nebušickému v lese umístěnému hřbitovu. Kousek za ním se vámi sledovaná žlutá od červené odpojí jdouc na okraj Nebušic - ulici K vinicím. Tuto ulici i žlutou značku brzy potom opusťte vpravo stoupajícím chodníkem ústícím na ulici Na Malé Šárce, po níž vlevo (stáčí se doprava, doleva a znovu doleva) dojdete k cílové autobusové zastávce Nad Habrovkou.