Do Motola - 8,1km
Trasa: N. Město - Smíchov - Košíře - Motol
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Václavské nám. (600m); Museum (600m); I. P. Pavlova (700m); Národní tř. (900m)
Popis trasy: Vyjděte ulicí Řeznickou na okraj Karlova náměstí, kde se dejte vlevo ke světelné křižovatce, kde přejděte na protější roh a blizoučko vstupte vlevo na cestu do náměstního parku, jehož touto polovinou projděte napříč ke vstupu do vestibulu stanice metra Karlovo náměstí, kam sestupte, projděte až ke vchodu do stanice a před ním se dejte vlevo výstupem, nad nímž kolem autobusových zastávek dojdete k odbočce doprava - ulici Na Moráni; touto ulicí sejděte až na Palackého náměstí, kde končí malou pěší zónou, po jejímž pravém okraji dojděte k semaforům, kde přejděte nábřežní ulici, nalevo přejděte komunikaci po Palackého mostě a dejte se vpravo přes tento most, za nímž přímo pokračujte ulicí Lidickou na křižovatku Anděl, kde jděte dále přímo Plzeňskou. S tou podejděte spojnici tunelů Strahovského a Mrázovky, dále jděte kolem tramvajové zastávky Bertramka, u níž stojí kostel Nejsv. Trojice a starý malostranský hřbitov; ulicí Plzeňskou dojděte před následující zastávku - U zvonu -, k níž ovšem nestoupejte, ale odbočte mírně doleva chodníkem na ulici Starokošířskou vedoucí stáčejíc se vlevo na silnici Vrchlického, již přejděte pokračovaboše v původním směru až k autobusové zastávce Klamovka, za níž na světlech odbočte doleva a pravý chodník ulice Jinonické opusťte ihned za autosalonem vpravo cestou stoupající k ulici Pod Kavalírkou končící na Musílkově, již přejděte, vyjděte vzhůru na první křižovatku a jděte dvakrát doprava ulicí Pod školou na Nepomuckou vedoucí nad Košířským náměstím okolo kostela sv. Jana Nepomuckého přibližujíc vás zpět ke hlavní Plzeňské. Přiblíživše se nejvíce křižovatce s Plzeňskou pokračujte dále rovně po levém chodníku a pěšinou nalevo od plotu ohrazujícího benzinovou pumpu a parkoviště jděte po okraji lesa na konec cesty u zeleného zábradlí, odkud kousíček napravo pokračuje cesta podél Motolského potoka na ulici Nad Hliníkem, již ovšem pouze přejděte na stezku vedoucí k Plzeňské, po níž jděte k viditelné zastávce Hotel Golf, u níž přejděte a pěší cestou dojděte k Motolskému potoku, před nímž se dejte vlevo a držíce se cestou po louce jeho koryta přijděte na cestu, s níž potok přejděte a podél jeho pravého břehu z vašeho pohledu jděte pěšinkou mimo rybníky na nájezd na ulici Kukulovu u zastávky Motol. Zde nalevo přejděte nájezd, podejděte horní silnici, přejděte i další větev nájezdu a po této se dejte vpravo k odbočce do ulice Za opravnou vedoucí kolem krásně opraveného motolského zámku zpět na Plzeňskou, po níž pokračujte okolo starého motolského mlýna na tramvajovou zastávku Kremetorium Motol. V případě zájmu se nyní můžete projít ještě urnovým hájem.