Nad Habrovku II - 10,5km
Trasa: N. Město - St. Město - M. Strana - Hradčany - Ořechovka - Dejvice - Jenerálka - Nebušice
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Jiráskovo nám. (900m)
Popis trasy: Vydejte se dolů Štěpánskou ulicí a níže odbočte vlevo do ulice V jámě, z níž pod klesáním vstupte vpravo do pasáže, kde se na prvním rozcestí dejte doleva a vyševše na hlavní ulici Vodičkovu tuto přejděte a vstupte do ulice Palackého, jíž projděte na Jungmannovu, kde se dejte vpravo a vlevo do Charvátovy a tou po pravém chodníku stočivše se doprava dojděte až na její konec, z něhož projdete na Národní ulici, již přejděte a přímo naproti vstupte do Platýzu, z něhož vyjdete na Uhelný trh. Tady se dejte mírně doleva v ulici Skořepka, na jejímž druhém konci přejděte velkou křižovatku pokračovaboše kousek napravo ve směru podobném tomu, jakým jste přišli. Betlémské náměstí, na něž se takto dostanete, přejděte po jeho pravém okraji, pak přejděte odbočku doprava v Liliovou a dejte si pozor na další odbočku vpravo - do Stříbrné. Tato ulička ústí na Anenské náměstí, z jehož protějšího rohu vyjděte vlevo a na hlavní ulici se dejte doprava k průchodu na Křížovnické náměstí, kde se dejte doleva na Karlův most, za nímž vstoupíte do Mostecké ústící na Malostranské náměstí, jež po levé (nebo pravé) straně projděte do protějšího rohu, odkud prudce - vpravo vzhledem k původnímu směru - stoupejte ulicí Zámeckou, nad níž se dejte vlevo Thunovskou k Zámeckým schodům, po nichž vystoupáte na Hradčanské náměstí, jež přejděte po pravém kraji do rohu, jenž opusťte Kanovnickou ulicí vedoucí ke kostelu sv. Jana Nepomuckého, kde se dejte vpravo a ihned vlevo na Nový Svět. Touto uličkou jděte přímo až na plácek, kde přímá ulička končí; odtud stoupejte vpravo po schodech na hlavní ulici Keplerovu. Tuto i s tramvajovými kolejemi přejděte, projděte parčíkem k nedaleké Patočkově a na tramvajové křižovatce přejděte jak tu, tak od ní odbočující Střešovickou, abyste druhou jmenovanou pokračovali po pravém chodníku vzdalujíce se od Pražského hradu. U tramvajové zastávky Sibeliova odbočuje mírně vpravo ulice Východní - tou se vydejte na Macharovo náměstí, jež projděte na protější roh (přímo a doprava, resp. doprava, doleva a doprava). Náměstí opusťte po této cestě vlevo ulicí Na Ořechovce. Tou jděte přímo. Ona se stočí doprava klesajíc k železničnímu podjezdu, za nímž jděte doleva ulicí U dejvického rybníčku - to je až ta druhá a větší. Tato ulice se stáčí vpravo (což poznáte podle vedení hlavní silnice) a nakonec přichází na autobusové obratiště Bořislavka pod Evropskou třídou; zde se dejte doleva k výstupní zastávce a od ní vzhůru po schodech na Evropskou, po níž jděte doleva na další světelně řízenou křižovatku, kde přejděte na protější roh vydaboše se vpravo ulicí Horoměřickou. Na ní nejprve obejděte domy nalevo, za nimiž projděte doleva na Tobruckou vedoucí nad Horoměřickou, ale podle ní. Až na konci parkoviště se Tobrucká stáčí doleva a na konci oblouku uvidíte napravo šikmou pěšinu příhodnou k využití jsouc zkratkou na cestu směřující vpravo od domů. Cestou projděte za hřiště a zde se na rozcestí pěšin dejte doprava, tedy zpět k Horoměřické; následující pěšina klesajíc vede až na ulici Na krutci, po níž se přiblížíte k Horoměřické, ale zatím jděte dolů cestou podél ní a teprve na další křižovatce se na silnici Horoměřickou připojte, abyste po ní došli na Jenerálku, kde začne chodník vedoucí do centra osady. Zde můžete odbočit vpravo malou uličkou K vršíčku vedoucí kolem kaple sv. Jana Nepomuckého.
Od autobusové zastávky Jenerálka vás povede zde začínající žlutá turistická trasa jdoucí přímo přes odbočku na Nebušice, ale ne po Horoměřické, nýbrž dolů k Nebušickému potoku, podél něhož zahýbá doleva. V Nebušicích vychází na rozcestí u čistírny odpadních vod. Pokud chcete, můžete se odtud vydat i k usedlostem napravo od vás, rozhodně byste však neměli vynechat další cestu čtvrtí Malá Šárka.
Pokud tedy třeba s jistou znalostí těchto míst nechcete obcházet usedlosti, dejte se rovně a přímo pokračujte celkem dlouho, déle než žlutá odpojující se doprava, až na odbočku vlevo do uličky Malý Dvůr - to je ta první po odpojení se žluté. Na další křižovatce pak ulici Malý Dvůr opusťte doleva, avšak nikoliv přímo ulicí - chodníčkem podél ní. Tímto chodníčkem přijděte na kruhový objezd, kde přejděte uličky napravo, abyste pokračovali dalším chodníčkem, než tato možnost definitivně skončí; potom jděte mírně doprava ulicí Na Malé Šárce vedoucí až na Nebušickou, kam ústí přímo u zastávky Nad Habrovkou.