Na Zámky II - 10,4km
Trasa: N. Město - Letná - Král. obora - Troja - Bohnice - Bohnické úd. - Zámky
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Jiráskovo nám. (900m)
Popis trasy: Vydejte se dolů ulicí Štěpánskou, v dolní části této odbočte vlevo do pasáže Lucerna a v jejím středu doprava k Václavskému náměstí, kde se dejte vlevo k podchodu metra Václavské náměstí, projděte jím na protější roh a vystupte do Jindřišské, již po chvíli opusťte vlevo do pasáže ústící na kraj slepé ulice V cípu vedoucí na Panskou, kterou doleva dojděte na ulici Na příkopě, jíž se dejte vpravo a u Prašné brány doleva přes náměstí Republiky do Revoluční ulice, po níž dospějte až na její opačný konec na začátku Štefánikova mostu, po němž přejděte Vltavu a za ním ulici zleva a stoupejte co nejstrměji až na Letnou, kde si to namiřte kousek napravo přímo pryč od srázu k museím zemědělskému a technickému; mezi nimi jděte ulicí Musejní, na jejím konci vlevo Letohradskou a ihned vpravo ulicí Nad štolou ke světelné křižovatce, na níž pokračujte rovně Čechovou vstříc Královské oboře. Po vstupu do Stromovky zamiřte přímo mezi korunu tunelového portálu a domek nalevo od ní; na cestě za tímto místem se dejte vpravo prudce klesaboše na širokou cestu, již přejděte a níže zamiřte přímo dolů ke Šlechtově restauraci, před níž je vstup do podchodu pod hlavní okružní cestou, za nímž přejděte vodní tok, stočte se doprava, ovšem tak, abyste znovu nepřešli vodu, a následně odbočte mírně doleva a přes pahrbek směřujte opět k okružní cestě, kde se dejte vpravo a vlevo do železničního podjezdu, za nímž dojděte přímo k mostu na Císařský ostrov. Ostrov přejděte po hlavní silničce k lávce do Troji, kde pokračujte přímo ulicí Pod Havránkou, s ní přes hlavní Trojskou a k č.o.9, u něhož se dejte doleva stoupající cestou k branám botanické zahrady v Troji, kde pokračujte přímo a po chvíli doleva pěšinkou do branky, za níž cesta stoupá; nahoře se držte hlavní cesty skrz prostor a branou vyjděte na asfaltovou cestu. Po té jděte vpřed, zkraťte si serpentýnu a dojděte k hlavní ulici K Pazderkám, a sice přímo na křižovatku s ulicí Lodžskou, na niž přejděte (směřuje přímo od botanické zahrady) a po levém chodníku se vzdalujte od lesíka; přejděte Mazurskou a vzdalte se od velké ulice vlevo na souběžnou ulici Ratibořskou vedoucí přímo kolem garáží. Za garážemi odbočte doleva a u dalšího rohu doprava a následně mírně doleva Řešovskou ulicí přibližující se k panelovým domům při ulici Zelenohorské před vámi. Až se obě ulice dostatečně sblíží a Řešovská se volně dostáčí vlevo, projděte na Zelenohorskou, po ní se dejte vlevo a následně projděte doprava k obratišti Sídliště Bohnice, před nímž přejděte příjezdovou ulici Zhořeleckou a dejte se vlevo ulicí stáčející se šikmo vpravo; na konci obratiště se vydejte doprava cestou směřující ke hřbitovu. Za ulicí Dolákovou následuje celkem vysoká zeď kopírující zeď hřbitova, z níž můžete seskočit, nebo ji obejít - vpravo i vlevo je to přibližně stejně daleko.
Za hřbitovní zdí se dejte doleva a přímo k paneláku a kolem něj po pěšině; ihned za jeho rohem se dejte pěšinou doprava a následně doleva do údolí. Dole pak jděte vpravo ulicí Bohnickou a velmi brzy vlevo nepříliš výraznou cestou mezi domy (K pískovně). Tato ulička vás přivede na ulici Na pískovně s modrou turistickou značkou, po níž se zde dejte doleva. Nechte se jí vést až na místo oddělení se odbočky k vyhlídce, po níž dojděte až k jejímu cíli a cestou zpod vyhlídky klesejte nejprve zvolna po svahu a následně prudce lesem do údolí, kde spolu s modrou scházející dolů o dost dřív vyjdete u autobusové zastávky Zámky.