Na Jenerálku - 10,4km
Trasa: N. Město - St. Město - M. Strana - Hradčany - Dejvice - Hanspaulka - Zlatnice - Jenerálka
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Jiráskovo nám. (900m)
Popis trasy: Vydejte se dolů ulicí Štěpánskou, pak doleva ulicí V jámě a doprava do pasáže; v pasáži se dejte doleva a vyševše na Vodičkovu tuto přejděte, vstupte do ul. Palackého, tu projděte na Jungmannovu, zde doprava a doleva Charvátovou; tou přímo po pravém chodníku, s nímž se stočte doprava, na konci ulice projděte na Národní, přejděte ji a vstupte do Platýzu, za nímž se dejte mírně vlevo do ulice Skořepka, tuto projděte a na větší křižovatce se dejte doprava zadnější ulicí Husovou vedoucí na Mariánské náměstí, jež přejděte po levém okraji a z dalšího rohu se vydejte doleva a ihned doprava Valentinskou ulicí, jíž dojděte přímo na její konec na Kaprově, kde se dejte doleva na nám. Jana Palacha, jež přejděte k Mánesovu mostu, po tom překonejte Vltavu a dejte se šikmo vpravo chodníkem kolem pomníku k tramvajové zastávce u stanice metra Malostranská, kde přejděte a davše se vpravo směřujte podle ulice Klárov k začátku Starých zámeckých schodů, po nichž vystoupejte k Pražskému hradu. Projděte hradním areálem kolem katedrály sv. Víta na další nádvoří, kde se dejte doprava průjezdem na Prašný most a dále ulicí U Prašného mostu na hlavní Jelení, po níž jděte vlevo a k další křižovatce s tramvajovou křižovatkou, odkud se dejte vpravo ulicí U Brusnice k semaforům, odkud pokračujte protější ulicí ihned se stáčející vlevo a na dalším rozcestí doprava Pevnostní dolů k podjezdu, za nímž jděte mírně doleva proti-jednosměrnou ulicí Velvarskou. Na pravé straně narazíte na park, jímž vede mírně vpravo nejprve jedna cesta, pak druhá, o poznání pozvolnější; touto cestou dojděte na pomalu se přibližující Evropskou třídu, jíž postupujte vpřed k nedaleké tramvajové zastávce Hadovka, kde odbočte vpravo do ulice U Hadovky, jíž vystoupejte až na ulici Na viničních horách, kde přímá cesta není, takže se touto ulicí dejte doleva a následně doprava ulicí Na pískách k autobusové zastávce Hanspaulka. Tady začíná zelená turistická značka vedoucí ulicí Krocínovskou na rozcestí Zlatnice, z něhož jde zelená zprvu společně s červenou, později se odděluje doprava klesajíc do údolí, jež přejde a stoupá ulicí Ke Kulišce. Následně prochází zahrádkářskou kolonií Pučálka a u autobusové zastávky se dává doprava, aby z protější strany silnice vstoupila na pěšinu zkracující cestu serpentýnou; za serpentýnou na vaší straně přichází značka z lesa na louku, kde se můžete dát pěšinkou mírně doleva, abyste na zelenou zase narazili na ulici U Gabrielky. Ihned na rozcestí s ulicí Truhlářka přicházející zdola se dejte doleva z pohledu z ul. U Gabrielky, odkud přichází zelená, a scházejte bez značení kolem odbočky k usedlosti Truhlářka.
Pod ní následuje odbočka označená šipkou. Ta vás přivede do údolí Nebušického potoka. Nakonec dojdete na žlutou, po níž dospějete do osady Jenerálka, kde před podchodem pod silnicí vyjděte vpravo na křižovatku a přes ní dojděte k autobusové zastávce.