Na Špitálskou - 9,9km
Trasa: N. Město - Vinohrady - Žižkov - Karlín - Libeň - Prosek - Vysočany
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Jiráskovo nám. (900m)
Popis trasy: Vyjděte dolů Štěpánskou ulicí a cestou vhodně přejděte na pravý chodník, z něhož poblíž odbočky doleva vstupte do pasáže vedoucí na ulici Ve Smečkách, kterou opět scházejíce přejděte a níže vstupte do pasáže, v níž se dejte doleva, abyste vyšli na Václavské náměstí, kde se dejte vpravo a u sv. Václava napravo vstupte do vestibulu stanice metra Museum, který projděte na protější stranu - před vstupy do stanic vyjděte doprava výstupem ke straně musea, podél níž vás široký chodník přivede do podchodu pod ulicí Legerovou a tramvajovou tratí, za nímž přijděte ke světelnému přechodu přes ulici Vinohradskou, jenž ústí nad ústím tunelů ke hlavnímu nádraží, kde se dejte doprava a hned doleva Španělskou, kterou opusťte druhou ulicí doprava - Na Smetance; tou dojděte ke světelnému přechodu ulice Italské, za nímž vlevo vstupte do Riegrových sadů úvozených sochou F. L. Riegra. U ní se dejte doprava a stoupejte víceméně rovně nahoru a následně po rovince dojděte na rozcestí, kde cesta doleva klesá a doprava vede k restauraci, k níž se vydejte a kolem níž projděte na cestu napravo od ní vedoucí jen mírně dolů. Až na jejím konci jděte doprava a později po výrazné šikmé cestě klevu vyjděte ze sadů na ulici Vozovou, po jejímž levém chodníku přejděte stoupající hlavní U rajské zahrady a pak se dejte doleva Ježkovou scházející na Bořivojovu, s níž doprava přejděte Krásovu a dejte se vlevo ul. Víta Nejedlého. Na další křižovatce pak jděte vpravo Vlkovou, abyste přišli na Sladkovského náměstí s kostelem sv. Prokopa, u něhož nalevo přejděte hlavní ulici a od boku kostela klesejte doleva Milíčovou až na její konec na Prokopově náměstí, kde nalevo po přechodu překonejte hlavní silnici, po náměstí dojděte do dalšího rohu a dejte se doleva Chlumovou vedoucí na Tachovské náměstí, kde přejděte další hlavní a vstupte do tunelu pro pěší ke Karlínu. Na jeho druhé straně vejdete do ulice Thámovy, kterou ale hned opusťte doprava Pernerovou stáčející se za parkovištěm a kapličkou doleva přicházejíc ke křižovatce, z níž rovně jde ulice Sovova vedoucí na Lyčkovo náměstí, kde můžete obdivovat krásnou školní budovu. Parčíkem ve středu Lyčkova náměstí přijděte na Křižíkovu, po níž jděte z náměstí vpravo při pohledu od školy; Křižíkovu ale hned opusťte doleva podél okraje Kaizlových sadů, do nichž druhou cestou (napravo) vstupte a šikmo (doprava-vpřed) projděte na ulici Sokolovskou, kde se dejte doprava a kolem invalidovny jděte stále rovně. Okolo stanice metra Invalidovna přijdete až na tramvajovou křižovatku Palmovka; např. na světlech u manipulačních zastávek tramvají přejděte Sokolovskou, ale stále pokračujte vpřed - pod železnicí, silnicí Spojovací - na tramvajovou křižovatku Balabenka, za níž (za prvními domy) opusťte silnici Sokolovskou a nalevo přejděte náměstí Na Balabence na jeho protější roh, z něhož vyjděte na ulici Kovaneckou, kterou přejděte a zkratkou dojděte na ulici Nad Kolčavkou dovedboší vás k Rokytce a usedlosti Kolčavka.
Za Rokytkou se dejte doleva, přijděte k hlavní Čuprově a podél ní doprava dojděte k první odbočce vpravo, jíž stoupejte na Labuťku, kde však pokračujte mírně vpravo, abyste cestou stále rovně - přes louku - došli k horní stanici bobové dráhy a od ní na hlavní ulici Proseckou, kterou doprava dojděte jen k první odbočce vpravo (Nad Kelerkou) přivedboší vás k podchodu pod Vysočanskou, za nímž scházejte asfaltovou pěšinou až pod vysoký most estakády; zde se můžete dát cestou skoro zpátky za plot - k usedlosti Flajšnerka.
Každopádně nakonec dojdete na ulici U vinných sklepů táhnoucí se za vysočanským nádražím, kterou doleva dojděte na světelnou křižovatku s ulicí Jandovou, jíž se dejte po protějším chodníku doprava na světelnou křižovatku u stanice metra Vysočanská, kde přejděte ulice nalevo a druhou z nich (Kolbenovou) se vydejte (vlevo) a dojděte k tramvajové zastávce Špitálská. Kousek za touto zastávkou se nachází katolický kostel, který ovšem z ulice není nijak zajímavý, přesto jsem se rozhodl ukončit tuto trasu u něj.