Na Mlýnek - 8,5km
Trasa: N. Město - St. Město - M. Strana - Hradčany - Dejvice - Baba - Podbaba - Dol. Šárka
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Jiráskovo nám. (900m)
Popis trasy: Vyjděte Štěpánskou ulicí dolů a první odbočkou se dejte vlevo; ulicí V jámě pak sejděte ke vstupu do pasáže napravo; touto dojděte na první rozcestí, kde se dejte doleva a vyševše na Vodičkovu ulici tuto přejděte do ulice Palackého, na jejímž druhém konci se dejte doprava Jungmannovou, následně doleva Charvátovou a tou po pravém chodníku dojděte až na konec ulice za průchodem na ulici Národní, již po přechodu přejděte přímo ke vstupu do Platýzu, jímž projdete na Uhelný trh, kde přejděte nalevo uličku Martinskou a vyjděte druhou, Skořepkou. Tato vás přivede na plácek - křižovatku, jenž opusťte mírně vpravo ulicí Husovou vedoucí na Mariánské náměstí, jež přejděte podél levé strany a na rohu se dejte doleva. Potom hned odbočte doprava ulicí Valentinskou, jež vás dovede na ulici Kaprovu, po níž dojděte vlevo na světelnou křižovatku na rohu nám. J. Palacha, kde přejděte na protější roh, ale pokračujte přímo na Mánesův most, po němž přejděte Vltavu na Klárov, kde jděte mírně vpravo pěšinkou k tramvajové zastávce Malostranská, u níž nepřecházejte, ale dejte se vpravo ulicí Klárov přes konec nábř. E. Beneše k začátku Chotkovy silnice, kde se vzdalte od hlavní přímo zkratkou Pod Bruskou, z jejíhož konce vás schody přivedou zpět na Chotkovu, kde přímo dojděte k zastávce Chotkovy sady. Tady přejděte tramvajovou ulici Badeniho a pokračujte mírně vlevo Mickiewiczovou k Písecké bráně, kde se dejte doprava ulicí K Brusce, jíž dojděte až ke stanici metra Hradčanská, kde podejděte silnici Milady Horákové i železniční trať k výstupu na BUS 131 a pokračujte přímo Bubenečskou na světelnou křižovatku s ulicí Československé armády, již přejděte a dejte se po ní doleva, abyste došli na náměstí Svobody, odkud se vydejte mírně vpravo Terronskou, jíž stále rovně dojdete až k tramvajovému obratišti Podbaba, kde už nezačíná modrá turistická značka vedší ke zřícenině na Babě. Vy přesto sledujte její někdejší směr, nejprve přejděte jednu větev hlavní silnice a po parkovišti projděte k větvi druhé, již také přejděte a po levém chodníku Podbabské sejděte na křižovatku za zastávkou Garáže Dejvice, kde se od hlavní odpojte mírně vlevo ulicí Pod Paťankou a za podjezdem odbočte doleva Paťankou. Tou dojděte až za pension Paťanka, kde se dejte doprava cestou stoupající k pěšině odbočující stoupajíc prudce do kopce; tuto poznáte i podle starých modrých turistických značek. Pěšinou vystoupejte na ulici Nad Paťankou, kde se dejte doprava a nad hranou svahu dojděte ke zřícenině, od níž cestou po okraji louky přijděte ke vstupu do lesa. Po chvíli na rozcestí odbočte doprava a následující loukou sejděte na její konec, z něhož vychází pěšinka stáčející se doleva, aby za plotem zahradou sklesala na příjezdovou cestu k obytnému domu, po níž vlevo vyjděte ze zahrady k mostku na ulici V Šáreckém údolí. Tou jděte doleva kolem Purkrábky, Žežulky, Šatovky a dalších až ke 4. autobusové zastávce jménem Na Mlýnku.