Na Vypich - 11,3km
Trasa: N. Město - St. Město - M. Strana - Hradčany - Břevnov - Petřiny - Hor. Liboc - Hvězda - Břevnov
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Jiráskovo nám. (900m)
Popis trasy: Vyjděte dolů ulicí Štěpánskou a níže odbočte doleva do ulice V jámě, již pod klesáním opusťte vpravo do pasáže, kde se na prvním rozcestí dejte doleva a vyševše na ulici Vodičkovu tuto přejděte a ulicí Palackého projděte na Jungmannovu, po níž se dejte doprava a hned doleva ulicí Charvátovou, jíž kopírujíce pravý okraj domů přijděte k průchodu na ulici Národní, již opět přejděte a vstupte do budovy Platýz, z níž vyjdete na rohu Uhelného trhu, kde se dejte mírně doleva ulicí Skořepkou, z jejíhož konce na velké křižovatce projděte ulicí proti vám na Betlémské náměstí, jež opusťte (napravo) ulicí Náprstkovou, cestou po níž přejděte napravo uličku Liliovou a vstupte do další uličky - Stříbrné. Ta vás přivede na Anenské náměstí, z jehož protějšího rohu projděte na Smetanovo nábřeží, kde nepřecházejte a jděte doprava za průjezd na Křížovnické náměstí, kde přejděte hlavní ulici a (nalevo) vstupte na Karlův most, za nímž pokračujte stále rovně ulicí Mosteckou a po Malostranském náměstí do rohu, kde se musíte dát doprava; z dalšího rohu Malostranského náměstí jděte vlevo Nerudovou ulicí vzhůru pod Pražský hrad, odkud pokračujte rovně nejmírněji stoupající ulicí Úvoz ústící na Pohořelec, odkud stále rovně jděte po Dlabačově na ulici Bělohorskou, již přejděte, ale stále se držte přímého směru, než dojdete ke křižovatce s hlavní ulicí Patočkovou, již přejděte a vzdalte se od ní cestou k viditelnému břevnovskému kláštěru. Do kláštera nevstupujte, kolem vchodu jděte přímo a následně se spolu s asfaltkou stočte vpravo, abyste ulicí U Vojtěšky vyšli ke hřbitovu s pěknou kapličkou sv. Lazara.
Ulice U Vojtěšky se přicházejíc ke kolejím Hvězda mění ve Zvoníčkovu a stáčí podle budov doleva, aby se za nimi stočila vpravo a vyústila na ulici Ankarskou, již nalevo přejděte a pokračujte rovně k Zeyerově aleji s vedením vysokého napětí uprostřed. Zeyerova alej končí na ulici U Hvězdy, již přejděte, dejte se doleva a hned doprava ulicí Libockou dolů nad Horní Libocí. Po celkem dlouhé cestě uvidíte ulicí Ke kostelu kostel sv. Fabiána a Šebestiána; sejděte tedy do uličky a přijděte ke kostelu, k němuž přejděte a pokračujte ve scházení ulicí Libockou k můstku přes Litovický potok, kde se Libocká stočí doleva a po chvilce se na křižovatce s Ruzyňskou stáčí doprava; zde se ale dejte vlevo Ruzyňskou a přijděte k autobusové zastávce Ruzyňská, kde přejděte a jděte cestou vlevo podél zdi obory Hvězda k brance, již použijte a jděte vlevo k rybníčku. Od rybníčka se nejlépe vraťte k ohradní zdi, ale ke stoupání si vyberte pěšinu více k jádru obory a po té vyjděte na cestu jdoucí nad svahem k letohrádku Hvězda (doprava). Od letohrádku jděte hlavní cestou až k východu k zastávce Vypich.