Do starých Bohnic - 10,4km
Trasa: N. Město - Letná - Král. obora - Troja - Havránka - Velká sk. - Bohnice
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Jiráskovo nám. (900m)
Popis trasy: Vyrazte Štěpánskou ulicí dolů, přejděte ulici V jámě a pak vstupte do pasáže Lucerna. Na křižovatce pod nevkusnou parodií na sv. Václava se stočte doprava, abyste vyšli na Václavské náměstí, kde jděte doleva ke vstupu do metra. Pak podchodem projděte na jeho protější roh a vyjděte zpět na náměstí. Po náměstí však jděte jenom kousek a potom vstupte napravo do pasáže, v níž na křižovatce pod schody jděte rovně a stočivše se doleva vyjděte dveřmi na ulici V cípu, která vás přivede na Panskou. Tou jděte doleva na ulici Na příkopě, kterou doprava dojděte k Prašné bráně, odkud se vydejte mírně doleva po náměstí Republiky. Stále rovně pak Revoluční (po levé straně) dojděte ke Štefánikovu mostu, který přejděte a za ním pak přejděte semafory ústící nalevo od Letenského tunelu, na začátek schodů. Jděte nejprudčeji stoupající cestou nahoru, k letenskému zámečku. Odtud jděte přímo od svahu na ulici Kostelní, kterou přejděte k budově technického musea, odkud projděte Musejní ulici na Letohradskou, kterou přejděte, odbočte doleva a hnedka doprava ulicí Nad štolou na její konec na světelné křižovatce, kde končí silnice od Letenského tunelu. Tady přejděte rovně do Čechovy, kterou projděte ke Stromovce, do níž zde vstupte a namiřte si to po cestě mezi dům a okraj tunelu (nalevo). Na cestě pod domkem se dejte doprava, abyste sklesali na větší cestu, kterou ale přejděte a cestou stáčející se doleva dojděte na rozcestí, odkud jen mírně doprava zamiřte ke Šlechtově restauraci. Až k ní dojdete, vydejte se podél budovy k podchodu pod hlavní cestou. Tímto projděte a za ním přejděte potok doprava, ale po druhé jej již nepřecházejte a za tímto rozcestím se vydejte mírně doleva přes vyvýšeninu přímo na hlavní okružní cestu, po které nejprve jděte doprava, ale hned odbočte doleva. Pak jděte stále rovně pod tratí až ke schodům na most na Císařský ostrov. Přejděte Vltavu a za ní jděte po hlavní silnici doleva a doprava a pak přímo k lávce do Troji. Z jejího konce jděte rovně na ulici Pod Havránkou s níž přejděte Trojskou ulici (po ní k vám zleva přichází zelená značka). Ulice Pod Havránkou se pak nejprve stáčí doprava, pak z ní u č.9 odbočuje doleva jedna cesta, kterou ještě nechoďte a opusťte ulici Pod Havránkou až na odbočce další (hned za ní je třetí odbočka, kde ulici opouští zelená). Cesta vás kolem domů a chat dovede na křižovatku s tabulí naučné stezky přicházející zleva. Po naučné stezce stoupejte doprava až na okraj lesa, kde jde značená cesta vpravo, odkud také přichází zelená značka. Zde jděte doleva k lesíku (PP Velká skála), kde ovšem nesledujte zelenou značku, ale vydejte se po pěšině podél pravého okraje háje. Vpravo se však nedržte, ale jděte cestou po pomalu se zvedajícím hřebenu Velké skály až na vrchol, odkud se vám naskytne krásný výhled na Prahu. Ze skály sejděte pod vrcholem doprava na cestu vzdalující se od ní; na první křižovatce pak můžete jít vlevo cestou do ulice K Haltýři. Jěště před touto odbočkou však kousek dále uvidíte nalevo usedlost Vavrouška, kam se v případě zájmu můžete podívat po této cestě, ale budete se odtud muset vrátit. Když půjdete na ulici K Haltýři, můžete se k Vavroušce také podívat po ní (doprava), a dokonce se pak ani nemusíte vracet stejnou cestou, jelikož můžete využít další spojky z ulice Nad Vavrouškou.
Pokud půjdete po ulici K Haltýři rovnou rovně, nalevo přejdete odbočky ulic Dřínová a Tařicová, abyste došli na okraj o něco starší zástavby, kde se ulice K Haltýři stáčí mírně vpravo. Zde jděte vlevo Vřesovou. V místě, kde se Vřesová stáčí vpravo jděte pěšinou nalevo a držte se původního směru, abyste přišli na silnici K Pazderkám. Tu hned přejděte a jděte doleva chodníkem podél plotu. Tento chodník se stočí (spolu s plotem) doprava a přivede vás na ulici Glowackého, kterou jděte doprava po pravém chodníku, který vás v místě konce ulice (stáčením doleva se mění v Krosenskou) odvede rovně na široký chodník (ul. Lehnická), kterým jděte doleva. Chodník se přiblíží k paneláku, před nímž jej opusťte a jděte skoro stejným směrem podél domu ulicí Vratislavskou. Po chvilce uvidíte napravo nákupní středisko Odra; jděte k jeho vzdálenější straně a podél ní pak dojděte napravo až na silnici Lodžskou, kterou na přechodu přejděte a jděte po ní doleva k následující autobusové zastávce (Zhořelecká). U první zastávky odbočte doprava cestou na začátek ulice Na Bendovce s níž se stočíte doleva a přijdete na křižovatku s ulicí Kostřínskou, po níž jděte doprava, abyste plynule vstoupili do ulice U Velké skály, jež vás přivede na Ústavní, která vás (mírně doleva) dovede na bohnickou náves se zastávkou Staré Bohnice. Napravo vidíte kostel sv. Petra a Pavla.