Na Štefkovu - 9,7km
Trasa: N. Město - Smíchov - Košíře - Cibulka - Motol - Břevnov
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Václavské nám. (600m); Museum (600m); I. P. Pavlova (700m); Národní tř. (900m)
Popis trasy: Vyjděte ulicí Řeznickou, která vás dovede na okraj Karlova náměstí, kde se dejte doleva, na světlech přejděte doprava a po pravé straně směřujte dolů k dalším semaforům. Tady přejděte na protější roh a nakonec v přímém směru pokračujte ulicí Odborů. V místě, kde se tato ulice na velké křižovatce stáčí vpravo, vstupte spolu s vaším chodníkem do ulice Na zbořenci. Na jejím konci sejděte po schodech nalevo na ulici Na Zderaze, již přejděte na chodník a doleva dojděte na křižovatku s ulicí Záhořanského, kterou projděte na křižovatku s Náplavní, jíž mírně doleva dojděte na Jiráskovo náměstí, kde přijděte na nábřeží a následně ke světlům nalevo, kde přejděte vpravo na Jiráskův most, za nímž na světelné křižovatce přejděte k parku, jímž projděte na protější konec - na křižovatku Zborovské ulice s Matoušovou. Tady opět přejděte na protější roh a vpravo Matoušovou jděte přímo přes Preslovu k parku v centru Smíchova, jímž se vydejte šikmou cestou vlevo ke kostelu sv. Václava a u schodů před Portheimkou vystupte k němu a z náměstí pak pokračujte doleva Štefánikovou na křižovatku Anděl, odkud vyjděte vpravo Plzeňskou, kterou ale ještě na pěší zóně přejděte. Po levé straně Plzeňské ulice dojděte kolem kostela Nejsv. Trojice u Malostranského hřbitova (zast. Bertramka) k zastávce U zvonu, kde sejděte na zatáčku ulice Mahenovy do Starokošířské. Odtud se vydejte Starokošířskou vedoucí pod Plzeňskou zvolna se od ní vzdalujíc. Starokošířská vás dovede na ulici Vrchlického, kterou jděte doprava. Na další světelné křižovatce - s ulicí Prachnerovou - přejděte na protější roh a na následujících semaforech již přejděte jen Jinonickou a vydejte se po ní vlevo. Za autosalonem pak jděte pěšinkou doprava; dojdete na ulici Pod Kavalírkou, kterou projděte celou. Na jejím konci na ulici Musílkově jděte doleva a na křižovatce ulicí Pod školou doprava. Na další křižovatce pak jděte mírně doleva ulicí Píseckého a po hlavní pak dojděte až k autobusové zastávce Schodová v ulici V Cibulkách, kde přejděte a za zastávkou opusťte hlavní ulici V Cibulkách v přímějším směru, než jde tato - ulicí U tenisu dovedboší vás ke zdi usedlosti Cibulka, podél níž (pravem) dojděte k bráně usedlosti, od níž pokračujte po hřebeni k altánku a kolem něj pak po pěšince na schody, po nichž sklesáte k soše sv. Jana Nepomuckého. Od ní jděte doprava ulicí Nad Hliníkem na Plzeňskou, kterou u tramvajové zastávky Poštovka přejděte a od benzinové půmpy přejděte pěšinkou na ulici Zahradníčkovu. Po chvíli narazíte na příjezd do této od Plzeňské, napravo skončí dům a také se odtud připojí cesta. Vy vyjděte doprava zkratkou kolem stromu a po cestě a schodech vystoupejte na ulici Brdlíkovu. Ta se stočí vpravo a u parkoviště doleva. Zde přejděte a jděte kolem hřbitovní zdi k jejímu rohu. Tady můžete jít i rovně, ale pro neznalé stojí za to podívat se doprava a hřbitovní branou ke kapličce, od níž se pak vrátíte za bránu a půjdete přímo na ulici Weberovu, po níž vlevo dojdete na křižovatku s Brdlíkovou a Roentgenovou.
Odtud stoupejte doprava Roentgenovou. Na ostré křižovatce tato ulice odbočuje k viditelné nemocnici Na Homolce, ale vy pokračujte přímo bezejmennou ulicí k okraji arelálu nemocnice Motol. Kolem zastávky Na Šafránce dojdete na křižovatku s Kukulovou u zastávky Šafránecká, kde Kukulovu přejděte (můžete použít přechod u zastávky) a pokračujte vpravo dobře schůdnou pěšinou pod opravenou usedlost Šafránka. Tady jděte k jejímu vchodu a dále cestou doprava. Ta vás dovede na pitomou křižovatku s Kukulovou, kde opatrně přejděte do ulice Nad motolskou nemocnicí, kde budete odměněni zajímavými výhledy. Ulice Nad motolskou nemocnicí skončí na silnici Podbělohorské, kterou přejděte a vydejte se zde začínající cestou. Cesta vás dovede k Ladronce (nalevo), před níž projděte kolem restaurace, obejděte ji na křižovatku a pokračujte doleva hlavní cestou; zde si již můžete cestu zkrátit přes prostor, protože cílová zastávka se nachází kousek vepředu na Tomanově ulici.