Pod Habrovku - 10,3km
Trasa: N. Město - St. Město - M. Strana - Hradčany - Ořechovka - Dejvice - Hanspaulka - Jenerálka
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Jiráskovo nám. (900m); Palackého nám. (1,3km)
Popis trasy: Vyrazte dolů po levé straně Štěpánské ulice na začátek ulice V jámě, kterou nejprve přejděte a pak jí prudce dolů sejděte ke vstupu do pasáže, v níž se ale na prvním rozcestí dejte doleva a vyševše z pasáže přejděte ulici Vodičkovu do Palackého, kterou přijdete na Jungmannovu, kde se dejte doprava, pak doleva Charvátovou a po pravém chodníku na její konec průchodem na Národní, kterou přejděte a vstupte do Platýzu, kterým projděte na Uhelný trh, kde nalevo přejděte Martinskou a vstupte do Skořepky, jež vás dovede na velkou křižovatku, odkud pokračujte druhou ulicí napravo - Husovou. Pořád rovně touto ulicí se dostanete na Mariánské náměstí, kde jděte přímo po levém okraji a na rohu se dejte doleva a hned doprava, do Valentinské. Tato ulice končí na Kaprově, kterou pokračujte doleva kolem vstupu do metra Staroměstská na náměstí J. Palacha, kde na světlech přejděte na protější roh křižovatky a pokračujte směrem rovnou na Mánesův most přes Vltavu. Za mostem se vydejte šikmo doprava k tramvajové zastávce Malostranská, kde přejděte a vydejte se vpravo. Přejděte i ulici Valdštejnskou a parčíkem dojděte pod Staré zámecké schody, po nichž vystupte k bráně do hradu. V areálu jděte ulicí Jiřskou k bazilice sv. Jiří na náměstí U sv. Jiří, odkud pokračujte doleva kolem katedrály sv. Víta, od jejíhož vstupu projděte na další nádvoří, odkud vyjděte doprava na Prašný most a dále na ulici U Prašného mostu vedoucí na hlavní ulici Jelení, jíž jděte doleva před tramvajovou zastávku Brusnice. Tady odbočte doprava, do ulice U Brusnice, kterou projděte na světelnou křižovatku se silnicí M. Horákové - Patočkova, kde přejděte hlavní ulici i ulici za ní, abyste se, odeševše od křižovatky doleva, stočili s ulicí Pevnostní vpravo. Přímo pak dojdete k podjezdu pod tratí, za nímž přejděte a pokračujte druhou ulicí nalevo - Velvarskou. Po chvíli přijdete k chodníku doprava - k silnici Evropské. K této sestupte a přejděte ji; následně přejděte i ulice Kolejní a Šáreckou (nalevo), po níž jděte kousek od Evropské a hned doleva po pravém chodníku ulice Mydlářka. Na konci domu napravo odbočte doprava spojkou na ulici Na Vlčovce, kterou ale přejděte a vystoupejte po schodech ke Karlovce. Odtud jděte přímo ulicí Na Karlovce na křižovatku s hlavní ulicí Šáreckou a sadovou promenádou Na Hanspaulce. Po levém okraji Hanspaulky se dejte doleva a jděte stále rovně až k autobusové zastávce na ulici Na pískách, kde ulice Na Hanspaulce končí. Zde se dejte doleva, přejděte ulici Na viničních horách a ještě před číslem 27 odbočte doprava. Za prvním domem jděte mírně vpravo - vyjdete na ulici Vostrovskou, kterou přeševše se vydejte doleva a hned odbočte doprava stoupající uličkou Duchoslávka vedoucí ke kapličce sv. Michala a usedlosti Pernikářka, u níž odbočte doprava uličkou Na Pernikářce na plácek, z něhož pokračujte doleva Zvonickou ulicí na její konec na ulici Na Beránce, která vás doleva dovede k usedlosti Beránka (nejlepší pohled zezadu), za níž končí. Zde se dejte doprava ulicí Nad Šárkou, kterou se nechte vést až na místo jejího rozšíření (č.o.65), kde se dejte doleva po zelené turistické značce ulicí Zlatnice na rozcestí s červenou. Odtud klesejte spolu s červenou kolem skoro rozpadlé usedlosti Zlatnice a po rozdělení značek již jen po červené do Šáreckého údolí, kde přejděte silnici a ulicí K Dubovému mlýnu dojděte k Šáreckému potoku, kde stále po červené jděte vlevo. Od Šáreckého potoka přejdete k potoku Nebušickému, od něhož později po pěšině vyjdete doleva na bývalé autobusové obratiště Jenerálka. Zde se od červené odpojte a hned na kraji plácku odejděte doleva ulicí K vršíčku ke kapličce sv. Jana Nepomuckého. Od kapličky pak sejdete na silnici Horoměřickou, kterou přejděte a jděte zase spolu s červenou k mlýnu a zde doprava. Ulicí U Vizerky dojděte k zámku, od něhož se bohužel budete muset vrátit na Horoměřickou a po ní k autobusové zastávce.