Na Dolní Šárku - 9,7km
Trasa: N. Město - St. Město - M. Strana - Hradčany - Bubeneč - Král. obora - Pecka - Bubeneč - Dejvice - Hor. Šárka - Dol. Šárka
Start: Štěpánská × Řeznická: Štěpánská (400m); Vodičkova (400m); Myslíkova (500m); Karlovo nám. (700m); I. P. Pavlova (700m); Jiráskovo nám. (900m); Palackého nám. (1,3km)
Popis trasy: Vyrazte dolů ulicí Štěpánskou a odbočte doleva do ulice V jámě. Pod kopcem, za vjezdem na parkoviště vejděte doprava do pasáže. V pasáži zatočte vlevo, na konci přejděte Vodičkovu, projděte ulici Palackého, pak jděte vpravo Jungmannovou a hnedka vlevo Charvátovou. Potom se držte pravé strany ulice, na konci projděte na Národní, tu přejděte a vstupte do Platýzu. Vyjdete na Uhelném trhu, kde jděte šikmo doleva-rovně Skořepkou a na plácku 2. ulicí napravo (Husova). Okolo kláštera sv. Jiljí se dostanete na Mariánské náměstí, kde jděte po levé straně a na konci strany kousek vlevo Platnéřskou a hned vpravo Valentinskou. Na konci jděte doleva Kaprovou a přes nám. Jana Palacha na Mánesův most a přes Vltavu. Za mostem jděte šikmo doprava po pěšince k zastávce, kde pokračujte vpravo po Klárově. Přejděte nábřeží E. Beneše a ulici U Bruských kasáren a odbočte do stoupající uličky Pod Bruskou. Vyjdete na velké křižovatce, kde jděte přímo ulicí Badeniho a na světlech přejděte ulici Milady Horákové do Pelléovy. U Lannovy vily jděte mírně doprava ulicí V sadech. Kousek za zatáčkou doleva jděte doprava po schodech do ulice Schwaigrovy. Na konci přejděte Gotthardskou. Na jejím konci vstupte do Stromovky a sejděte na hlavní cestu, kde se dejte doleva. Po podejití trati jděte mírně doleva po cyklotrase okolo PP Pecka. Po přejití vlečky přijdete na zatáčku doprava, kde sejděte po pěšince na ulici Mlýnskou a dejte se doleva. Znovu podejdete trať a přijdete k zastávce Nemocnice Bubeneč, kde jděte mírně vpravo a stále rovně ulicí Antonína Čermáka na náměstí Interbrigády, kde (u světelného přechodu odbočte doprava Terronskou, jež ústí na Podbabě. Zde jděte rovně Podbabskou po staré modré k zastávce Garáže Dejvice (Ve Struhách), kde odbočte doleva ulicí Pod Paťankou a po podejití vlečky znovu doleva ulicí Paťanka. Za pensionem Paťanka odbočte spolu se starou modrou doprava a stoupejte po zbytcích modré a zelených čtverečcích na ulici Nad Paťankou, kde odbočte doleva a jděte stále rovně až na velkou křižovatku a zde k zastávce U Matěje, kde se dejte doleva ulicí Na Kodymce a pak doleva ulicí Na Špitálce okolo Špitálky na ulici Na Fišerce, kde odbočte doprava a pak doleva do ulice Na Míčánce vedoucí zpět na známou velkou křižovatku, kde jděte mírně vpravo ulicí Starého ke kapličce, kde odbočte doleva ulicí U Matěje ke kostelíku sv. Matěje.
Po prohlídce jděte cestou okolo sídliště k ulici Krohově, kde odbočte doleva a pak jděte rovně po červené do Šáreckého údolí, kde značku opusťte a jděte ulicí V Šáreckém údolí doleva kolem Šatovky na zastávku Dolní Šárka s výhledem na svatého Matěje a usedlostmi Žitná a Mrázovka.