Z Neratovic po prvé - 21km
Trasa: Neratovice - Lobkovice - Kojetice - Zlonín - Měšice - Hovorčovice - Třeboradice - Čakovice - Letňany - Prosek
Start: Neratovice,,Kojetická: 348
Popis trasy: Ze zastávky Kojetická vyjděte vpřed a ubírejte se přímo až k železničnímu přejezdu, za nímž přejděte ulici napravo a vydete se po ní (po levém chodníku). Po chvíli se k vám připojí modrá značka, s níž před supermarketem odbočte doleva, abyste se u Labe stočili zase doprava a došli do Lobkovic. Zde značka končí u kostela Nanebevzetí P. Marie; pokud se chcete podívat k zámku, dejte se vlevo po zelené. Od zámku se pak budete muset vrátit na asfaltovou cestu, kde opusťte zelenou a s lehkým pohledem na zámek dojděte na rozcestí, kde se dejte vpravo po okraji zástavby - cesta vás dovede zpátky ke kostelu.
Odtud jděte po zelené na druhou stranu, tedy doleva, pokud jste byli u zámku. Značka vede na kolem železniční zastávky, kde přetíná silnici č.101 a za obcí směřuje k pravé straně háje, po jehož okraji dojde kolem pěkného lomového jezírka do Kojetic s kostelem sv. Víta. Až si kostel prohlédnete, vydejte se doleva; nejprve přejděte odbočku doprava po kraji obce a pak se vydejte další cestou vpravo; chcete-li si ušetřit nebezpěčí neschůdné a těžko nalezitelné cesty přes pole, bude asi nejlepší pokračovat po silničce možná až do Čakoviček, případně nějakou zkratkou přes pole. Budete-li chtít použít nejkratší cestu, musíte se připravit také na problematické hledání správného směru, protože cesty značené v mapě buď vůbec neexistují, nebo vedou poněkud jinak. Hned po opuštění silnice se cesta stáčí doprava, ale vy půjdete přímo po pěšině, jež vás po čase dovede zpět na cestu obeševší úsek pravem; tady jděte lehce doprava a směřujte k dalšímu háji, který projděte relativně velkou cestou, kterou se musíte pokusit správně odhadnout. Za lesem narazíte na pole, kde je cesta jeho součástí a vy toto první pole budete muset přejít (přímo před vámi byste na konci pole měli vidět Zlonín, kousíček nalevo měšické silo, napravo od cesty se nachází alejka, cesta v ní je ovšem neschůdná). Na konci prvního pole se charakter cesty diametrálně změní - je příjemná, velká - a takto vás tato také dovede do Zlonína, kterým jděte stále rovně až k železniční trati, kde se dejte vlevo (po druhé straně) pěšinkou k železniční zastávce, kterou opusťte druhým oficielním příchodem a pokračujte cestou podél trati k domu na samotě za obcí, od něhož vás asfaltová pěšinka podeševši trať dovede na nádraží Měšice, po jehož okraji se dostanete k nádražní budově, kde začíná žlutá turistická značka. Spolu se žlutou podejdete silnici 244 a za ní narazíte na starou variantu značky jdoucí doleva přes park; ta bude nejspíš příjemnější než verze zástavbou, vyjdete s ní na ulici, kterou přejděte a jděte doprava a přímo k místu, kde nová žlutá přetíná hlavní ulici - zde se spolu s ní dejte doleva k zámku, za nímž projděte kolem budovy doprava do parku.
Na konci plácku se nezepomeňte ohlédnout a vydejte se pěšinkou přímo od zámku a na konci parku vyjděte za jeho zeď, podél níž se dejte doprava, jelikož trať lze přejít až o kousek dál - až to bude možné, učiňte tak a vraťte se doleva - až do úrovně brány, odkud vede vpravo cesta na Hovorčovice. V Hovorčovicích přijdete na Revoluční ulici, po níž jděte přímo až ke kostelu Narození sv. Jana Křtitele, u něhož se na asfaltovém plácku stočte doprava, abyste přišli na Hlavní ulici, po které vyjděte doleva, na Prahu. Chodník vás dovede k zastávce K teplárně, kde končí. Tady přejděte k přejezdu a přes něj na Schoellerovu ulici, jež vás dovede k zastávce Třeboradice (směr Hovorčovice). Na křižovatce za ní můžete jít přímo kolem sochy, ale zajímavější cesta je vlevo, na Slaviborské náměstí, kde můžete jít hned podél rybníčku doleva, nebo přímo kolem kostela Nanebevzetí Panny Marie a po druhé straně rybníčka.
Ze Slaviborského nám. jděte Schoellerovou ulicí ven z Třeboradic až na okraj Čakovic, kde vstupte do zámeckého parku, kde se vydejte doleva a přibližně přímo dojděte k zámku, u něhož z parku vyjděte a po Cukrovarské ulici jděte doleva na náměstí 25. března s již viditelným kostelem sv. Remigia, u něhož se dejte doprava ulicí Otavskou na její konec na ulici Ke stadionu, po níž jděte vlevo ke garážím napravo, mezi něž vstupte uličkou V sedlišti, přivedboší vás k přechodu přes železniční trať, za nímž na rozcestí odbočte doprava a kolem zahrádkářské osady přímo dojděte na silničku, po které doprava dospějte k obratišti Avia Letňany, kde přejděte ulici Beranových na chodník a po ní doleva projděte Letňany (v centru doprava a doleva podle hlavní silnice) až na světelnou křižovatku u výstaviště, kde přejděte Tupolevovu ulici (ta napravo) a od křižovatky zamiřte na stezku pro chodce a dále přímo ulicí Opočenskou vedoucí k lávce přes silnici Kbelskou, za níž přejděte Kytlickou, dejte se doleva, hned doprava za panelák a vlevo podél něj až na ulici Jetřichovickou, po níž jděte doprava přímo na křižovatku s hlavní Lovosickou, kde přejděte na protější roh a pokračujte přímo Zárybskou na místo, kde končí stočením se doprava; odtud pokračujte chodníkem podél paneláku na jeho konec na Jablonecké, kde odbočte doleva, na světlech Jabloneckou přejděte a jděte vpravo po Prosecké, přejděte i Vysočanskou a po chvilce odbočte doprava Trmickou.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: St. Prosek (500m); Nad Jetelkou (500m)

Fotky: Mělnicko (045-048); Praha V (108-109)