Ze Mstětic - 22,5km
Trasa: nádr. Mstětice - Jirny - N. Jirny - Klánovice - N. Dvory - Xaverov - Xaverovský háj - Dol. Počernice - Hostavice - Kyje - Hrdlořezy - Vysočany - Klíčov - Prosek
Start: Mstětice: t231
Popis trasy: Vystoupivše na železniční stanici Mstětice vyjděte před výpravní budovu a dejte se doleva podél trati. Hned potom, co vás od kolejí opět přestane oddělovat areál, uvidíte nalevo se zvýšenou pozorností podchod, kterým projděte (Pozor: na jeho konci je v podlaze nebezpečná díra!). Za podchodem se vrátíte na cestu ševší oklikou přes přejezd; dejte se tedy doleva a hned se s cestou stočte doprava; okolo domů a pak stále rovně se nechte vést až k průmyslové zóně a jí rovně na kruhový objezd, kde se dejte doleva a potom na světelné křižovatce doprava na silnici vedoucí přes dálniční nadjezd do Jiren. Po hlavní ulici zde dojděte na křižovatku v centru, kde se dejte doleva (po hlavní) k autobusové zastávce, na níž začíná žlutá turistická značka vedboší vás zatáčkou vpravo k zatáčce doleva, kde se můžete podívat vlevo ke kostelu sv. Petra. Žlutá však vede ze zatáčky rovně uličkou K lesu na pole a přes něj na okraj Nových Jiren, do nichž vstoupí a první ulicí odbočí doprava, aby se dostala k lesu, jímž přijdete na rozcestí se zelenou, na niž přejděte doprava. Brzy vstoupíte do klánovické ulice Za břízami, jíž přijdete na autobusové obratiště Klánovice a zde se dáte doleva (V jehličině); dojdete na okraj lesa, a tam se dáte doprava pěšinkou podél plotu hřiště vedoucí do ulice Srnečkovy, z níž se dostanete do Utěšilovy, již zelená opouští vlevo na zkratku lesem, ale vy se také můžete podívat ke kostelu Nanebevzetí P. Marie - půjdete-li dál rovně Utěšilovou; u kostela byste pak šli doleva ulicí V pátém.
Zelená zpátky v zástavbě vstoupí do Plačické vzdalující se od lesa, pak se dává vlevo V pátém a druhou ulicí - V soudním - vpravo. Hlavní Slavětínskou prostě přejde do Smržovské a doševši na okraj Klánovic vstupuje do lesa, v němž se o něco později stáčí doleva, aby se dostala na Nové Dvory, kde jděte kousek po ní a modré a v místě, kde se obě rozdělují, přejděte na modrou dávající se doprava a vedoucí vás ke Xaverovu, kde vychází na ulici Ve Žlíbku, ale vy můžete jít ještě kousek vlevo podél ní po polní cestě a pak využít přechod přes strouhu; po chvíli značka silnici opustí doprava a povede vás Xaverovským hájem kolem hájovny k areálu výzkumných ústavů, za nímž se dává doleva, ale vy jděte rovně po žluté značce alejí k Východní spojce, vlevo podél ní, přes most a dál podél ní až k chatám, kde se stočíte doprava a sejdete na ulici Nad rybníkem. V místě, kde žlutá odbočuje doleva ke hrázi Počernického rybníka, ji opusťte a pokračujte rovně ulicí Národních hrdinů přes centrum Dolních Počernic, zatáčkou doleva a přes můsek, za nímž se dejte doprava po ulici (V Ráji). Ta se na dalším rozcestí stáčí mírně vpravo (stejně jako cyklotrasa) a vy jděte po ní (potom už rovně) na trojúhelníkové Malšovské náměstí, kde stejně jako hlavní ulice zatočte mírně doleva do Vokřínské, jež vás přivede na malé Lipenské náměstí, odkud pokračujte rovně Novozámeckou do Hostavic, kde se za autobusovým obratištěm dejte doprava Pilskou; ta se později stočí vlevo a změní ve Froncovu. Podél Rokytky pak přijdete silničkou až do kyjské ulice Hodějovské. Tato vás přivede na hlavní Broumarskou, již přejděte ke kostelu sv. Bartoloměje, projděte kolem něj a za ním jděte doleva Šimanovskou vedoucí k podchodu pod železniční zastávkou, jenž využijte, dejte se doprava k autobusové zastávce a u ní doleva (nikoliv po hlavní dolů) do prodloužení uličky Vlkovické. Stále rovně se dostanete do další zástavby a jí na konec Vlkovické na Třešňové; odtud již nelze jít rovně, takže jděte doprava a hned doleva Třešňovou k silnici Průmyslové u začátku mostu; zde nechoďte na most, nýbrž chodníčkem klesejte podél Průmyslové k prvnímu pilíři estakády, kolem nějž most podejděte a za nímž sejděte doleva na křižovatku, z níž pokračujte mírně doleva klesající Celniční do údolí Rokytky, kde se dejte doprava k mostu, za nímž odbočte vlevo podél hřiště. Cesta vás povede rovnoběžně s Rokytkou, u železničního mostu se k ní přiblíží, ale pak se vrátí na svoji původní trajektorii a takto pokračuje do dlouhé zákruty říčky vpravo, kde již je opět blízko u ní a nalevo je můstek, který přejděte. Vyjdete na hrdlořezskou náves, po níž se dejte vpravo a v pravotočivé zatáčce silničky se vydejte rovně prudce stoupající cestou; za vrcholem stoupání obdobně prudce sklesáte na ulici Pod šancemi, jíž jděte rovně k železniční trati, podél ní doleva, doprava podjezdem ulice K Žižkovu a pak stále rovně Freyovou přes zastávku MHD Vysočanská a Jandovou podjezdem na světelnou křižovatku, z níž jděte nadále rovně Jandovou (nejprudčeji stoupající a nejmenší ulička). Stoupajíce přijdete na schody a ulice se změní ve Stoupající, kterou vyjděte až na místo, odkud lze jít vlevo (ulice Na Krocínce; napravo je moc pěkná vila), a tak doleva vyjděte na Vysočanskou, dejte se po ní doprava a následně doleva ul. Nad Krocínkou, již opusťte vpravo do Pískovcové, dojděte přímo na Proseckou a tu přejděte do Trmické.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosek (300m); St. Prosek (500m); Nad Jetelkou (500m)