Z Kostelce po prvé - 30,5km
Trasa: Kostelec n./Lab. - U zdymadla - Borek - Hluchov - Brandýs n./Lab. - Vrábí - Radonice - Satalice - Kbely - Letňany - Prosek
Start: Kostelec nad Labem,,náměstí: 365
Popis trasy: V Kostelci si prohlédněte náměstí s kostelem sv. Víta a vyjděte po červené směrem od Prahy, k Labi. K mostu přijděte nejlépe cestou pod silnicí a za mostem opět sejděte doprava a stále po červené pak pokračujte proti proudu řeky, již společně s modrou cyklotrasou (č.24). U zdymadla přejdete rozcestí se žlutou a po delší cestě podél Labe se dostanete na příjezdovou cestu do vsi Křenek, kam červená odbočuje, ale vy pokračujte podle řeky po modré cyklotrase. Ta se před mrtvým ramenem stočí doleva a přijde do Borku, kde vstoupíte doleva do obce a tou projdete na silnici č.331, po níž doprava projdete lesem a dále až k asfaltové odbočce doprava (značka nevýrazná); po té opusťte hlavní silnici a jděte až k rekreačnímu areálu, kde podle značky jděte vlevo a postupně se vraťte k Labi, podél něhož pokračujte mezi Brandýs nad Labem a Starou Boleslav. Ještě před obcí se hlavní cesta stáčí vlevo, ale vy pokračujte přímo podél Labe, abyste v Hluchově vyšli na most a přešli Labe (nyní s modrou turistickou značkou) ke schodům doprava na ostrov (patrné staré značky); můžete se také dát za mostem doleva k zámku a po zelené si pak prohlédnout centrum města. Pro rychlejší postup však sejděte na ostrov a jděte přímo podél břehu, na rozcestí pak doleva, přejděte na ,,pevninu" a přímo stoupejte k náměstí (ještě předtím můžete např. odbočit doleva ke kostelu Obrácení sv. Pavla.
Z náměstí pak úplně bez značení vyjděte po hlavní silnici směrem na Prahu (vpřed z levého rohu náměstí) a přímo po ní dojděte na Vrábí, kde za návsí odbočuje doleva nová silnice, již přejděte a za protihlukovou zdí se dejte doleva. Přiděte tak k další křižovatce s novou komunikací, kde se dejte doprava a směřujte na konec Vrábí, z něhož pokračujte přímo k silničce. Zde je nejlepší a nejkratší pokračovat přímo podél meze (bývala tu cesta), ale to je v některých obdobích nemožné, a tak se případně dejte po silničce doprava; budete-li si chtět hodně zkrátit cestu, můžete podle mapy jít přes Jenštejn rovnou do Radonic, jinak můžete jednoduše ještě před Dřevčicemi odbočit (popř. i s použitím zkratky) doleva na silnici k jihu. Pokud přejdete pole, dostenete se na další silničku, kde se dejte doprava a přijděte na rozcestí (se silnicí od Dřevčic), kde pokračujte přímo.
Nepříjemnou silnicí-skládkou se dostanete na rozcestí se silnicí od Jenštejna, kde pokračujte rovně a dojděte do Radonic; ty projděte opět přibližně přímým směrem a za nimi vůbec stále rovně jděte až do pražských Satalic. Satalicemi stále pokračujte přímo ulicí K Radonicům i kolem kostelíka sv. Anny až na okružní křižovatku, kde se dejte doprava (druhou cestou) ulicí Trabantskou a pak jděte přímo ven ze Satalic. Podél silnice se dostanete do Kbel, ulice Hornopočernické. Hornopočernockou dojděte do zatáčky vpravo, kde přejděte a jděte doleva ulicí Krnskou, jež vás zkratkou dovede na světelnou křižovatku s Mladoboleslavskou, kde opět přejděte a dejte se doleva. Kolem zastávek Huntířovská a Letecké museum přijdete k zastávce Důstojnické domy, u níž doprava odbočuje ulice Hůlkova, jíž projděte na její konec na bývalém autobusovém obratišti, na jehož konci se dejte doleva a cestou kolem letňanského letiště přijděte na okraj Letňan, kde nalevo od rozcestí s asfaltkou začíná chodník k zastávce Výstaviště Letňany a světelné křižovatce Tupolevova x Beranových, kde přejděte na protější roh a pěšinou přijděte na začátek ulice Opočenské, již celou projděte a z druhého konce vyjděte na lávku přes silnici Kbelskou, za níž sejděte k ulici Kytlické, již přejděte, popojděte doleva a pak projděte za panelák, podél něhož (rovnoběžně s Kytlickou) přijděte na ulici Jetřichovickou, na níž se dejte doprava a přijděte na její konec na hlavní Lovosické, kde přejděte na protější roh a pokračujte přímo ulicí Zárybskou; nyní se však nedržte ulice, ale chodníku, jděte přibližně rovně až ulici Jabloneckou, po níž popojděte doleva na světelnou křižovatku, kde přejděte pouze Jabloneckou a pokračujte vpravo po Prosecké přes světelnou křižovatku s Vysočanskou na rozcestí s Trmickou, kde se dejte doprava.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: St. Prosek (500m); Nad Jetelkou (500m)