Z Hovorčovic - 12,2km
Trasa: Hovorčovice - Březiněves - Ďáblice - N. Ďáblice - Střížkov - Prosek
Start: Hovorčovice,,u kostela: 305
Popis trasy: Kousek od hovorčovické centrální autobusové zastávky si můžete prohlédnout kostel Narození sv. Jana Křtitele, jinak se vydejte hlavní ulicí zpět k Praze, ale hned za koncem zastávky tuto přejděte a odbočte do ulice směřující mírně vpravo; ta vás přivede na Bořanovickou, kterou jděte přímo k horkovodu, za nímž pohračuje zástavba městečka; před horkovodem odbočte doleva do ulice Západní, jíž jděte podél horkovodu ven z Hovorčovic a rovně na rozcestí, kde zamiřte vpravo přes horkovod, srovnejte se do směru k severnímu okraji Březiněvsi a po cestě po hranici Prahy dojděte až tam. Přiševše ke hlavní ulici Na hlavní se dejte doleva a jděte po ní kolem autobusové zastávky Na Boleslavce k o poznání dále odbočující uličce vpravo - K Březince. Tato ulice jde podél zástavby a z jejího úplného konce pokračuje cesta k nadchodu nad dálnicí Cínoveckou, za níž jděte k lesíku (před ním se můžete v případě schůdnosti pole dát kolmo doleva) a kolem něj na rozcestí se žlutou turistickou značkou, na niž odbočte doleva. Značka vás přivede do Ďáblic - ulice Statkové, na jejímž konci přejdete hlavní Šenovskou do Myslivecké a na konci této odbočíte doprava do Květnové, s níž u stejnojmenné zastávky přejdete hlavní Hřenskou, za níž přijdete k místnímu úřadu, u kterého se odpojivše se od žluté dejte doleva zpevněnou pěšinou (K ovčínu). Cesta se za lesíkem stočí doprava a přiševši do zástavby Nových Ďáblic pokračuje přímo ulicí na konec ul. K ovčínu za obloukem vlevo na Modřínové, po níž jděte doprava, pak doleva Javorovou a přímo na hlavní Ďáblickou, již přejděte, dejte se vpravo a po skončení hřbitovní zdi se přibližte k autobusové zastávce Sídliště Ďáblice v obratišti, přejděte hrdlo tramvajového obratiště a nalevo od tramvajové trati jděte rovně uličkou Bínovou ke křižovatce u zastávky Třebenická; tady se dejte doleva, po chvíli se vzdalte od hlavní ulice, abyste sešli k podchodu pod ní, za nímž vystupte zpět na hlavní, ale na její opačné straně; zde pokračujte přes nájezd na Libereckou do Vysočanské ulice a přes světelnou křižovatku s Teplickou ke stanici metra Střížkov, u níž se vzdalte od vozovky k panelákům a podél nich jděte rovnoběžně s Vysočanskou okolo zastávky Sídliště Prosek na křižovatku s Litoměřickou před autobusovou zastávkou a stanicí metra Prosek; zde přejděte Litoměřickou, dejte se po ní doprava a ihned ji opusťte doleva prudkým krátkým výstupem na pěšinu vedoucí vpravo na ulici Na Proseku a náš výchozí bod.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m); St. Prosek (500m)