Z Brandýsa po druhé - 20km
Trasa: Vrábí - Hrušov - Popovice - Cvrčovice - Jenštejn - Radonice - Satalice - Kbely - Letňany - Prosek
Start: Brandýs nad Labem - Stará Boleslav,Vrábí: 346
Popis trasy: Ze zastávky Vrábí se vraťte na blízkou křižovatku a při pohledu od centra Brandýsa jděte doprava ulicí klikatící se přes vrábskou náves na hlavnější ulici, kde odbočte doleva k centru místní části Hrušov, kde se stočíte vpravo a následně za rybníkem podle silnice doleva; silnička vás přivede do Popovic, kde nalevo od křižovatky, na niž jste přišli, se nachází náves.
Z návsi se vraťte na křižovatku a pokračujte vzhledem ke svému původnímu příchodu doprava, abyste se následně na rozcestí se soklem po někdejším kříži dali doleva a přímo pokračovali polní cestou na červenou turistickou značku, po které se dejte vlevo ke Cvrčovicím. Ve Cvrčovicích uvidíte kostelík Stětí sv. Jana Křtitele, za ním se stočíte doprava a odbočíte doleva klesající cestou, jež vás povede přes Vinořský potok a vzhůru k silnici č.610 v blízkosti autobusové zastávky Dřevčice,,rozc. Jenštejn, odkud červená pokračuje vedlejší silnicí na Jenštejn, kde se v centru můžete podle značky podívat ke zřícenině hradu.
Dále však pokračujte doleva (vzhledem k původnímu směru) neznačenou ulicí kolem autobusové zastávky Jenštejn a po hlavní (stáčející se vpravo) k Radonicím, kde v místě, na němž se hlavní stáčí vlevo, jděte rovně do ulice Spojovací zatáčející doleva vedouc na Vinořskou, po níž jděte kolem nové zástavby nalevo až na starší odbočku doleva, po které dojděte na další křižovatku, kde se dejte doprava a stále rovně jděte až do Satalic, kam vstoupíte ulicí K Radonicům. Tato ulice vás kolem zastávky Satalická obora u kaple sv. Anny přivede na kruhový objezd, kde jděte vpravo (druhou) ulicí Trabantskou vycházející ze Satalic na Kbely, kde za želeničním přejezdem jděte hlavní Hornopočernickou jen do prudké zatáčky vpravo, odkud se vydejte téměř rovně ulicí Krnskou přivedboší vás na světelnou křižovatku s Mladoboleslavskou, po níž doleva jděte kolem zastávky Huntířovská a chodníčkem podél plotu kasáren okolo zast. Letecké museum k zastávce Důstojnické domy, u níž se dejte doprava ulicí Hůlkovou vedoucí na někdejší autobusové obratiště, na jehož konci se stočte doleva a přímo po cestě kolem letňanského letiště dojděte k výstavišti Letňany, kde přejděte asfaltku na začínající chodníček vedoucí k ulici Tupolevově a podél ní ke světelné křižovatce s ul. Beranových, kde přejděte na protější roh a pěšinkou dojděte na ulici Opočenskou, již projděte k lávce přes silnici Kbelskou, na opačné straně přejděte Kytlickou, popojděte doleva, projděte za panelák a vlevo podél něj se ubírejte až na ulici Jetřichovickou, jíž vpravo dospějte na Lovosickou a přejděte na protější roh pokračovaboše po Zárybské a z ní přímo prodloužením levého chodníku podél dalšího dlouhého domu na Jabloneckou, po níž přijděte na Proseckou nalevo a tou jděte rovně přes světelnou křižovatku s Vysočanskou na odbočku vpravo do Trmické vedoucí na výchozí bod.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: St. Prosek (500m); Nad Jetelkou (500m)