Z Brandýsa po prvé - 29km
Trasa: Brandýs n./Lab. - Spořilov - U světice - Záryby - Na Cihelně - Kostelec n./Lab. - Mratín - Měšice - Hovorčovice - Třeboradice - Čakovice - Letňany - Prosek
Start: Brandýs nad Labem - Stará Boleslav,,náměstí: 345
Popis trasy: Z prostředka náměstí se vydejte po směru příjezdu prostřední ulicí ke kostelu Obrácení sv. Pavla, pod nímž sejděte doleva a níže vyjděte uličkou ke kostelíku sv. Vavřince, od něhož pokračujte vlevo vzhledem k příchodu uličkou z údolí a dojděte přímo na rozcestí s kapličkou u hřbitova, kam můžete nalevo vstoupit, abyste se podívali kromě jiného na pěknou hřbitovní kapli.
Z rozcestí s kapličkou pak pokračujte vzhledem k původnímu směru vpravo po zelené turistické značce; tato by snad měla cestou odbočovat doprava; pokud na takovou odbočku nenarazíte, jděte přímo až na konec zahrad, kde vpravo jde odbočka ke studánce s výklenkovou kaplí U světice; dále by měla vést cesta podél Labe, ne-li, vraťte se na silnici a jděte až na místo, kde doprava odbočuje polní cesta k řece.
Každopádně nakonec dojdete podél řeky Labe do vesnice Záryby, kde se naproti Křenku dáte doleva a po chvíli (pozor na to) doprava. Značka vás pak povede lesem kolem osady Na Cihelně a dále do Kostelce nad Labem, kde můžete vstoupit na hřbitov a vyjít hlavním vstupem u kostela sv. Martina. Seševše od něj dejte se malou ulicí pod schody nalevo a přes náměstíčko směřujte přibližně rovně (po levé straně prostoru) na hlavní ulici, kde se dejte doleva a ihned doprava silicí na Neratovice.
Touto hlavní ulicí jděte k první odbočce doleva, kterou pak jděte mnohem déle stále rovně až na konec města, přes železniční trať a podle cesty až do míst, kde se tato stáčí doleva končiboš. Zde, nebo o něco dříve musíte sejít na okraj louky pod vámi, kde se lehce rýsuje další cesta; po levém okraji louky pak dojdete na opravdovou příjezdovou cestu a dále na silnici č.244, po níž se dejte vpravo do Mratína a jím po hlavní ulici až na trochu větší křižovatku, kde vlevo odbočuje silnice na Sluhy a Prahu. Nalevo od křižovatky narazíte na autobusovou zastávku a začátek žluté turistické značené trasy. Po té jděte po chvilce vpravo a okolo Mratínského rybníka na pěšinu podle Líbeznického potoka vedoucí do Měšic, kde se značka dává vlevo došeboš k rohu zámeckého parku, kde můžete jít po ní doprava a až u zámku vlevo do parku, nebo do parku vstoupit ihned a vhodnou pěšinou dojít k zámku, u něhož se dáte doleva. Prostranství před zámkem opusťte pěšinou naproti zámku.
Tato stezka vede k východu z parku na jižní straně, za nímž jděte doprava a brzy doleva pěšinkou přes železniční trať, za níž vede cesta dále k jihu k městečku Hovorčovicím, v němž jděte přímo Revoluční ulicí ke kostelu Narození sv. Jana Křtitele, u něhož se stočte vpravo k ulici Hlavní, po níž pak jděte doleva ku Praze. Chodníkem dojdete mimo zástavbu k železničnímu přejezdu, přes nějž pokračujte přímo ulicí Schoellerovou k centru Třeboradic, kde můžete jít po hlavní, ale také vlevo na Slaviborské náměstí a doprava buď před nebo za rybníčkem.
Dále pak jděte doleva dále Schoellerovou na okraj Čakovic, kde vstupte vpravo do zámeckého parku, podél jehož levého okraje dojděte k zámku, u něhož vyševše na ulici Cukrovarskou dejte se doleva a u kostela sv. Remigia potom doprava Otavskou ulicí končící na ulici Ke stadionu, kde se dejte doleva a přímo k odbočce doprava do uličky K sedlišti (označena) vedoucí mezi garážemi k železničnímu přejezdu, za nímž odbočte vpravo a přes pole kolem zahrádkářských osad dojděte na zpevněnou silničku, po níž doprava pokračujte na ulici Beranových, po níž se dejte vlevo a stále po hlavní (v centru Letňan doprava a doleva) dojděte až na světelnou křižovatku s ulicí Tupolevovou, již (napravo) přejděte a chodníčkem přijděte na ulici Opočenskou, po níž přímo dojděte na její konec, z něhož vystoupíte na lávku přes silnici Kbelskou, z níž sejdete na Kytlickou, již ovšem nejprve přejděte, popojděte kousek doleva a pak ji opusťte vpravo za panelák, podél něhož dojděte k následující ulici - Jetřichovické -, podél níž doprava k hlavní Lovosické, kde přejděte na protější roh a pokračujte přímým směrem Zárybskou na její konec stáčením se doprava ve Ctěnickou; z této zatáčky pokračujte rovně podél paneláku až za jeho konec, kde chodníček skončí na ulici Jablonecké, po níž dojděte vlevo na Proseckou, po té (vpravo) přejděte na semaforech Vysočanskou a následující ulicí - Trmickou - se dejte doprava na výchozí bod tras PX na opačném konci této ulice.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: St. Prosek (500m); Nad Jetelkou (500m)

Fotky: Praha V (288-292); Mělnicko (087); Praha (a21)