Z Boleslavi po čtvrté - 40km
Trasa: St. Boleslav - Písek - Podbrahy - Sojovice - sv. Václav - Čelákovice - Mstětice - Zeleneč - Hor. Počernice - Chvaly - Čer. Most - sídl. Lehovec - Hloubětín - Vysočany - Prosek
Start: Brandýs nad Labem - Stará Boleslav,,aut. st.: 345
Popis trasy: Ze staroboleslavského autobusového stanoviště se vydejte po zelené turistické značce nejprve spolu se žlutou spojovací uličkou a doleva, následně již samostatně přímo k dálničnímu nadjezdu, za nímž půjdete doprava k okraji zástavby a zde doleva k lesu. Lesem vás značka povede víceméně přímo, v jednom místě ostře doleva, a k železniční trati, již přejdete a půjdete podle ní doprava a později doleva k silnicím 331 a 610, jež ovšem přejdete a vrátíte se na ně až u odbočky na Otradovice, kde půjdete spolu se žlutou vlevo skrz Podbrahy na rozcestí a zde odbočíte doprava po silnici 331 bez 610 (pokračující přímo) na Sojovice; před mostem se k vám připojí červená značka a na návsi skončí zelená. Vy tedy přejděte na žlutou odbočující po chvilce doprava vedouc přímo k souběhu s modrou značkou; ihned po jejím připojení se však značky svorně stáčejí doprava, zatímco vy jděte rovně k železniční trati, již přejděte a pokračujte k jihu po žluté přicházející z vinglu napravo. Lesem vás žlutá značka přivede ke sv. Václavu, kousek jde souběžně s červenou a pak po okraji PR Lipovka a rekreační zástavbou ke zdymadlu, přes něž přejdete a spolu s modrou půjdete k centru Čelákovic; na nábřeží odbočíte vlevo a později můžete jít ostře vlevo ke starému centru s kostelem Nanebevzetí P. Marie.
Odtud se vraťte a dojděte na nové náměstí, kde u radnice jdou značky doleva, ale vy se dejte doprava. Držte se hlavní ulice stáčející se na kruhovém objezdu vlevo jdouc dále až k obchvatu silnice 245, který přejděte a rovně pokračujte přes železniční trať ke Mstěticím; později na křižovatce tedy musíte znovu rovně. U Mstětic musíte obejít rozlehlý areál Čepra, na centrálním rozcestí se pak dáte přímo silničkou k Zelenči, kde ovšem na samotném začátku zástavby odbočte z hlavní ulice mírně doleva do uličky vedoucí přímo k ulici na jih, již přejděte a rovně pokračujte dále až na hlavní připojující se zprava. Dále pokračujte přímo z obce a po cyklostezce souběžné se silnicí k Horním Počernicím. Na návsi v severní části Čertous se stočte doleva ulicí U úlů, podejděte železniční trať do ulice Bártovy a s ní - stáčející se vpravo - jděte kolem zpustlého zámku Čertousy až na hlavní hornopočernickou ulici Náchodskou, po níž jděte doprava k první odbočce vpravo - zde vstupte do ulice Tlustého a pak jděte vlevo ulicí Otovickou a stále rovně až na její konec na Jivanské, s níž jděte doleva, přejděte Náchodskou a zahněte vpravo do ulice Mezilesí, jíž se nechte dovést stále rovně kolem parkoviště u supermarketu na hlavní Božanovskou, po níž jděte vpravo na Náchodskou, po té doleva a ihned znovu doleva skrz chvalskou tvrz, z níž vyjděte kolem kostela - do ulice Na Chvalské tvrzi - a přímo Stoliňskou ke škole, napravo od níž vstupte do uličky Vršovky, jíž projděte k Hartenberské, na niž sestupte, přejděte ji a po pravé straně obejděte parkoviště u supermarketu Lidl, z jehož pravého zadního rohu je vstup na chodník pod dálničním nájezdem k Černému Mostu; podél Chlumecké silnice dospějete k autobusovému stanovišti, na němž přejdete příjezdovou komunikaci, obejdete vstup do stanice metra a za vestibulem se otočíte vlevo, abyste uzřeli schody na cestu po tunelu metra ke stanici Rajská zahrada, kde sejděte na ulici Ciglerovu, jíž přímo vyjděte ke světelné křižovatce, kde přejděte na protější roh a sejděte na ulici Hůrskou vedoucí šikmo doleva-vpřed od křižovatky. Hůrská ulice vás přivede na Slévačskou, již před autobusovou zastávkou opusťte doprava a přímo jděte až k podchodu vlevo pod Slévačskou na ulici V chaloupkách. Pokračujte rovně ulicemi V chaloupkách a Vaňkovou na Hloubětínskou, kde Vaňkova končí. Odtud se můžete podívat doprava ke kostelu sv. Jiří a u něj vlevo k zámečku.
Pak se vraťte a jděte Hloubětínskou kousíček na druhou stranu, poté vpravo po schodech (ul. U Slavoje) k silnici Průmyslové, podél níž doprava a později mírně vlevo do podchodu, z něhož vyjděte napravo k tramvajovému obratišti, po němž dojděte k ulici Poděbradské, na níž se dejte doleva a podeševše most bývalé vlečky přejděte Poděbradskou a vydejte se pěšinou po pravém břehu Rokytky k Vysočanům. Mezi bývalými průmyslovými areály si dejte pozor, abyste sestoupili na cestu bližší říčce, neboť ta horní se stáčí vpravo. Vy přijdete ke čtyřproudé ulici Freyově, již přejděte a ulicí Na břehu jděte za číslo 21, kde odbočte vpravo Staromlýnskou a po schodech do vestibulu metra B Nádraží Vysočany, jímž projděte k tramvajové zastávce, u níž přejděte hlavní Sokolovskou a Paříkovou projděte k nádraží Praha-Vysočany, jež podejděte a na druhé straně průchodu přejděte ulici U vinných sklepů na asfaltovou cestu pod Vysočanskou estakádu, pod níž popojděte vlevo a zpevněnou pěšinou stoupejte k Proseku, kde po dalším podejití Vysočanské vyjděte po schodech do uličky Na Jetelce dovedboší vás k Prosecké, již po přechodu přejděte a přímo po návsi a i nadále ulicí Na Proseku se dostaňte až na výchozí bod.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m)

Fotky: Mladoboleslavsko (038-039); Praha V (241)