Z Boleslavi po druhé - 30km
Trasa: St. Boleslav - Houšťka - N. Vestec - Káraný - Lázně Toušeň - Mstětice - Zeleneč - Svémyslice - Dehtáry - Radonice - Satalice - Kbely - Letňany - Prosek
Start: Brandýs nad Labem - Stará Boleslav,,U brány: 345
Popis trasy: Zpoza brány, podle níž se jmenuje zastávka, na které jste vystoupili, jde doprava (z pohledu od Prahy) celkem malá ulička, po níž jděte stále rovně, ale neodbočujte mírně vpravo od zástavby - zde jděte mírně vlevo, případně na nedalekém rozcestí se směrovkami modré značky odbočte doleva, abyste podle modrého značení směřovali k dálnici R10, již přejdete po mostě a za níž se dáte vpravo okrajovou částí Boleslavi. Až z ní vyjdete, po chvíli cesty lesem narazíte na silničku, po níž se dejte doleva, ale hned odbočte doprava neznačenou zkratkou k modré značce jdoucí vpravo za chvíli. Cesta vás přivede po okraji Nového Vestce nakonec až k můstku přes Jizeru, za nímž již je obec Káraný a vy opustivše modrou jdete po červené za mostem vpravo a uličkami na rozcestí s nezřetelným rozcestníkem, kde červená odbočuje doleva pokračujíc společně s modrou; vy sem nezahýbejte, ale jděte přímo podle žluté značky k Labi, podél něhož se dostanete k lávce, za níž spolu s modrou vstoupíte do městečka Lázně Toušeň. Žlutá pak odbočí vlevo směřujíc ke kostelíku v centru, kde se dává doprava; vy ale jděte bez značení rovně (trochu nalevo) silničkou z obce. Přeševše trať jí budete pokračovat stále na jih, až narazíte na rozcestí čtyř silnic, kde se dejte doprava, na Mstětice; zde obejdete areál firmy Čepro a na křižovatce budete pokračovat rovně k Zelenči. V Zelenči rovnou po hlavní dospějte až k ulici hlavnější a zde se dejte vpravo; kolem kapličky přes centrum městečka dojdete na jeho konec a kolem hřbitova pak stále po silničce až k dálnici (opět R10), za níž už jste v obci Svémyslice, kde si můžete odbočit doprava k prohlédnutí si kostela sv. Prokopa.
Ze Svémyslic trasa pokračuje doleva z pohledu od nadjezdu dálnice a vede přímo silničkou přes osadu Dehtáry do Radonic, kde pokračujte doprava a ihned doleva dále ku Praze; sem vstoupíte ulicí K Radonicům a půjdete i nadále přímo, kolem kostelíka sv. Anny, až na kruhový objezd, kde se dejte doprava (druhou) ulicí Trabantskou vedoucí ke Kbelům, kam již vstoupíte Hornopočernickou, již opusťte v zatáčce doprava zkratkou vpřed (Krnská) ústící nakonec na světelné křižovatce na Mladoboleslavskou, po jejíž pravé straně jděte doleva okolo zastávky Huntířovská na chodníček za zeleným pásem vedoucí k zastávce Důstojnické domy (druhá v pořadí), kde vpravo odbočuje ulice Hůlkova vedoucí ke zrušenému autobusovému obratišti nesšímu jméno ulice, odkud vychází směrem doleva cesta kolem letňanského letiště do blízkosti stanice metra Letňany, kde u ústí cesty přejděte silničku a sestupte pěšinkou na nedaleko začínající chodník vedoucí mimo zastávku Výstaviště Letňany ke světelné křižovatce Tupolevova × Beranových, kde přejděte na protější roh a pěšinkou dojděte k uličce Opočenské, již celou projděte až k lávce přes silnici Kbelskou, kterou přejděte, na druhé straně přejděte ulici Kytlickou a kousíček nalevo projděte za panelák, kde se dejte vlevo podél něj k ulici Jetřichovické, po ní doprava dojděte k hlavní Lovosické, přejděte na protější roh a pokračujte přímo Zárybskou ulicí na její konec stočením se vpravo do Ctěnické; zde pokračujte po svém chodníku, jenž vede podél dlouhého paneláku na ulici Jabloneckou, po níž se přibližte k semaforům nalevo a vpravo jděte Proseckou ulicí přes další světla na odbočku vpravo, odkud Trmickou ulicí dojdete ke kostelu sv. Václava.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: St. Prosek (500m); Nad Jetelkou (500m)