Z Brandýsa-Boleslavi po prvé - 25,5km
Trasa: Brandýs n./Lab. - Královice - Lázně Toušeň - Zeleneč - Hor. Počernice - Chvaly - Čer. Most - Aloisov - Hloubětín - Vysočany - Prosek
Start: Brandýs nad Labem - Stará Boleslav,,náměstí: 345
Popis trasy: Z brandýského náměstí můžete vyjít doprava a podle hlavní k odbočce směřující k zámeckému parku, ale také cestou vycházející z jeho levé poloviny - ke kostelu Obrácení sv. Pavla. Pod ním byste se pak dali vlevo a z dolní uličky vyšli nahoru k dalšímu kostelíku, od něhož byste se vrátili dolů a vyšli k poslednímu kostelíku při přímé cestě k zámku.
Zámek si můžete prohlédnout a potom pokračujte dolů kolem jeho pravé strany. Pod ním pak jděte doprava silničkou k pěší estakádě, po níž můžete sejít k řece Labi. Pod Královicemi se k vám pak zase připojí modrá značka a přivede vás přes přístaviště pod dálničním mostem do Lázní Toušeň, kde podél plotů přijdete na rozcestí cyklotras na začátku příjemnější části městečka. Tady se od modré odpojte a dejte doprava ulicí vedoucí k hlavní silnici. Tu u autobusové zastávky přejděte a po popojití doleva se dejte doprava směřujíce přeševše trať přímo ven z obce. Malá silnička vás přivede na křižovatku, kde přímo vede cesta jen k vodohospodářskému zařízení; snad bude schůdná pěšina pokračující dále podél meze, v zimě nebyl s jejím projitím problém. Později začne být schůdná sama mez, z té se stane pěšina a ta se sejde s cestou zprava, po čemž je již celkem pohodlná a nakonec se stává zpevněnou a tak dochází k okraji městečka Zeleneč. Zde se dejte doleva a hlavní ulicí procházejte obcí přes náves na rozcestí směrů na Prahu a Šestajovice, kde se dejte vpravo (na vedlejší směr Horní Počernice) a dojděte přímo na konec městečka, odkud pokračuje chodník podél silničky až do Čertous, ulice U úlů. Ta vás přivede na zdejší náves s rybníčkem a konečnou autobusů, kde jděte doleva pěšinou k podjezdu pod tratí, za nímž se ulice z U úlů změní na Bártovu a přichází na další náves, k dalšímu rybníku, podél něj ke zpustlému zámku a nakonec na hlavní ulici Náchodskou, kterou pouze přejděte do Třebešovské, po níž, stočivší se doleva, dospějete na Křovinovo náměstí, z něhož pokračujte přímo přes hlavní Ve žlíbku k parčíku napravo od ulice, jímž mírně doprava projděte k ulici Mezilesí začínající zde na kolmé Komárovské. Ulicí Mezilesí pak jděte stále rovně kolem supermarketu až na její konec, kde přejděte hlavní Božanovskou a pokud se chcete podívat k zámku Chvaly, třeba odbočte doprava k Náchodské a po ní, následně i z ní, doleva; tak se dostanete k zámku.
Jinak od Božanovské jděte rovnou dolů Šplechnerovou pod chvalský zámek, odkud vpravo k němu odbočuje stoupající ulička Řešetovská, ale vy jděte hned za ní odcházející schodovou uličkou V Babyku směřující doprava pod menším úhlem. Obě cesty se sejdou u chvalské školy, od níž jděte pravou uličkou jménem Vršovka. Na jejím konci sejděte k ulici Hartenberské a přejděte ji, vstupte na parkoviště u Lidlu a po jeho pravém okraji přijděte k pěšině na cestu podcházející nájezd na dálnici, která vás nakonec (podle hlavní silnice) dovede k autobusovému stanovišti a stanici metra Černý most, kde u výstupních zastávek přejděte ke stanici a podél ní dojděte ke schodům zpět - nahoru na cestu vedoucí vpřed po tunelu metra ke stanici Rajská zahrada, kterou zepředu obejděte (nebo projděte) a nakonec přijděte na křižovatku Ciglerova × Broumarská, kde přejděte na protější roh a pěší cestou sejděte k ulici Hůrské - té odcházející přímo od stanice metra. Tato ulička se nakonec napojí na hlavní Slévačskou, po niž dojděte před autobusovou zastávku Sídl. Lehovec, kde přejděte a jděte vpravo a potom stále rovně k podchodu pod zatočivší Slévačskou nalevo od cesty; jím projděte a pokračujte přímo ulicemi V chaloupkách a Vaňkovou na konec Vaňkovy ulice na Hloubětínské, po níž se můžete podívat doprava k viditelným kostelu sv. Jiří a zámečku.
Jinak jděte Hloubětínskou doleva a hned vpravo schodovou uličkou U Slavoje sklesejte pod silnici Průmyslovou, kde se dejte doprava a po chvíli doleva k podchodu pod silnicí, za nímž podél Rokytky přijděte ke schodům na tramvajové obratiště Starý Hloubětín, nad nimiž jděte doleva ke hlavní ulici Poděbradské, již hned přejděte a doleva jenom podejděte most vlečky, za nímž pokračujte vpravo podél řeky, pod zrušenou vlečkou, kolem můstku a dále i potom, co cesta hodlajíc odbočit vede výše na Rokytkou - tady sejděte blíže řece na cestu menší. Tato vás přivede na hlavní Freyovu, kterou přejděte a pěšinkou pod ulicí Na břehu, již opusťte u druhého můstku, dojděte na odbočku ulice Staromlýnské (doprava). Tuto ulici projděte a vyjděte k vestibulu stanice metra Vysočaská Nádraží Vysočany, za nímž přejděte Sokolovskou, popojděte doleva a ulicí Paříkovou dojděte k vysočanskému nádraží, podchodem pod nímž dojděte až za protější východ z něj, kde přejděte ulici U vinných sklepů, pod Vysočanskou estakádou jděte kousek doleva a asfaltovou cestou vyjděte kopec až do ulice Na Jetelce za dalším mostem Vysočanské. Tato ulice vás přivede k hlavní Prosecké, za níž přímo ulicí Na Proseku dorazíte na cílový bod.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m)

Fotky: Praha V (164-165); Praha (779-788)