K Novému Slivenci - 16,7km
Trasa: Prosek - Libeň - Žižkov - N. Město - Smíchov - Zlíchov - Hlubočepy - M. Chuchle - Pražská Čtv.
Start: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m)
Popis trasy: Vyrazte ulicí Na Proseku podél hřbitovní zdi a pak po návsi dolů na hlavní ulici Proseckou, po níž pokračujte vpravo a klesejte až k zastávce U kříže, za níž přejděte na protější roh, po levém chodníku dojděte na další světelnou křižovatku a rovně přejděte jen první část komunikace nalevo, načež se dejte doleva po chodníku klesajícím k Rokytce, již přejděte, jděte rovně ul. U libeňského pivovaru a mírně doprava Pivovarnickou zase na nábřeží. Odtud pokračujte vlevo po cestě podél Rokytky, a to až k semaforům na křižovatce se Zenklovou, po níž jděte doleva na Palmovku. U tramvajové křižovatky pokračujte rovně, na světlech přejděte hlavní ulici nalevo a přímo od přechodu pokračujte rovně po schodech a doprava. Cesta vás přivede okolo hřiště a zahrádkářskou osadou k ulici Pod plynojemem, na niž sejděte po pěšince a pokračujte doleva zatáčkou a po estakádě na světelnou křižovatku, kde přejděte vpravo a sejděte doprava ke tramvajové zastávce, kde přejděte trať, pokračujte dolů a stále rovně po cyklostezce. Půjdete po tělese zrušené železniční trati tunelem a podél zadních stran žižkovských domů, přejdete vysoký most nad Husitskou a nakonec přejdete Seifertovu ulici, za níž cyklostezka skončí, takže vy sejděte po schodech na ulici, stočte se vlevo, podejděte cyklostezku i železnici, na světlech pak přejděte tramvajovou trať i nájezd na magistrálu a podél domů se dejte doleva ul. U Bulhara. Na jejím konci jděte kousek vpravo, přejděte tramvajovou trať a vstupte do Vrchlického sadů, jimiž jděte přímo ke hlavnímu nádraží, u konce jehož budovy se dejte mírně vpravo cestou k ul. Opletalově, po níž potom dojděte na Václavské náměstí. To pouze přejděte a rovně stoupejte ulicí Ve Smečkách k pasáži napravo; klikatou pasáží projděte do Štěpánské, tam se dejte doleva a stoupejte stále rovně Štěpánskou, přes dvoje semafory a Lipovou na rozlehlou křižovatku, z níž pokračujte mírně doprava klesající Kateřinskou, jež se mění v Benátskou a přichází na světelnou křižovatku s Vyšehradskou, jíž pokračujte mírně doleva (široká ulice bez tramvají). Po hlavní (na světlech vpravo a vlevo) dojděte k železničnímu podjezdu, před nímž se dejte vpravo po Svobodově na nábřeží, kde přejděte ulici napravo, dejte se vlevo, podejděte železniční most a z druhé strany na něj vystupte. Po tomto mostě přejděte Vltavu, na druhém břehu sejdete na Strakonickou, po níž jděte vlevo na světelnou křižovatku, kde přejděte na protější roh a pokračujte vpravo ul. U Královské louky ke smíchovskému nádraží, kde se dejte vlevo ulicí Nádražní. Po této rušné ulici jděte rovně a i u zastávky Lihovar pokračujte podél tramvajové trati na Zlíchov, kde se můžete podívat vlevo na kostel sv. Filipa a Jakuba stojící na skále.
Od kostela sejděte zpět na ulici Na Zlíchově a pokračujte podél tramvaje k obratišti Hlubočepy, za nímž odbočte doleva do podchodu pod železnicí a za ním se dejte vpravo. Podejděte ulici K Barrandovu vysoko nad vámi a pokračujte rovně ul. Zbraslavskou podél trati na Řevnice a Beroun - kolem kaple P. Marie Bolestné a pod Barrandovskými skalami. Dojdete do Malé Chuchle, kde si na rozcestí vyberte ulici vpravo (pokračování Zbraslavské) a po ní dojděte ke kostelu Narození P. Marie, jděte vpravo k němu, za ním doleva a v původním směru nahoru lesem po stezce, kudy vede i žlutá značka. Žluté se však nedržte - když se stáčí ostře doleva, vy pokračujte rovně, později podél plotu a u okraje lesa doprava; vyjdete na polní cestu, po níž jděte rovně k ulici K Barrandovu, podél níž odbočte doleva. Po chvíli přijdete k autobusové zastávce Nový Slivenec.