Do Dřevčic - 17km
Trasa: Prosek - Klíčov - Vysočany - Hloubětín - Kyje na Hutích - Satalice - Bažantnice v Satalicích - Vinořský park - Vinoř - Jenštejn - Dřevčice
Start: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosek (300m); St. Prosek (500m); Nad Jetelkou (500m)
Popis trasy: Vydejte se ulicí Trmickou k Prosecké, tu přejděte a pokračujte rovně Pískovcovou až na její konec na ul. Nad Krocínkou, po níž vlevo dojděte na hlavní Vysočanskou, přejděte ji a jděte po ní doprava na další odbočku vlevo (Na Krocínce), jíž klesejte ke schodům, po nichž jděte vpravo (Stoupající). Po schodech a uličkou Jandovou sejděte k železničnímu podjezdu a jím jděte rovně (stále Jandova) na náměstí OSN, kde na světlech přejděte ulici nalevo a pokračujte rovně k výstupu ze stanice metra Vysočanská, za nímž zamiřte mírně vlevo k růžové budově banky; pokračujte chodníkem nalevo kolem ní, pak se dejte vlevo a vpravo po schodech na ul. U vysočanského pivovaru. Po ní jděte doleva a pak odbočte doprava do ulice Za Lidovým domem, jíž dojděte přímo až k Rokytce, podél níž se stočte doleva. Až přijdete k mostku, přejděte jej a vystoupejte na cyklostezku vedoucí po náspu bývalé vlečky - tudy pokračujte doleva. Dojděte na most přes Rokytku, kde se cyklostezka stáčí vpravo, ale vy jděte doleva menší cestou, která se změní v pěšinku po starých pražcích; po chvíli dorazíte na příjezdovou cestu k areálu nalevo, kde bývalou vlečku opusťte a dejte se doprava. Přejděte tramvajovou trať a rovně kolem areálu vozovny Hloubětín přijďte na rušnou ulici Kbelskou, již přejděte po přechodu napravo. Od přechodu pokračujte rovně ul. Mochovskou a po ní jděte stále rovně až na její konec, kde se spolu s ní stočíte doleva, načež se dejte doprava, hned zase doleva a doprava do malé uličky K Hutím, jež vás zatáčkami přivede na silnici Kolbenovu, po níž pokračujte v původním směru, na přechodu ji přejděte a pak se dejte doleva (pokračování ul. K Hutím). Silnička vás provede pod železniční tratí a nakonec vás přivede do Kyjí na Hutích, tam pokračujte rovně ul. Jamskou na konec zástavby, kde se spolu se silnicí stočte mírně doleva a vyjděte po silnici směrem na Satalice. U nové zástavby začne chodník, pak přejdete dálniční nájezd a kolem průmyslových areálů dojdete k železničnímu přejezdu, jej přejděte, načež se dejte doprava ul. Před tratí k satalickému nádraží, před nímž se stočte doleva do ul. K nádraží, jíž dojděte na kruhový objezd, z nějž pokračujte mírně doprava - ul. K Radonicům. Ta vás přivede ke kostelíku sv. Anny, za nímž jděte ještě rovně ke vstupu vlevo do satalické obory, jíž procházejte přímo. Po čase se k vám zleva připojí žlutá značka a vy se dáte mírně vpravo, abyste přišli k aleji, kterou projdete k vinořskému parku, jímž vás spolehlivě provede žlutá značka. Až z parku vyjdete, přejděte hlavní ulici a jděte rovně ul. V Podskalí, již neopouštějte ani spolu se žlutou - v tom místě pokračujte rovně po červené. Nyní se držte červené značky vedoucí vás kolem rybníků a podle Vinořského potoka až na konec Prahy, kde přichází na silnici k vesnici Jenštejn, po níž se dá doprava. Po silnici obejde domov důchodců a pak ji opustí doleva - dolů k rybníkům, podél nichž vede ke zřícenině hradu, od níž vyjde na křižovatku, kde se dává doleva. Tady ji opusťte - jděte rovně okolo zastávky na odbočku vlevo (Ke křížku); tam zamiřte. Zpěvněná cesta vás přivede ke křížku, za nímž pokračuje trochu horší a nalevo již vidíte Dřevčice; dojděte do úrovně prostředka Dřevčic, kde narazíte na cestu vlevo (k vesnici) - tam odbočte. Cesta a následně ulice vás přivedou přímo k zastávce Dřevčice.
Abyste si Dřevčice prohlédli, pokračujte nejprve rovně - ulicí ke kostelu sv. Bartoloměje; z křižovatky před ním pak jděte vpravo (z pohledu od zastávky) k bráně ke tvrzi a pak ještě dál - ke zvonici u hlavní ulice, po níž se můžete vrátit k zastávce.
Cíl: Dřevčice: 367

Fotky: Praha (d06); Praha V (399-409)