Na Levý Hradec - 13,5km
Trasa: Prosek - Střížkov - Kobylisy - Bohnice - Na Dole - Roztoky - Levý Hradec
Start: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m); Nad Jetelkou (500m)
Popis trasy: Vyjděte ulicí U proseckého kostela k Litoměřické, po níž se dejte vlevo a jděte touto ulicí, zvolna se stáčející vpravo kolem gymnasia přes větší křižovatku (nalevo autobusová zastávka) do ostřejší zatáčky vpravo, kde ulici opusťte doleva na klesající stezku ústící na ul. Střížkovskou, po níž jděte kousek rovně dolů a hned doprava - do ul. U kapliček. Pak pokračujte rovně ul. Ve štěpnici k podchodu pod dálnicí, za nímž se dejte doleva, nahoře vpravo a vlevo před školu, u ní doprava a hned zase doleva - do ulice Na Slovance, jíž dojděte k vodárenské věži, u které se dejte doprava po hlavní Davídkově a následně doleva ul. U Slovanky, jíž jděte kolem tří obdoček vlevo, přičemž za poslední odbočte doprava a dojděte na hlavní Střelničnou u světelné křižovatky s autobusovým obratištěm Ládví, kde přejděte na protější roh a podél Střelničné jděte vlevo. Obejděte tramvajovou zastávku Kyselova a přiševše k budově malé polikliniky se dejte doprava kolem vchodu do ní, abyste prošli na Čumpelíkovu odbočující od Střelničné vpravo; tu pak hned opusťte doleva Březiněveskou, po níž jděte rovně částí tramvajového obratiště, přes trať a následně na 2. křižovatku - s Chaberskou. Tady se dejte doprava, přejděte Bořanovickou a pak jděte doleva Přemyšlenskou; s ní přejděte hlavní Horňáteckou, potom obejděte prodejnu Albert a dejte se mírně doprava po stoupající cestě. Na rozcestí nahoře si vyberte cestu mírně doleva, přejděte Třeboradickou a pokračujte ve stoupání po chodníčku (Havlínova). Nahoře přijdete na větší ulici, po níž jděte stále rovně k Čimickému háji, do nějž vstupte a jděte jen mírně doleva klesající neznačenou cestou. Přijdete ke druhému okraji lesa, kde se cesta pozvolna stočí doleva a kopírujíc okraj porostu vás přivede na pěšinku do ulice Pod Čimickým hájem, jíž se dostanete na Čimickou, kterou přejděte, dejte se doleva a hned doprava. Pak jděte stále rovně ulicí Ústavní podél plotu psychiatrické léčebny a kolem hlavního vstupu do ní na bohnickou náves (s autobusovou zastávkou Staré Bohnice), kde se dejte doprava za kostelem sv. Petra a Pavla a jděte rovně kolem zastávky U Drahaně do stejnojmenné ulice odbočující od hlavní (ta se stáčí doleva). Ul. U Drahaně vás povede vzhůru a stočí se také vlevo, později jděte po hlavní vpravo a následně přímo vyjděte z Bohnic na polní cestu, po níž jděte přímo do údolí, kde se k vám zprava připojí modrá, spolu s níž stoupejte; nahoře podle značky odbočte vlevo a pak se držte značení doprava - značka klesá pěšinkou lesem do Drahanského údolí, v jehož ústí k Vltavě se dejte doprava po červené. Ta vás povede podél řeky k roztockému přívozu, jímž řeku přejeďte (www.klecany.cz).
Na druhé straně jděte doprava podél řeky - po zelené značce. Ta vás po břehu Vltavy povede zákrutou doleva a k podjezdu pod tratí nalevo, do nějž podle značky vstupte, projděte jím a po skončení stromů napravo si všimněte stoupající pěšinky - na ni odbočte; je to stará trasa zelené, po níž vystoupáte na Levý Hradec s kostelem sv. Klimenta. Od něj jděte příjezdovou ulicí (po zelené odbočce) na autobusovou zastávku.