Na Jenerálku - 13,4km
Trasa: Prosek - Klíčov - Vysočany - Libeň - Holešovice - Král. obora - Bubeneč - Dejvice - Hanspaulka - Jenerálka
Start: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosek (300m); St. Prosek (500m); Nad Jetelkou (500m)
Popis trasy: Vyjděte ulicí Trmickou, přejděte hlavní Proseckou a přímo Pískovcovou dojděte až na její konec na ul. Pod Krocínkou, jíž se dejte doleva na Vysočanskou, tu přejděte a sejděte po ní doprava na další odbočku vlevo - do klesající ul. Na Krocínce, z níž pod pruším klesáním odbočte doprava a klesejte po schodech (Stoupající) na uličku Jandovu, spolu s níž dole podejděte železniční trať a hned se dejte vpravo; po chodníku pak vyjděte ke trati a dojděte podél ní k vysočanskému nádraží a dále přímo po ulici až k podjezdu napravo, u nějž odbočte vlevo do parku. Parkem projděte k Rokytce, přejděte ji a jděte dopava po proudu k ulici Podvinný mlýn, jež Rokytku přechází; tuto překřižte, ale hned potom se dejte mírně vlevo pěšinkou směřující před 3. dům nalevo; kolem něj projděte na ulici Kovaneckou a dejte se po ní doprava. Ulice vás přivede k protihlukové stěně oddělující od ní nájezd na ulici Čuprovu; zde projděte za tuto stěnu a jděte podél nájezdu na světelnou křižovatku, kde přejděte ulici nalevo a rovně pod silnicí i železnicí dojděte do ulice Na Žertvách, po níž přijdete ke stanici metra Palmovka a tramvajové křižovatce, na níž pokračujte rovně, a směřujte tak na Libeňský most, jejž přejděte a za ním na semaforech odbočte doprava - do ul. Jankovcovy. Na kruhovém objezdu jděte mírně doleva hlavní ulicí U Uranie, kolem bývalého divadla Uranie na Ortenovo náměstí, jež přejděte po jeho levém okraji (podél tramvajové trati) a pokračujte podle kolejí ul. Plynární ke stanici metra Nádraží Holešovice a dále ul. Na zátorách na tramvajovou křižovatku, kde se dejte vlevo, aby vás koleje dovedly ul. U výstaviště k holešovickému výstavišti; přes prostranství před ním dojděte ke tramvajovému obratišti a od nástupní zastávky zamiřte mírně doprava širokou stoupající cestou Stromovkou. Po ní vyjdete k mostu přes železniční trať, za nímž vás povede až k místodržitelskému letohrádku, od nějž se podívejte na výhled a blízkou branou (nalevo) vyjděte ze Stromovky na náměstí Pod Kaštany, kde se vydejte cestou napravo a přímo po ulici Wolkerově, na niž takto přijdete, dojděte ke kostelu sv. Gottharda, před nímž se dejte doleva, po schodech vyjděte k začátku ul. Českomalínské a rovně touto pokračujte přes Pelléovu a Bubenečskou na okraj Puškinova náměstí nalevo od vás; zde se dejte vlevo po pravém okraji náměstí a následně jděte přímo ulicí Verdunskou, jež jde z poslední křižovatky mírně doleva - na Vítězné náměstí, po jehož okraji zamiřte vpravo přes ulici k Podbabě a autobusové stanoviště, z nějž se vydejte mírně vpravo, abyste se od náměstí vzdalovali na další hlavní ulici - Evropskou. Po ní jděte okolo tramvajové zastávky Dejvická k další zastávce - Thákurova; za ní se dejte doprava druhou (stoupající) ze zde odbočujících ulic - Šáreckou - a jděte po ní až k číslu 25, kde se na křižovatce se širokou ulicí Na Hanspaulce stáčí doprava. Odtud ve stoupání pokračujte rovně ul. Na Hanspaulce, po níž dojděte na její konec u autobusové zastávky Hanspaulka, kde začíná zelená značka jdoucí vpravo, vlevo a mírně vpravo Krocínovskou na rozcestí Zlatnice, odkud klesá zpevněnou lesní cestou spolu s červenou okolo zničené usedlosti Zlatnice. Až se budou obě značky rozdělovat, vyberte si červenou, jež vás dále po větší cestě přivede do Šáreckého údolí, kde přejdete ulici, u brány areálu Dubového mlýna i Šárecký potok, pak se dáte doleva a podél Šáreckého a Nebušického potoka dojdete k Jenerálce, kde vyjdete vlevo na parkoviště u hospody (bývalé autobusové obratiště), za nímž se nachází autobusová zastávka. Pokud se chcete podívat ještě ke zdejšímu kostelíku sv. Jana Nepomuckého, dejte z parkoviště uličkou nalevo, jíž můžete okolo kostelíka projít na hlavní Horoměřickou a dát se po ní doprava k zastávce.