Na Předškolní - 15km
Trasa: Prosek - Vysočany - Jarov - Malešice - Strašnice - Zahr. Město - Záběhlice - Chodov - Kunratice
Start: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m)
Popis trasy: Z výchozího bodu se vydejte ulicí Na Proseku podél hřbitovní zdi na náves, po níž sejděte ke hlavní ulici Prosecké, již přejděte, pokračujte v klesání uličkou Na Jetelce, podejděte Vysočanskou a dále jděte dolů až k podchodu pod vysočanským nádražím, jímž projděte a od nádraží pokračujte rovně ulicí Paříkovou k vestibulu stanice metra Vysočanská, k němuž přejděte přes hlavní ulici, projděte jím a zamiřte mírně vpravo dolů k ulici Staromlýnské, jíž projědte na ul. Na břehu, po níž jděte vlevo, po prvním můstku přejděte říčku Rokytku a jděte po jejím druhém břehu před rozcestí s ulicí Freyovou, kde si to namiřte vpravo k semaforům a jděte vzhůru po pravém chodníku Freyovy na velkou světelnou křižovatku, na níž přejděte na protější roh a pokračujte přímo ulicí K Žižkovu směřující k podjezdu, za nímž se stáčí vpravo a jde vzhůru ke křižovatce s ulicí Spojovací, na níž končí; vy po ní jděte doleva kolem autobusové zastávky Balkán ke tramvajovému obratišti Spojovací, jehož začátek přejděte a následně přejděte i hlavní ulici pokračující mírně vlevo, abyste se dali jen mírně doprava a hned doleva ulicí Osikovou vedoucí napravo od autosalonu Auto Jarov. Osikovou dojděte na její konec u oploceného parkoviště; odtud se vydejte pěšinou napravo od tohoto plotu k přechodu přes železniční trať na nákladové nádraží Žižkov, kolej přejděte a zamiřte mírně doprava, po čemž dorazíte k zatáčce asfaltové cesty, po níž jděte vzhůru. Stále rovně dojděte na ulici Malešickou, z níž napravo vstupte do Malešického parku, hned se dejte po cestě doleva zpět podél ulice a následně ji opusťte na cestu stoupající vpravo k oplocenému objektu, u nějž narazíte na velkou klesající cestu ústící do ulice Cerhenické. Cerhenickou přímo dojděte na hlavní Počernickou, přejděte ji, dejte se vpravo a pak hned vlevo do ulice Nad úžlabinou, jež se po chvíli stáčí doleva, ale vy zde jděte přímo a držte se co nejvíce tohoto směru, abyste sešli na ulici V úžlabině na její křižovatce s Tuklatskou; Tuklatskou pak rovně dojdete na Černokosteleckou. Tu co nejříve přejděte, abyste mohli jít po ní doprava, ale hned potom doleva ulicí Solidarity vedoucí na kruhový objezd a dále na křižovatku s ulicí K Rybníčkům, do níž odbočte vpravo. Po hlavní jděte ulicemi K Rybníčkům a Kolovratskou kolem kostela Neposkvrněného početí P. Marie na světelnou křižovatku s Průběžnou, již přejděte do ul. V korytech, po níž jděte pod železniční trať, kolem supermarketu Lidl, dalšími třemi železničními podjezdy a podjezdem pod dálnicí (před nímž přejděte na levý chodník); dále stoupejte okolo zastávek Želivecká a Jesenická na světelnou křižovatku s Jabloňovou, po které se dejte doleva, pak za domem doprava Hyacintovou a tou stále rovně ke schodům, po nichž sejděte na Dolní Chaloupky a jimi na údolní ulici Záběhlickou, již hned přejděte a jděte zde od ní odbočující ul. U záběhlického zámku přes Botič a okolo zámku na rozcestí, kde hlavní silnička pokračuje doprava, ale vy jděte mírně vlevo a nejdříve mírně, pak intenzivněji stoupejte nad Chodov. Z vrcholu stoupání klesejte k rybníku, u nějž se dejte doprava a stále po pěšince nejbližší k tomuto břehu Košíckého potoka jděte až k podchodu pod ulicí Mírového hnutí, za nímž vyjděte do parčíku napravo a podél jeho levého okraje směřujte k chodovské tvrzi. U ní přijďte vlevo na ulici Ledvinovu, po níž pokračujte v původním směru k podchodu pod hlavní Türkovou (napravo) u autobusové zastávky, z nějž vyjděte na ulici Starochodovskou, již přejděte a pěšinou si zkraťte cestu na ulici K dubu nalevo. Na konci přímé cesty touto ulicí pokračujte doprava a doleva, čímž se dostanete k lávce přes dálnici Brněnskou, za níž zamiřte doleva k autobusovému obratišti, po jehož pravém okraji opatrně dojděte k chodníku k semaforům, na nichž přejděte na protější roh a pokračujte podél hlavní Roztylské; ve dlouhé zatáčce doleva se od ní začněte vzdalovat chodníčkem směřujícím mírně doprava, jehož se držte až k nákupnímu středisku napravo. Před ním se dejte doprava a stezkou podél něj dojděte na Jírovcovo náměstí, na němž zamiřte doleva a držte se oplocení areálu školy napravo; u jeho rohu odbočte doprava, abyste pokračovali podél něj ven ze zástavby, kde dojděte přímo k silnici U Kunratického lesa, již přejděte a pokračujte rovně ulicí K Verneráku klesající k Hornomlýnskému rybníku na Kunratickém potoce a následně stoupající na kunratické náměstí Presidenta Masaryka, z něhož jděte mírně vpravo hlavní ulicí K Libuši kolem kostela sv. Jakuba Většího a zámku k autobusové zastávce Předškolní.
Cíl: Předškolní*: 114

Fotky: Praha (b86-b87)

22.3.2012
*) Zastávka se dnes jmenuje Kunratická škola.