Do Běchovic - 12,7km
Trasa: Prosek - Klíčov - Vysočany - Hloubětín - Kyje - Hostavice - Dol. Počernice - Počernický ryb. - Běchovice
Start: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosek (300m); St. Prosek (500m); Nad Jetelkou (500m)
Popis trasy: Z výchozího bodu vyjděte Trmickou ulicí, na jejím konci přejděte hlavní Proseckou a pokračujte přímo Pískovcovou až na její konec na ulici Nad Krocínkou, po níž vlevo dojděte na Vysočanskou, přejděte ji, dejte se po ní doprava a hned potom doleva do klesající ulice Na Krocínce, jejíž sestupování se zmírňuje u pěkné vily, před níž odbočte doprava po schodech (Stoupající) dolů, kde dojděte Jandovou rovně podjezdem na světelnou křižovatku na náměstí OSN, kde přejděte rovně, dojděte ke vstupu do metra Vysočanská a zamiřte mírně vlevo od ulice k růžové budově banky před vámi. Nalevo od ní vede cesta na uličku Novoškolskou, kousíček nalevo pak narazíte na schody, po nichž sejděte na U vysočanského pivovaru, po té jděte doleva a první odbočkou doprava (Za Lidovým domem). Tato ulička vás dovede až k řece Rokytce, podél níž se stočte vlevo a jděte k můstku, jejž přejděte a vyjděte vzhůru na násep bývalé železniční vlečky, na němž pokračujte po cyklostezce doleva. Na mostě přes Rokytku se cyklostezka začne stáčet doprava, zatímco po tělese trati vlevo vede jen pěšinka, vy pokračujte po asfaltce na most přes rušnou ulici Poděbradskou, za níž znovu přejdete Rokytku. Na konci tohoto dlouhého mostu sejděte po schodech na uličku K náhonu a vydejte se po ní vpravo (při pohledu od schodů); kolem přebudovaného Kejřova mlýna dojděte k můstku přes Rokytku, po něm říčku znovu přejděte a nalevo vstupte do podchodu pod silnicí Průmyslovou, za nímž odbočte doprava a kolem skal Pražského zlomu dojděte ke schodům (U Slavoje), po nichž vystoupejte na ulici Hloubětínskou; nalevo od vás jsou kostel sv. Jiří a zámeček. Po Hloubětínské jděte vpravo na druhou odbočku doleva (Litošickou), jíž vystoupejte na okraj zástavby a pak pokračujte ve stoupání po pěšince na kopec, odkud klesejte přímo nejprudší cestou na ulici Oborskou, již přejděte a přímo sejděte k železničnímu mostu, jejž podejděte a okolo části Kyjského rybníka vyjděte k železniční zastávce, kde podejděte trať a za podchodem jděte rovně ulicí Šimanovskou na Krčínovo náměstí s kostelem sv. Bartoloměje. Zde vpravo přejděte ulici Broumarskou a jděte doprava zvolna se od ní vzdalující uličkou Hodějovskou. Tato vás vyvede z Kyjí a posléze po silničce dojdete do ulice Froncovy v Hostavicích, kde jděte po hlavní touto a Pilskou na náves, kde se dejte doleva Novozámeckou. Ta vede přímo na malé náměstí Lipenské, kde se spolu s hlavní stáčí mírně doprava, ale vy jděte rovně (spolu s cyklotrasou) Vokřínskou na Malšovské nám., na jehož konci se stočte mírně doprava do uličky V Ráji. Na tuto po chvíli přijde hlavní komunikace (zde mírně doleva) a potom dorazíte na ulici Národních hrdinů, kde se dejte doleva na mostek přes Rokytku, spolu s hlavní ulicí se stočte doprava a přes centrum Dolních Počernic se zámkem a kostelem Nanebevzetí P. Marie dojděte k odbočce ke hrázi Počernického rybníka, k němuž sestupte a vyrazte podél něj doleva. Cestou narazíte na dva můstky; první nepřecházejte, ale druhý už ano, protože jinak byste se nedostali na druhou stranu. Za tímto můstkem byste se sice mohli ubírat vpravo, ale pohodlnější je vystoupat na silničku Nad rybníkem, po níž teprve jděte vpravo a po chvíli ji opusťte na cestu mírně doprava klesající k začátku rybníka, kde si ze dvou možností vyberte levou cestu ukončenou u krmelce; dále pokračujte původním směrem mezi oplocením nalevo a Rokytkou napravo na cestu, kudy vede modrá turistická značka. Napravo, před mostkem, bývala cesta dál; pokud bude schůdné pole, či jeho okraj, můžete se vydat přes ně souběžně s jeho pravým okrajem, jinak asi budete muset dojít nalevo k zástavbě, tam se dát vpravo, a tak pole obejít. S pohledy na vodojem napravo dojdete k čističce, napravo od níž jde cesta podél železniční trati k podjezdu pod železnicí, jímž projděte a pokračujte přímo ulicí Mladých Běchovic na křižovatku, u níž je autobusová zastávka Běchovice.