Do Únětic - 14km
Trasa: Prosek - Střížkov - Libeň - Bílá sk. - Troja - Budovec - St. Suchdol - úd. Únětického p. - Únětice
Start: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m)
Popis trasy: Vydejte se ulicí Na Proseku k návsi, na níž odbočte vpravo do ulice Na vyhlídce, kterou jděte kolem autobusových zastávek Starý Prosek, U Kundratky a Nový Střížkov na křižovatku s ulicí Na Stráži, po níž se dejte vlevo. Ulice se stočí doprava a klesá až na náměstí Na Stráži, jež přímo přejděte do ulice Bulovka klesající k Vltavě, u níž narazíte na hlavní Povltavskou, již přejděte po přechodu a dejte se doprava. U zálivu u silnice sejděte pod ni k řece, podél níž jděte pěšinkou pod most Barikádníků a dále po asfaltové cestě pod mostem Elektrické dráhy k trojské lávce, již také podejděte a přímo okolo zahrady trojského zámku přijděte na místo před začátkem plotu zoologické zahrady, kde se k vám, jdoucím podél Vltavy, připojí červená turistická značka. Držte se cesty podél řeky a červené až k okraji osady Podhoří, kde nalevo uzříte stanoviště přívozu, k němuž sejděte a nechte se převést na protější břeh.
Z přístaviště vystupte na chodník podél silnice Roztocké a dejte se po něm doprava ke křižovatce u zastávky Roztocká, kde musíte přejít na úplně levý chodník, jenž stoupá podél Kamýcké ulice, kterou musíte u zastávky V Sedlci znovu přejít, na Suchdol, jímž procházejte přímo okolo zastávky Kamýcká a přes Brandejsovo náměstí se zastávkou Zemědělská universita na odbočku mírně vpravo (ulička Na mírách). Touto cestou se vydejte; dále vede po okraji pole k zámečku, jenž obejděte po levé straně, čímž přijdete na ulici Dvorskou, po níž k vám zleva přichází žlutá značka. Odbočte po žluté vpravo a přes Starý Suchdol (držte se cest vlevo) se nechte dovést na místo, kde doleva odbočuje cesta ke kostelíku sv. Václava, k němuž se můžete (bez značení) podívat.
Po žluté odtud budete klesat lesem do údolí Únětického potoka, kde tato skončí na rozcestí Pod Alšovou vyhlídkou, odkud zamiřte vlevo po modré. Kousek za rozcestím ještě můžete odbočit vpravo po modře značené odbočce na Alšovu vyhlídku.
Modrá vás přivede rovnou k únětické autobusové zastávce Obecní úřad. Hned nad ní stojí kostel Nanebevzetí P. Marie, k němuž se můžete podívat.
Cíl: Únětice,,obecní úřad: 355

Fotky: Praha (b25); Praha Z (482)