Na Picassovu - 15,7km
Trasa: Prosek - Vysočany - Hrdlořezy - Malešice - Dol. Měcholupy - Dubeček - Uhříněves
Start: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m)
Popis trasy: Vydejte se ulicí Na Proseku podél hřbitovní zdi k návsi, přejděte ulici Na vyhlídce a pod návsí také Proseckou, z níž skoro naproti vstupte do klesající uličky Na Jetelce, jíž sejděte k podchodu pod silnicí Vysočanskou, již podeševše pokračujte v prudkém klesání do Vysočan, kde přeševše ulici U vinných slepů sejděte do podchodu pod nádražím a na opačné straně jděte rovně ulicí Paříkovou k vestibulu stanice metra Nádraží Vysočany, jímž projděte, na opačné straně sestupte do uličky Staromlýnské mírně napravo, proševše ji se dejte doleva ulicí Na břehu a touto dojděte ke hlavní Freyově, kde přejědte Na břehu na pravý chodník, pak přejděte i Freyovu a pokračujte v cestě po ní doprava k libeňskému nádraží, kde na světelné křižovatce přejdete zde začínající Poděbradskou přímo do ulice K Žižkovu, s níž podejděte dlouhý podjezd pod nádražím, za kterým odbočte doleva na schody stoupající na cestu k ulici Pod Šancemi, po níž se dejte doprava; vystoupavše do pravotočivé zatáčky jděte přímo do prudkého kopce, z jehož vrcholu prudce sklesáte do Hrdlořez, kde pokračujte přímo po pravé straně ulice Hrdlořezské, abyste na návsi použili zkratku; nakonec se dostanete na hlavní ulici Českobrodskou, po které se dejte doleva k zastávce Pod Táborem, za tou přejděte na světlech doprava do stejnojmenné ulice vedoucí k malešickému zámečku, k němuž přiléhá botanická zahrada (nalevo). U zámecké zahrady je ovšem dobré přejít opět doprava, protože z tohoto chodníku vedou po chvíli schody do úrovně viaduktu zakončené průchodem na ulici Vydrovu, jíž jděte přímo od železniční trati a na dalším rozcestí se dejte doleva ulicí Strnadovou na hlavní ul. U tvrze, po které jděte doprava, později na přechodu přejděte a vstupte do jednosměrné spojky nalevo. Za ní přejděte k panelovým domům a stezkou rovnoběžně s tím nalevo přijděte na ulici Niederleho, po které se dejte doleva a pak hned doprava (stále tato ulice) na nadjezd, za nímž dojdete do průmyslové zóny, kde pokračujte pravým chodníkem podél ulice Sazečské vedoucí z křižovatky rovně (Niederleho na ni přišla stočivši se vpravo) ke světelné křižovatce poblíž stanice metra Depo Hostivař, kde přejděte na protější roh (nalevo není přechod přes Černokosteleckou) a pokračujte doleva po hlavní ulici Černokostelecké, od níž se ovšem po chvíli vzdalte na souběžný chodníček vedoucí vás kolem tramvajových a autobusových zastávek Malešická továrna a Na Homoli ke tramvajovému obratišti Ústřední dílny DP, od něhož pokračujte nadále přímo podél Černokostelecké, jejíž pravá větev stoupá z podjezdu pod tramvajovou tratí, po čemž se na ni vaše cesta připojí a dorazíte na autobusovou zastávku Průmyslová. Protože dále vede trasa nepříjemnými ulicemi Černokosteleckou a Kutnohorskou, můžete nyní využít autobusu na Dolní Měcholupy (v současnosti linky 265, 266, 364 a 366); pojedete přes zastávky Ústřední a Kutnohorská na zast. Dolnoměcholupská, odkud pokračujte po směru jízdy Kutnohorskou.
Po této hlavní ulici projdete Dolní Měcholupy přes náves na odbočku vlevo na Dubeček (ulice K Dubečku), za níž již pokračuje zástavba jen napravo; zde se dejte vlevo a silničkou dojděte na Dubeček, kde vás hlavní, leč úzká, ulice K pramenu přivede na hlavní zdejší křižovatku, kde se dejte doprava na Lipové náměstí s kostelem sv. Petra. Odtud jděte přímo hlavní ulicí K vilkám, vyjděte z Duběčku a za mírnou zatáčkou doprava odbočte vlevo na cestu směrem k Netlukám (hned na začátku od ní odbočuje mírně doleva cesta na Podlesek), k níž se po čase připojí od Podleského rybníka modrá značka, ale vy přímou cestu opusťte vpravo dříve než ona - na cestu napravo od hřišť. Za hřišti se dejte doleva; nyní vás cesta přivede k židovskému hřbitovu, u nějž se stočte doprava podél jeho zdi a opět spolu s modrou jděte přímo po okraji uhříněveské obory do Vachkovy ulice a jí na hlavní ulici Přátelství se zastávkou Picassova. Modrá pak pokračuje rovně ulicí Picassovou k nádraží.