Do Sedlce - 8km
Trasa: Prosek - Střížkov - Kobylisy - Bohnice - Zámky - Sedlec
Start: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m); Nad Jetelkou (500m)
Popis trasy: Vyjděte ulicí U proseckého kostela na Litoměřickou, po níž se dejte vlevo a jděte stále rovně, vlastně se spolu s ulicí stále stáčejte mírně vpravo. Ulice Litoměřická končí větší zatáčkou doprava v Teplickou; zde se od hlavní ulice odpojte a malou klesající cestou sejděte na ulici Střížkovskou; pokud se chcete podívat ke kapličce, projděte zatáčku z Litoměřické a až potom odbočte doleva; u kapličky se pak dejte vlevo uličkou U kapliček a vpravo ulicí Ve štěpnici.
Jinak dole na Střížkovské jděte kousíček níže a doprava v uličku U kapliček, odbočující na další křižovatce vpravo, zatímco vy jděte jednoduše rovně k silnici Liberecké, již podejděte. Za podchodem se dejte vlevo a vystoupavše se stočte doprava a doleva na konec ulic Bedřichovské a Na Slovance. Odtud pokračujte kousek napravo přímým směrem do ulice Na Slovance vedoucí k vodárenské věži, kde tato ulice kříží hlavní Davídkovu. Po Davídkově se dejte doprava a na další křižovatce doleva ulicí U Slovanky na její konec u vjezdu do areálu zabírajícího další cestu; zde odbočte doprava na chodník k hlavní ulici Střelničné. Podél ní jděte doleva ke tramvajové zastávce Kyselova, kde přejděte a vyjděte po schodech na chodník nad ulicí, podél níž pokračujte dále doleva do místa, kde chodník klesá zpět ke Střelničné; zde projděte vpravo na příjezdovou silničku k poliklinice a parčíkem před budovou dojděte na jeho konec, odkud projděte na Čumpelíkovu, jíž dojděte na následující křižovatku, kde odbočte vlevo do Březiněveské a touto dojděte přes část tramvajového obratiště Kobylisy a kolem trati se zastávkou Březiněveská na ulici Chaberskou jdoucí mírně vpravo (jedná se o druhou ulici za tramvajovými kolejemi). S Chaberskou přejděte Bořanovickou a odbočte doleva Přemyšlenskou ke hlavní Horňátecké, již přejděte, obejděte supermarket Albert a za ním se dejte mírně vpravo chodníčkem, jímž dojděte až na místo, kde se cesta větví. Zde můžete pokračovat přímo, vlevo, nebo cestou mezi těmito oběma a právě tuto posledně jmenovanou si zvolte; pak přejděte ulici Třeboradickou a chodníkem ulice Havlínovy jděte přímo i později podél silnice, od níž se odchylte v místech, kde se tato stáčí doleva. Přijdete do lesíka, kde se sice nejprve dejte doleva, ale ihned odbočte nevelkou pěšinou mírně vpravo. Pak už jděte stále rovně; přijdete na okraj lesa a pak okrajem pole dojdete na úvozovou pěšinu na ulici Pod Čimickým hájem, jíž jděte přímo na ulici Čimickou, již přejděte (napravo) a jděte doleva a doprava, abyste přímo opustili hlavní silnici a pokračovali ulicí Ústavní vedoucí kolem psychiatrické léčebny na starou bohnickou náves, kde pokračujte rovně uličkou na ulici U skalky. Na následující křižovatce se stočte mírně doprava a když se ulice svým otáčením začne vracet, opusťte ji kousek napravo v přímém směru kolem hřbitova s kapličkou na ulici Dolákovu (nalevo); tou jděte rovně na první rozcestí a zde mírně doprava okolo mateřské školky na Hackerovu, kde jděte na níže položenou ulici (mírně doprava) a v místě, kde se tato stáčí vlevo se od ulice vzdalte na okraj lesa, po němž vlevo jděte podél ulice na místo, kde doprava odbočuje větší lesní cesta. Po ní jděte přímo až na louku, jíž sejděte, dejde se vpravo na pěšinu pokračující dále k autobusové zastávce Zámky; ovšem v místě, kde napravo uvidíte pod vámi údolní silnici Bohnickou narazíte také na malou odbočku doleva, po níž sejděte rovnou k přívozu Zámky - Sedlec. Přívoz je součástí Pražské integrované dopravy a také na něm platí její obvyklý tarif; přívoz jezdí v provozní době na požádání vyjma období velmi blízko plavbám podle jízdního řádu, jež jsou garantovány z důvodu návaznosti na vlaky a autobusy na obou březích.
Přívozem přejeďte překu na sedlecký břeh a zde se dejte vlevo k autobusové zastávce dnes opět příhodně nazvané Sedlecký přívoz; ještě před zastávkou na centrum se dejte doprava a za železničním podjezdem doleva na železniční zastávku směr centrum.