K Matějovi - 12,9km
Trasa: Prosek - Vysočany - Libeň - Holešovice - Král. obora - Bubeneč - Dejvice - Baba - Hor. Šárka
Start: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m); St. Prosek (500m)
Popis trasy: Na Proseku vyjděte uličkou U proseckého kostela a celou ji projděte okolo kostela sv. Václava; pak přejděte ulici Na vyhlídce a po návsi sejděte na ulici Proseckou, již přejděte vstoupiboše do uličky Na Jetelce, jíž sejděte k podchodu pod Vysočanskou estakádou a asfaltovou pěšinou sklesejte k vysočanskému nádraží, u něhož se dejte vpravo ulicí U vinných sklepů k podjezdu pod tratí a za tímto vpravo ulicí Podvinný mlýn jděte až k řece Rokytce. Řeku přeševše dejte se mírně doprava směrem za druhý dům, podél něhož dojdete na Kovaneckou ulici, jež vás (vpravo) povede k nájezdu na ulici Čuprovu, podél něhož jděte ještě Kovaneckou za protihlukovou zdí a ke hlavním komunikacím projděte až v zatáčce doleva; pak přejděte ulici zleva a podeševše pomezí Čuprovy a Spojovací směřujte přímo ulicí Na Žertvách ke stanici metra Palmovka. Zde jděte stále rovně podél tramvajové trati k Libeňskému mostu a i po něm přímo přes Vltavu, za níž se dejte vpravo Jankovcovou a později spolu s hlavní silnicí mírně doleva - do ulice U Uranie. Okolo místa, kde stávalo divadlo Uranie dorazíte na okraj Ortenova náměstí, kde se k vám zleva přiblíží tramvajová trať, k níž přejděte, abyste se jí nechali vést přímo ulicí Plynární a kolem stanice metra Nádraží Holešovice do ulice Na Zátorách ukončené tramvajovou křižovatkou s Partyzánskou, kde se dejte vlevo a za podjezdem přímo ulicí U výstaviště dojděte před holešovické výstaviště, kde přijděte k nástupní tramvajové zastávce v tramvajovém obratišti, odkud stoupejte až nad blízkou železniční trať a i nadále se držte hlavní cesty až k Místodržitelskému letohrádku, u něhož vlevo vyjděte na náměstí Pod kaštany, na jehož začátku se dejte doprava cestou k ulici Wolkerově vedoucí ke kostelu sv. Gottharda a na Krupkovo náměstí, z něhož ulicí jen mírně vlevo dorazíte na Sibiřské náměstí. Zde přejdete hlavní ulici přímo a pak se dáte doprava a ihned doleva ulicí Heineho, jíž projdete na Českomalínskou, kterou přejděte k cestě klesající do parku stáčejíc se vpravo. Dole skoro rovně směřujte do uličky Chittussiho, na jejím konci rovně do ulice Ve struhách a touto přímo až na konec, kde se stočí vlevo k Podbabské, již přejděte a jděte napravo ulicí mírně doleva - Pod Paťankou. Za bývalým mostem vlečky pokračujte vlevo ulicí Paťanka, jíž dojděte za pension Paťanka, kde nejdete odbočku doprava s dřevěnou závorou; sem odbočte a podle starých modrých značek stoupejte (prudce - po chvíli mírně doleva) na ulici Nad Paťankou, kde se dejte doprava a touto ulicí jděte spolu s červenou (a starou modrou) značkou jděte ke zřícenině na Babě.
Dále pokračujte po červené turistické značce po ochozu kolem sídliště, ale v místě, kde se tato chystá klesat vpravo k Šáreckému údolí, ji opusťte a pokračujte po ochozu, dokud neuvidíte hřbitovní kostelík sv. Matěje.
Až si jej prohlédnete a pokocháte se výhledem, vyjděte na ulici U Matěje vedoucí přímo do sídliště a z ní na jejím konci u malé kapličky odbočte doprava do ulice Starého, u jejíhož konce již vidíte napravo supermarket Albert a před ním autobusovou zastávku U Matěje.