Údolí Únětického potoka a Tiché údolí - 22km
Trasa: Únětice - Tiché úd. - Roztoky - Roztocký háj - N. Suchdol - Budovec - Lysolaje - Dol. Šárka - Hor. Šárka - Dejvice - Bubeneč - Král. obora - Troja - Havránka - Kobylisy - Střížkov - Prosek
Start: Únětice,,obecní úřad: 355
Popis trasy: Vydejte se po směru jízdy autobusu po modré turistické značce, která vás povede do Tichého údolí, na jehož začátku můžete využít odbočku na Alšovu vyhlídku.
Dále pokračujte po modré podél Únětického potoka až do Roztok a jimi - pěšinou u potoka - na rozcestí se žlutou, kde se dejte jen po žluté značce doprava; na asfaltové ulici zahnete doleva, ale hned potom se dejte doprava na zkratku do lesa, jímž se následně nechte vést žlutou až na okraj Suchdola, kterým dojdete na autobusovou zastávku Kamýcká, kde žlutá skončí. Odtud pokračujte stále rovně Sídlištní ulicí, která v zatáčce vpravo přejde v Hlubokou, jež vás přivede do Lysolajského údolí, kde se dejte mírně vpravo a hned vlevo Starodvorskou ulicí k lysolajské kapličce, nad níž jděte doleva, ale pokračujte ve stoupání (vpravo) k Fuchsově statku, podél nějž se stočte doleva a doprava a vyševše na pole pokračujte rovně po modré značce přes pole k lesu, jímž sklesáte do Šáreckého údolí; přeševše jej stoupejte po červené k okraji sídliště, ale zde nechoďte vlevo, nýbrž rovně do Krohovy ulice; ještě před vstupem mezi domy se můžete dát doprava, abyste šli podél zástavby ke kostelíku sv. Matěje a dále ulicí U Matěje zpět na trasu.
Jinak jděte přímo po pravém chodníku ulicí Krohovou na Nad lesíkem a tou přes K Matěji na hlavní Matějskou, po níž se dejte doprava na velkou křižovatku, kde přejděte největší ulici, zamiřte doleva a potom se dejte doprava ulicí Na Fišerce, kterou jděte rovně; ulice se později zmenší v chodník a svede vás k autobusové zastávce Juliska, kde přejděte hlavní Na Šťáhlavce a přímo ulicí Na Julisce jděte přes odbočku šikmo vpravo-zpět (Na Markvartce) k odbočce doprava jménem Šlejnická, jíž se vydejte a dojděte jí až na konec na ulici Zemědělské, kterou jděte doprava a pak doleva Zelenou opět na její konec (i přes hlavní Jugoslávských partyzánů) na Terronské; kterou doprava, na náměstí Interbrigády přejděte na protější roh křižovatky a namiřte si to mírně doleva skrz park Generála Lazáro Cárdenase; za ním pokračujte ve směru Terronské ulicí Ch. de Gaulla. Tou obejdete pár odboček doleva, ale teprve na ulici přicházející zprava - Rooseveltově - se dejte doleva a stále rovně jděte touto ulicí, přes Sibiřské náměstí a Krupkovo náměstí ke kostelu sv. Gottharda, za nímž odbočte vlevo do Gotthardské k bráně do Stromovky, za níž jděte doprava a přímo až na roh hlavní okružní cesty Královskou oborou, kde se přestaňte držet tohoto směru a jděte vzhledem k němu doleva, v další zatáčce doprava a potom na výrazném rozcestí odbočte vlevo k podjezdu pod tratí, za nímž dorazíte ke schodům, jež vystoupavše budete u mostu na Císařský ostrov, na němž se podle hlavní ulice stočte doleva a doprava, dojděte k lávce do Troji a za ní přímo ulicí Pod Havránkou, s níž přejděte Trojskou a spolu se zelenou se stáčejte doprava; před začátkem prudkého stoupání se od této ulice a značky můžete odpojit mírně doleva stezkou vedoucí také prudce vzhůru, ale přes vyhlídku.
Nahoře se obě cesty spojí a zelená opustí ulici Pod Havránkou vlevo podél lesa, nicméně vy pokračujte přímým směrem, a to dokud to bude možné, potom se dejte na rozcestí doprava, ale ne příliš - uličkou K Velké skále vedoucí jenom mírně vzhůru na ulici K sadu. Po vyjití na ni (musíte jít kousek doleva a doprava) se držte pravého chodníku přivedbošího vás do ulice Na Šutce, jíž jděte přes její konec - i ulicí Pod Kynclovkou - za č.6, kde se dejte doleva ulicí U dětského domova vedoucí na Kobyliské náměstí, na němž zamiřte doprava, světelnou křižovatku přejděte rovně a přímo ulicí Pod sídlištěm vystoupejte kolem autobusových zastávek k tramvajové trati, již přejděte do ulice Střelničné, pak napravo přejděte ještě Náhorní a za Domem Bible se vzdalte od hlavní silnice k domu, za kterým jděte doprava, pak vlevo a hned vpravo a rovnou touto ulicí k evangelickému kostelíku, kolem nějž jděte znovu rovně do lesíka a v něm se držte hořejší cesty vedoucí nad Okrouhlík a nakonec na ulici Nad Novou Libní, jež vás přivede na větší Davídkovu, kterou se dejte doleva k vodárenské věži, před ní doprava Na Slovance a tou se ubírejte až na konec, kde se stočte vpravo a vlevo a pak znova vpravo a vlevo, takže sklesáte po schodech k podchodu pod silnicí Libereckou, jenž využijte a přímo uličkami Ve štěpnici a U kapliček dojděte na Střížkovskou, na ní odbočte doleva, nečež hned doprava na malou stoupající cestu na začátek ulice Litoměřické, kterou jděte doprava a potom stále rovně (zvolna se stáčejíce doleva) k proseckému kostelu sv. Václava, u nějž pokud se dáte doprava, přijdete na náš výchozí bod.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m); Nad Jetelkou (500m)