Sedlecké skály a Roztocký háj - 17km
Trasa: Roztoky - Roztocký háj - N. Suchdol - Sedlec - Bubeneč - Král. obora - Holešovice - Libeň - Vysočany - Prosek
Start: Roztoky u Prahy: t091
                                      M41
           Roztoky,,nádraží: 340
Popis trasy: Vydejte se po žluté turistické značce, jež po oddělení se od modré u Únětického potoka odbočuje na ulici doleva a ihned na pěšinu doprava; dále vede špatně značenou cestou lesem; velkou cestu zpravidla jen přetíná, nebo po ní vede pouze chvilku, nakonec takto po pěšinách přijde k chatám na okraji Nového Suchdola, kde se dostane na asfaltovou ulici. U křižovatky s uličkou Na pasece narazíte na nepříliš výraznou odbočku k vyhlídce na údolí Vltavy ze Sedleckých skal; tu využijte a chcete-li, dojděte po ní až na vyhlídku.
Z vyhlídky se vraťte na klasající cestu, tedy nikoliv až na žlutou, a po této sejděte do Sedlce - ulice U rychty. Na jejím konci odbočte vpravo ulicí V Sedlci, po té dojděte k podjezdu pod železniční tratí nalevo, za ním vyjděte vpravo na železniční zastávku a podél trati jděte až co to půjde - na místo, kde se ulice U státní dráhy stáčí doleva; tady vyjděte pěšinou na silnici Kamýckou, po té sejděte k autobusové zastávce Roztocká, po schodech sejděte na ulici Roztockou, přejděte ji a pokračujte v původním směru touto ulicí, Podbabskou a později menší Papírenskou až nalevo od podjezdu, kde přímá ulice končí; zde se dejte vpravo pod železnici, za podjezdem doleva a ulicí Goetheho kolem železniční stanice Pha-Bubeneč; ihned za ní sejděte nalevo od ulice a cestou přijděte průchodem do parku Stromovka, kde se spolu s touto cestou stočte doprava, sejděte na větší cestu, dejte se doprava a mírnou zatáčkou vlevo přejděte první odbočku doprava a druhou vpravo odbočte; pak jděte přímo k hlavní okružní cestě, pod níž jděte vpravo na ni a přímo kolem bývalé restaurace k rozcestí, kde mírně vlevo pokračuje okružní cesta a mírně vpravo odbočuje od přímého směru stezka směřující k planetáriu; na tuto odbočte a jděte přímo okolo planetária a tramvajového obratiště až ke vstupní bráně holešovického výstaviště, kde se dejte vlevo, jděte přímo po ulici U výstaviště do podjezdu pod železniční tratí a následně hlavní ulici Partyzánskou, do níž jste takto vstoupili, opusťte doprava v ulici Na zátorách s tramvajovou tratí ke stanici metra Nádraží Holešovice; kolem té jděte rovně (ul. Plynární) přes velkou ulici Argentinskou na Ortenovo náměstí, na jehož opačném konci se tramvajová trať stáčí vpravo, ale vy jděte přímo přes ni a ihned mírně doprava hlavní ulicí U Uranie kolem místa bývalého divadla Uranie na Jankovcovu (na kruhovém objezdu mírně doprava), po níž dospějte na světelnou křižovatku u ústí Libeňského mostu, kde se dejte vlevo na most a přímo dojděte na Palmovku se stanicí metra a velkou tramvajovou křižovatkou, kde jděte šikmo doprava-vpřed ulicí bez tramvajového provozu Palmovka, na jejímž protějším konci se dejte doleva hlavní Sokolovskou, po níž podejděte železniční i silniční mosty, přímo přejděte velkou silniční světelnou křižovatku Na Balabence, dojděte za první domy nalevo a dejte se stezkou mírně vlevo přes náměstí Na Balabence, z něhož se naproti dostanete na ulici Kovaneckou, po níž vpravo jděte k novým domům u druhé mírné zatáčky doprava, z níž odbočtě vlevo podél jednoho z těchto domů, pěšinou přijděte k řece Rokytce a mírně vpravo pokračujte podél ní kolem můstku ulice Podvinný mlýn k dalšímu můstku, jenž přejděte a za ním pokračujte rovně přes park Podvinní až na silničku nad jeho opačnou stranou, po níž se dejte doprava k nádraží Vysočany, u něhož popojděte doprava a hned se dejte doleva ulicí Pešlovou, z níž jděte vlevo uličkou blíže k trati a pod ní k podjezdu, jenž projděte, přejděte na světelné křižovatce Jandova - Ke Klíčovu - U vinných sklepů - Vysočanská na protější roh a prudkou ulicí Jandovou stoupejte na schody (již ul. Stoupající), jež výše opusťte doleva (napravo krásná vila č.o.13) ulicí Na Krocínce končící na hlavní Vysočanské, po níž jděte kousek doprava, přejděte na protější roh a vlevo jděte ulicí Nad Krocínkou k odbočce vpravo do Pískovcové, jíž se nechte přímo dovést až k hlavní Prosecké a tuto přímo přejědte do ulice Trmické.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosek (300m); St. Prosek (500m)