Pod Žvahovem - 15,8km
Trasa: Hlubočepy - Zlíchov - Smíchov - M. Strana - Letná - Holešovice - Bílá sk. - Libeň - Prosecké sk. - Prosek
Start: Hlubočepy: 6
Popis trasy: Od zastávky Hlubočepy vyjděte podél tramvajové trati směrem na centrum (ul. Na Zlíchově), nalevo si povšimněte skal chráněných coby přírodní památka Pod Žvahovem a za prvními domy nalevo odbočte vlevo do podjezdu pod železniční tratí, za nímž se dejte doprava. Vystoupáte ke trati a po chodníčku nad ní půjdete k nadjezdu, u nějž pokračujte rovně ul. Nový Zlíchov, z jejíhož konce půjdete pěšinkou k ulici Na Konvářce; na křižovatce s ní se dejte doprava a trochu sklesejte na další křižovatku, kde odbočte vlevo ul. Pod Děvínem. Minete odbočku doprava, autobusovou zastávku a pak odbočte doprava (stále Pod Děvínem); ulice se klikatí vpravo a vlevo, potom na křižovatce pokračujte velmi mírně doprava, následně znovu (Franty Kocourka) a klesejte; poté, co napravo zase začne zástavba, narazíte na schody (Koulka), po nichž se dejte vpravo a sejděte k usedlosti Koulka (napravo), od níž (kousek nalevo) sejděte po schodech na ul. Křížovou a po ní dojděte vlevo na velkou světelnou křižovatku, kde přejděte na pravý chodník a pokračujte přímo Radlickou k odbočce doprava (Za Ženskými domovy), kam odbočte, obejděte odbočku doleva a hned za ní přejděte, vlevo dojděte k poslední řadě autobusových zastávek, kolem nichž se dejte mírně vpravo a autobusovým stanovištěm Na Knížecí dojděte na jeho protější roh - ke světelné křižovatce, z níž pokračujte doleva Nádražní ulicí. Přes křižovatku Anděl projděte rovně, jen přejděte na pravý chodník, obejděte kostel sv. Václava, sejděte do parku, jím se dejte vpravo a pak mírně doleva cestou na ul. Matoušovu, po níž pokračujte rovně (mírně doprava), na světlech rovně a na dalších doleva Zborovskou. Tou jděte stále rovně a přímo i přes Vítěznou do Všehrdovy, ukončené schody, u nichž si povšimněte nalevo kostela sv. Jana Křtitele Na prádle, ale dejte se vpravo Říční, pak doleva a rovně po Kampě parkem do zástavby, jíž přímo přes náměstíčko dojděte ke Karlovu mostu, který podejděte, mírně vlevo opusťte ostrov a za mostkem se dejte doprava ul. U lužického semináře vedoucí na světelnou křižovatku na Klárově, kde přejděte ulici napravo a dejte se mírně doprava po cestě na Kosárkovo nábřeží, po němž pokračujte okolo Strakovy akademie, za níž se stočíte vlevo do ul. U plovárny a přijdete na hlavní - nábřeží Edvarda Beneše, kde se dejte doprava, přejděte komunikaci klesající pod most a horem jděte ke světelné křižovatce u Čechova mostu, kde přejděte na protější roh a stoupejte mírně vlevo po cestě na Letnou. Držte se přímého směru a stoupejte, dokud nevyjdete na konec srázu, odkud pokračujte přímo k letenskému zámečku, kolem nějž projděte, za ním se dejte vlevo, vpravo a doleva a zase vlevo, abyste vyšli z parku na ulici (Kostelní), po níž jděte doprava a následně doleva Kamenickou. Po ní rovně přejděte i ulici s tramvajovými kolejemi, dojděte na semafory, tam přejděte na protější roh, dejte se vpravo Veletržní a následně mírně doleva Strojnickou, po níž okolo sokolovny a hřbitova klesejte na konec ulice u železničního podjezdu u výstaviště, kde se dejte doleva, za podjezdem doprava a jděte po levé straně ulice podél tramvajových kolejí (U výstaviště, později Partyzánská) dalším podjezdem, přes tramvajovou křižovatku a ke světlům, na nichž přejděte doprava a mírně vpravo směřujte k železniční stanici Pha-Holešovice, jíž rovně projděte, následně projděte po pravé straně autobusového stanoviště, vyjděte po schodech ke křižovatce a přejděte ulici nalevo, načež klesejte mírně vlevo k nájezdu na Argentinskou, kde se dejte vlevo podél silnice směřujíce k mostu Barikádníků, jejž přejděte, za ním sejděte až k Vltavě a podél ní se dejte pod most (proti proudu) po pěšině. Po chvíli podejdete i železniční most a půjdete až k zálivu u silnice nad vámi, kde pěšinu podél řeky opusťte vlevo nahoru k němu, abyste pokračovali rovně podél hlavní Povltavské k přechodu, u nějž se dejte doleva ulicí Bulovka. Tou stoupejte až na nám. Na stráži, přes něj přejděte rovně a pokračujte ve stoupání přímo ul. Na stráži ven ze zástavby a na Střížkov, kde se ulice stáčí vlevo a vy ji v této zatáčce opusťte doprava, podívejte se z vyhlídky na okraji srázu a pokračujte doleva po pěšině do Proseckých skal. V nich se později přidá asfaltová cesta, jež se pak stáčí doprava, ale vy jděte rovně. Pěšinka se později zúží a vede mezi ploty až na ul. U prosecké školy, po níž jděte doprava a pak vlevo ul. Na Proseku.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m); Starý Prosek (500m)