Počernický rybník - 13,9km
Trasa: Vinice - Počernický ryb. - Dol. Počernice - Hostavice - Kyje - Hrdlořezy - Žižkov - Libeň - Prosecké sk. - Prosek
Start: U Počernického rybníka: 263
Popis trasy: Ze zastávky U Počernického rybníka vyjděte zpět ulicí Nad rybníkem k Dolním Počernicím; u přechodu, po němž přejděte na levou stranu, opusťte silnici doleva na prudce klesající cestu vedoucí k mostku, přes nějž se dostanete k rybníku, podél kterého jděte doprava až ke hrázi, kde se dejte doleva. Hráz celou přejděte a za ní dojděte až k železniční trati, kde se spolu s uličkou Ke hrázi stočte vpravo a dojděte na její konec na ulici Národních hrdinů, po které jděte kousek doprava, přejděte a hned odbočte doleva do Novozámecké. Tou jděte stále rovně na Lipenské náměstí, kde se spolu s ní stočte mírně doleva a dojděte až do Hostavic, v jejichž centru obejděte autobusové obratiště a dejte se vpravo Pilskou okolo zvoničky a zámečku (nalevo) do zatáčky vlevo, za níž se ulice mění ve Froncovu. Froncova vás vyvede z Hostavic na silničku, po níž přijdete do Kyjí, ulice Hodějovské, jež vás povede ke kostelu sv. Bartoloměje, který obejděte, ať už zprava či zleva, a za ním pokračujte doleva ulicí Šimanovskou k železniční zastávce, u níž podejděte podchodem železniční trať, za ním se dejte vpravo a hned vlevo neklesající uličkou Vlkovickou. Cesta se změní v panelovou a až vás přivede zase do zástavby, dorazíte na kruhový objezd, z něhož pokračujte rovně (nikoliv mírně doprava), tedy stále Vlkovickou. Až Vlkovická skončí, dejte se Třešňovou doprava a hned se stočte doleva; dojdete k silnici Průmyslové, napravo od vás najíždějící na estakádu, na kterou nechoďte, nýbrž sejděte pod ní, kolem prvního pilíře ji podejděte a za ním pokračujte v klesání mírně doprava ke křižovatce, z níž jděte mírně doleva - doků ulicí Celniční do údolí Rokytky. Na rozcestí se dejte doprava k můstku, přejděte jej a potom jděte doleva po cestě kolem hřiště k železničnímu mostu, pro jehož podejití se cesta přibližuje k říčce, pak se zase vzdálí a vede vás údolím do Hrdlořez, kde se Rokytka stáčí doprava a vlevo je přes ni můstek, jejž přejděte do centra Hrdlořez, na návsi se dejte doprava a stoupejte k zatáčce ulice doprava. U ní odbočte doleva na cestu k novým domům, kolem nichž projděte rovně k supermarketu Kaufland a přes parkoviště u něj na světelnou křižovatku s ulicí Spojovací, již zde přejděte, dejte se po ní doprava a u zastávky Balkán jděte mírně vlevo na souběžnou ulici Luční, po níž vystoupejte na U kněžské louky, dejte se po ní doleva a pak doprava ul. Nad lukami ústící na ulici Na Balkáně, po které stoupejte doleva okolo sokolovny k zahrádkářské osadě na vrcholu, v níž můžete napravo vidět neobvyklý a nenápadný kostel sv. Vojtěcha; za touto zahrádkářskou osadou, ze křižovatky s ulicí Hraniční, jděte doprava na souběžnou cestu, po ní doleva na okraj lesoparku a odtud po prudce klesající cestě vpravo, jež končí na ulici Novovysočanské, po níž se dejte doleva, na vhodném místě ji přejděte a na světelné křižovatce odbočte doprava na estakádu Pod plynojemem, po níž přejděte želzniční tratě a klesejte zatáčkou, v níž tuto ulici opusťte na cestu doprava, obcházející serpentýnu a za ní stoupající kolem chatové osady ke hřišti u plynojemu, od nějž sklesejte na Palmovku, kde na světelném přechodu přejděte hlavní Sokolovskou a vzdalujte se od ní pěší zónou v ulici Zenklově; držte se přitom jejího pravého okraje, u tramvajové křižovatky přejděte ulici napravo, projděte přímo před synagogou, u domů se dejte vpravo a na jejich konci pak doleva uličkou Ludmilinou, jíž dojděte na ulici Na hrázi, kde konči. Ulicí Na hrázi jděte doprava; ona se s vámi bude stáčet vlevo a dojde na ul. Kotlaska, po níž se vydejte doleva a pak, v rohu náměstí Dr. V. Holého zamiřte doprava, abyste toto náměstí opustili ulicí U libeňského pivovaru, jíž přímo dojděte až k Rokytce, kterou přejděte a stoupejte od ní rovně chodníkem do podchodů pod silnicemi, jenž končí uprostřed světelné křižovatky, odkud přejděte doprava, jděte přímo po Prosecké na další semafory, tam přejědte na protější roh a jděte doleva ulicí Františka Kadlece k novým domům, u nichž vstupte doprava do ulice Karla Hlaváčka, na jejím konci se dejte vlevo a potom vpravo ul. U Pekařky na její konec, z něhož stoupejte vlevo po pěšince okolo jezírka u bývalé usedlosti Pekařka až na velkou pěšinu kolem Proseckých skal, po níž se dejte doprava. Z cesty pod skalami dojdete do uličky Na rozhraní ústící na Proseckou; tou stoupejte vlevo k prosecké návsi, po ní stoupejte na ulici Na vyhlídce a tuto přeševše dojděte ulicí Na Proseku na náš výchozí bod.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m); Starý Prosek (500m)