Letenský profil - 10,1km
Trasa: M. Strana - Letenský profil - N. Město - Karlín - Libeň - Vysočany - Prosek
Start: Malostranská =A=
Popis trasy: Vyševše ze stanice metra Malostranská přejděte u tramvajových zastávek ulici Klárov a dejte se doleva ke tramvajové křižovatce, na níž odbočte vpravo ulicí nábř. Edvarda Beneše, jíž jděte kolem Strakovy akademie k odbočce doprava do ulice U plovárny, již přejědte a hned potom přejděte i hlavní (doleva) a stoupejte od ní cestou se serpentýnou vycházející na křižovatce, odkud pokračujte ve stoupání - ostře vlevo, ale cestu, na niž jste odbočili, hned zase opusťte ostře doprava na menší stoupající stezku, s níž se stočíte vlevo a dorazíte k cestě vedoucí po vrstevnici v horní části svahu, po níž jděte doprava. Projděte pod kyvadlem, dostoupejte na konec srázu a stále po jeho okraji, z něhož se vám ukazují výhledy na Prahu, jděte až do místa, kde nalevo před sebou uvidíte letenský zámeček; zde odbočte doprava a klesejte nejprudší možnou cestou (na křížení s cestou uprostřed klesání doleva a doprava) ke Štefánikovu mostu a ústí Letenského tunelu, kde přejděte komunikaci napravo i tu z mostu a vydejte se po levé straně mostu přes Vltavu. Za řekou odbočte doleva na cestu prostředkem parčíku, z jejíhož konce přijďte k přechodu nalevo, jejž využijte a za nímž jděte souběžně s frekventovaným nábřežím Ludvíka Svobody k lávce, po níž přejědte k řece. Dále pokračujte stále po cyklostezce směr Libeň - pod Hlávkovým mostem, kolem hotelu Hilton, pod Negreliho viaduktem a potom neutěšenou krajinou opuštěných průmyslových areálů severního Karlína až k Libeňskému mostu, kde vyjděte na násep spojující jeho dvě části a nahoře se dejte doprava okolo tramvajové zastávky Libeňský most na Palmovku, kde jděte přímo ulicí Na Žertvách ke druhé protisměrné zastávce Palmovka, již potkáváte - na tu přejděte (před ní není nalevo chodník), dojděte na křižovatku a přejděte vlevo parkoviště i hlavní ulici, abyste po úplně levém chodníku pokračovali v původním směru (stále Na Žertvách). Až skončí zástavba, podejdete železniční mosty, za nimiž se spolu s chodníkem stočte doleva a podél sjezdu z ulice Čuprovy dojděte k podchodu, do něhož sestupte a podeševše Čuprovu zamiřte doleva k můstku přes Rokytku, před nímž však jděte doprava podél říčky kolem zbylých pilířů viaduktu železniční trati na Těšnov k dalšímu mostku, po němž Rokytku přejděte (doleva) a za nímž jděte přímo ulicí Podvinný mlýn pod náspem se stáčející doprava a vedoucí k podjezdu, jímž projděte a za nímž se stočte doprava, abyste ulicí U vinných sklepů došli k vysočanskému nádraží, u kterého se dejte doleva pod estakádu, tam najděte nalevo od vás asfaltový chodník a po něm stoupejte na Prosek. Nahoře znovu podejděte Vysočanskou a pokračujte ve stoupání po schodech; ulice Na Jetelce vás přivede na hlavní Proseckou, již přejděte a dál stoupejte po návsi (Na Proseku), pak přejděte ulici Na vyhlídce a kolem hřbitovní zdi dojděte na náš výchozí bod.
Cíl: Na Proseku × U proseckého kostela: Prosecká (200m); Prosek (300m); Starý Prosek (500m)