Čihadlo - 528,1m n.m.
Základní trasa z Chramiště do Dlouhé Lhoty je dlouhá pouze 17,5km (krokoměrem 18,84km).
Délka: 20,5km; krokoměrem 22,63
Trasa: (N. Knín -) Chramiště - Čihadlo - Homole - Slovanská Lh. - Skalice - Ouběnice - Ostrov - Dl. Lhota
Oblasti: Dobříšsko
Kategorie: Na kopečky - okolí Prahy
Cesta z Nového Knína: Z náměstíčka s kostelem sv. Mikuláše se vydejte dolů ke Kocábě a doleva údolím podél ní až k můstku přes potůček přitékající z vašeho pohledu zleva ke Kocábě, za nímž (ihned) odbočte doleva pěšinou podél plotů k poli, jehož okrajem budete muset kousek jít (přímo), abyste se připojili na cestu přicházející zprava. Cesta mírně stoupá stále rovně (v jednom místě mírně doleva) až k soše sv. Floriana, u níž se dejte vpravo menší cestou k nedaleké osadě Chramiště.
Doprava do Nového Knína: PID 361
Start: Nový Knín,Chramiště: PID 361 -> Nový Knín -> 303053
Popis trasy: U autobusové zastávky a turistického rozcestníku jděte doleva cestou kolem zajímavé kapličky a dále ven z vísky a skoro v přímém směru zamiřte k okraji lesa napravo. V lese jděte přímo po cestě na rozcestí čtyř směrů podobně velkých cest, za nímž narazíte na odbočku doprava, po níž dojdete k odpočívadlu, u něhož se tato cesta připojuje na příští odbočku od přímé cesty od Chramiště. Zde jděte vpravo, později můžete odbočit doprava a směřovat k vrcholu Čihadlo nacházejícímu se celkem daleko západním směrem.
Z případné cesty na vrchol se vraťte na cestu stáčející se ještě před úrovní kóty doleva šeboš přibližně jižním směrem. Cesta se maličko klikatí a po jisté době od ní odbočuje velmi mírně vpravo klesající cesta, po níž sejděte na rozcestí se zpevněnou cestou níže, kde se dejte rovně zkratkou k zelené přicházející zprava. Zelená značka přetne silnici č.119 a přijde na odbočku do osady Homole, kam se můžete vydat, abyste se podívali na kapličku v jejím středu. Potom se vraťte na zelenou pokračovaboše původním směrem.
Zelená značka vás dále povede do osady Slovanská Lhota, kde u kapličky odbočí doleva a jde vpravo směřujíc k lesu. Před ním se od značky odpojte a pokračujte přímo po asfaltce podél Hubenovského potoka; nejprve uvidíte studánku, pak přetnete červenou a nakonec vyjdete z lesa u Skalice, kde se dejte vlevo po silnici k obci, již ovšem ihned opusťte doprava po zkratce ústící přímo u kapličky. Zde se dejte doprava - zprvu společně s modrou značkou - a stále rovně jděte ven ze vsi a dále přes Ouběnice (rovně) a Ostrov (rovně) do Dlouhé Lhoty, kde se dejte doleva a posléze opět doleva, rovnoběžně s osovou silnicí (napravo) k rybníku a zde doleva k již viditelnému kostelu sv. Jana Evangelisty. Za ním na první odbočce jděte zpět na osovou silnici a vlevo k nedaleké centrální autobusové zastávce Dlouhá Lhota. O dost dál byste mohli vidět zdejší zámek.