Rozhledna Žižkov (255,6m n.m.)
Délka: 3,8km; krokoměrem 4,61km
Trasa: Žižkov - Vinohrady - Vršovice - Nusle - Pankrác
Oblasti: Praha a okolí
Kategorie: Na kopečky - Praha
Start: Lipanská: 5
Popis trasy: Od stejnojmenné tramvajové zastávky vyjděte ulicí Lipanskou, která zde odbočuje od hlavní, a to nahoru. Na další křižovatce se dejte vlevo Bořivojovou, přejděte rovně Kubelíkovu a jděte vpravo Ondříčkovou, na křižovatce s Čajkovského pak jděte zase rovně a následně můžete jít doprava k žižkovskému vysílači, který však je, pokud vím, přístupný za poměrně vysoký obnos.
V úrovni vysílače se dejte doleva Milešovskou a dojděte na okraj nám. Jiřího z Poděbrad, po němž jděte doprava před kostel Nejsvětějšího srdce Páně, u nějž zamiřte šikmo doleva k protějšímu rohu náměstí, před nímž přejděte hlavní ulici s tramvajovými kolejemi, dojděte doprava do rohu a tam odbočte vlevo ul. U vodárny k vinohradské vodárenské věži. U ní popojděte vpravo a pokračujte v původním směru, později popojděte pro změnu doleva, ale směr udržujte - nyní parkovou cestou. V tomto směru dojděte až ke hlavní ulici Francouzské s další tramvajovou tratí, na niž sejděte a dejte se doprava. První odbočku vlevo přejděte a dojděte na rozlehlou křižovatku, kde se dejte přibližně kolmo vlevo Donskou, jíž přímo klesejte až ke zdi Gröbovky, neboli Havlíčkových sadů. Trošku níž vstupte za zeď a pod prudkým srázem se dejte doprava - jděte pod vinicí až k další zdi Gröbovky, za níž zamiřte mírně doleva k železničnímu podjezdu. Ulicí s bývalou manipulační autobusovou zastávkou podejděte trať a přijďte na ulici Otakarovu s tramvajovou křižovatkou, kde se dejte mírně doleva ulicí Na Zámecké (podél menší trati, ne po hlavní); tou dorazíte na náměstí Bratří Synků, kde jděte do jeho protějšího rohu a z něj stoupejte ul. Sezimovou k nuselské radnici; u ní pak jděte doprava na nám. Generála Kutlvašra. Po náměstí vyjděte nahoru pod sokolovnu a napravo od ní pokračujte ul. Pod sokolovnou, jež se stočí vpravo, aby vás přivedla na hlavní Taborskou, po níž jděte vlevo podél tramvajové tratě k magistrále (5. května), pod níž je na levé straně Táborské podchod, jímž projděte na náměstí Hrdinů a po něm zamiřte mírně vlevo od Táborské ke světelné křižovatce, na níž přejděte ke vstupu do metra Pražského povstání (ten je napravo), poblíž jsou také tramvajové a autobusové zastávky.