Skalka - 308,2m n.m.

Oblasti: Praha a okolí
Kategorie: Na kopečky - Praha
Start: Kotlářka: 6
Popis trasy: Ze začátku nácestné tramvajové zastávky přejděte doprava Plzeňskou a jděte přes obratiště, za nímž se dejte nalevo k ulici Pod Kotlářkou k autobusové zastávce, před níž odbočte vpravo. Uličkou dojděte na její konec, odkud prudce stoupejte po cestě na louku, kde zamiřte po jejím pravém okraji ke skále, na níž je kóta 308,2 m Skalka a z níž je velmi pěkný výhled.
Po skále dojděte na její konec, z nějž klesejte vlevo - zpět k louce a jděte zase po jejím pravém okraji, z něhož odbočte na pěšinu vpravo (neklesající); před koncem louky jděte vlevo a sejděte ke zpustlé usedlosti Skalka, kolem níž - vpravo - projděte a sklesejte od ní na ulici U Klikovky, po které pokračujte skoro rovně kolem Klikovky ke hlavní ulici Podbělohorské, u níž však přímo vstupte do parku na Klamovce a podél ulice jděte k domu nalevo, u nějž vyjděte na Podbělohorskou, po níž jděte doprava, na přechodu ji přejděte a pokračujte po hlavní k zatáčce doprava, v níž jděte rovně do uličky U Okrouhlíku, z jejíhož konce projděte doprava na ulici Na Hřebenkách, po níž stoupejte přes velkou křižovatku (se Švédskou), nad níž přejděte, do ostré zatáčky doleva, v níž vstupte do parku a vyberte si přímou - stoupající - cestu. Po té vyjdete pod ulici Šermířskou, odkud jděte cestou napravo (trošku níže) na další rozcestí, z něhož už vyjděte na ulici a z ní přímo vstupte do petřínského růžového sadu. Jděte vlevo se stáčející cestou kolem Štefánikovy hvězdárny a od ní rovně až do úrovně rozhledny (napravo za hradbami); v její úrovni k rozhledně odbočte. Od ní pak jděte z pohledu vašeho příchodu doprava - kolem kostela sv. Vavřince, kaple Božího hrobu a Bludiště a podél hradeb k dalšímu průchodu, jímž dojdete přímo ke stanici lanovky Petřín.