Velká skála - 313,6m n.m.
Délka: 5,5km; krokoměrem 4,53km
Trasa: Velká sk. - Troja - Holešovice
Oblasti: Praha a okolí
Kategorie: Na kopečky - Praha
Start: Dunajecká: 102
Popis trasy: U zastávky Dunajecká přejděte na stranu silnice u lesíka, u přechodu pro chodce přejděte dolík a přímo vystupte na Velkou skálu, jejíž vrchol se nachází přímo před vámi.
Z vrcholu se vydejte vlevo, pod skalou odbočte doprava a přes louku směřujte po cestě mírně směřující přes volný prostor k domkům, kde tato ústí poblíž odbočky nalevo od zahrady, která vypadá jako by šla jen k bráně, ale před plotem z ní odbočí vlevo malá pěšina, po níž můžete sklesat na konec ulice U lisu, kde jděte přímo klesající cestou přes ulici Nad Kazankou na Trojskou, po níž se dejte doleva k autobusové a tramvajové zastávce Trojská, kde máte 3 možnosti pokračování: Za prvé můžete přejít spolu s tramvajovou tratí most Elektrické dráhy a tak dojít k holešovickému nádraží a odtud pokračovat podle popisu níže. Za druhé můžete ulicí Povltavskou dojít k mostu Barikádníků, ten přejít a za ním jít ulicemi Argentinskou, Jankovcovou a Železničářů k železniční zastávce Pha-Holešovice zast. u níž davše se vpravo se spojíte s ostatními variatami. Za třetí můžete přejet Vltavu tramvají na zastávku Nádraží Holešovice a zde se spolu s variantou 1 dát doleva k nádražní budově, již přímo projděte a ještě před východem na severní autobusové stanoviště se dejte doprava k podchodu ústícímu (výstupem z opačného konce) na autobusové stanoviště jižní, jímž vpravo (kolem stání) dojděte na hlavní ulici Plynární, kde se dejte doprava po levém chodníku, přejděte odbočku do Rajské ještě u tramvajové zastávky a dojděte na odbočku do ulic Za papírnou a U papírny; druhou z nich - vedoucí šikmo vlevo-vpřed - dojděte do blízkosti železniční zastávky Holešovice zast., kde z chodníku napravo přijděte k trati a spojujíce se se druhou variantou se stočte doprava.
Dojděte na hlavní ulici, s níž jen podejděte železniční trať a pokračujte znovu doleva na ulici Na šachtě, jíž se nechte dovést na Bubenskou a po ní jděte přímo přes železniční trať, přejděte na levou stranu a u světelné křižovatky s Veletržní se dejte doleva k nádraží Praha-Bubny, jehož nádražní budovu obejděte zepředu, ale ihned za ní se dejte doleva ke kolejím a podél nich jděte vpravo pěšinou na stezku vedoucí dále podél okraje nádraží končíc nad stanicí metra Vltavská.