Háj - 343,1m n.m.
Oblasti: Praha a okolí
Kategorie: Na kopečky - Praha
Start: Přední Kopanina: 254
Popis trasy: V Přední Kopanině můžete vidět významnou rotundu sv. Maří Magdalény, pak vyrazte nejprve spolu se žlutou turistickou značkou směrem k centru Prahy ulicí K Tuchoměřicům a dále přímo do menší ulice K Juliáně. Žlutá pokračuje rovně podél lesa, vy se od ní však hned na prvním rozcestí odpojte mírně doprava cestou vycházející později středem pole k okraji lesa. Po jisté době cesty podél lesa můžete odbočit menší cestou vlevo do háje stáčející se vpravo; na dalším rozcestí pokračujte přímo (rovnoběžně s okrajem lesa) ke kótě nalevo od cesty.
Odtud sice můžete vyjít doprava nepříjemně hustým podrostem ven z lesa zpátky na velkou cestu, ale já doporučuji zkusit jít přímo na příčnou cestu a po ní doprava. Obě cesty se spojí v rohu lesního prostoru, vy odtud pokračujte vpravo z pohledu z cesty od Přední Kopaniny k silnici na Horoměřice. Odtud je nejlepší jít přímo mezi poli, abyste si ušetřili štrapaci po frekventovaných asfaltkách (doprava a na křižovatce doleva k Nebušicím).
U Nebušic za poli sestupte po cestě pod silnici Tuchoměřickou a dejte se doleva cestou směřující k úvozu s výběžkem lesa. Při cestě po silnici tuto opusťte u zastávky Na Mlýnici doleva a níže se dejte doprava zmíněnou cestičkou po louce. Jelikož je úvoz bohužel neprůchodný, musíte jít napravo od něj a později seběhnout krátký sráz; za ním se dejte vlevo po žluté. Žlutá vás povede okolo hřbitova, pak se oddělí od zatím souběžné červené a nakonec lesem přichází na ulici K vinicím vedoucí po okraji Nebušic. Tou jděte až k místní čističce odpadních vod, za níž se nachází rozcestí, odkud žlutá klesá dále podél Něbušického potoka. Zde se dejte klidnou uličkou doprava (pořád po okraji zástavby), po níž dojdete až na hlavní ulici Nebušickou s autobusovou zastávkou Nad Habrovkou.