U letiště - 357,1m n.m.
Na Padesátníku - 356,6m n.m.

Délka: 7,8km
Trasa: let. Ruzyně - Před. Kopanina - Na Padesátníku - Dol. Liboc
Oblasti: Praha a okolí
Kategorie: Na kopečky - Praha
Start: Letiště Ruzyně (S1): 100
Popis trasy: Od ,,výstupní" zastávky u terminálu Sever 1 jděte k letištní hale a podél ní doprava. Za jejím koncem sejděte po cestě na ulici a na křižovatce u nájezdu se dejte skoro rovně po chodníku. Dále pořád rovně pokračujte až na konec parkoviště, kde přímo přes louku jděte k silnici Aviatické a podél ní k nájezdu na Lipskou ulici, který přejděte a dále i dálnici se zastávkou Aviatická, kde začínala žlutá, která dnes vede z Přední Kopaniny. Tam se z další křižovatky dostanete po úplně levé cestě. U obce se dejte doprava přes most přes údolí a po hlavní ulici K Tuchoměřicům dojděte k rotundě sv. Maří Magdalény, kde odbočte doprava ulicí Ke goniu, která končí stočením doleva. Zde se dejte přímo po cestě, která vás stále rovně dovede k dálnici Lipské, kde se stočí doleva a po chvíli vede přímo na ni. Zde se od cesty odpojte po pěšince a pak se dejte doleva podél osady Na Padesátníku. Podél osady jděte až na její konec, kde se stočte doprava ulicí Na Padesátníku V. Pak přímo přejděte ulici Do Horoměřic a na kraji lesa se dejte doprava po jeho okraji, na další křižovatce znovu doprava, až z lesa vyjdete a dostanete se ke kótě Na Padesátníku (napravo od cesty), odkud vám k zastávce zbývá 1,4km.
Cesta vás dále dovede opět k Lipské silnici a několika podchodům, které míjejte a vystupte k Evropské ulici, podél níž směřujte až k zastávce Dědina.
Ačkoliv jste se dnes na první kótu nejspíš nedostali, myslím, že tato trasa byla zajímavá a určitě neobvyklá a pěkně ukazuje dnešní spojení lidí a přírody i historie a současnosti.