Značená trasa 3101 s prodloužením

Oblasti: Berounsko
Start: Zdice,,náměstí: 210019
            Zdice: Rt171+170
Popis trasy: Z autobusové zastávky Náměstí vyjděte vlevo při pohledu od Prahy (cesta na náměstí jde na opačnou stranu) po ulici k dálnici, kudy jde i modrá značka. Přejdete dálniční nadjezd a podejdete železnici, načež přijdete na křižovatku, kam přicházejí červená a zelená od nádraží.
Zde se dejte ostře doleva, přejděte říčku Litavku a za zatáčkou vlevo silnici opusťte doprava. Značky vás povedou k lesu a podél chat vlevo, po pěšině se dostanete až na louku, kde je turistické rozcestí, na němž se značky rozdělují - zelená jde doleva, přes louku přijde k lesu, kde si dávejte pozor na značení - zelená schází o kus dolů a pak jde vpravo souběžně s okrajem lesa; na jeho konci se pak dá doleva po cestě do Slavíků, v nichž se dává doprava a hned doleva. Dojdete na okraj osady, kde se dáte doleva a začnete prudce stoupat k lesu a jím na vrchol Koukolovy hory, kam vás přivede značená odbočka.
Nahoře je krásně opravená výklenková kaple a výhled na Králův Dvůr a Beroun; od kaple se na značku můžete vrátit zkratkou, zelená vás pak dovede na svůj konec na rozcestí se žlutou značkou. Po žluté se dejte doleva a pozorně sledujte značení; o kus níž jde na na rozcestí několika větších cest rovně na malou pěšinku a pak stále rovně prudce klesá k Popovicím. V nich to vemte rovně zkratkou a přímo dojděte ke kapličce sv. Jana Nepomuckého a železniční zastávce, kde žlutá skončí. Nyní pokračujte po hlavní ulici, jež se na návsi stočí doprava a po čase vás přivede na křižovatku, kde jděte vlevo směrem k dálnici, přejděte na pravou stranu a po chodníku spolu s místní žlutou přejděte Litavku i nadjezd dálnice, za nímž se nechte svést dolů a po stezce přijďte do Počaplů. Tam se dejte doprava - za další křižovatkou kus rovně je zastávka Pošta, kde staví spoje od Zdic, odbočivše vlevo zase přijdete na zastávku Počaply, kde některé spoje do Prahy začínají. Kolem zastávky Počaply také můžete jít dál nahoru - ke kostelu Nanebevzetí P. Marie.