Značená trasa 3082
Bubovice, u lomu -> Srbsko - 7km

Délka základní trasy (3082) je 6km.
Měřeno krokoměrem 7,96; základní trasa 6,93.

Trasa: Bubovice - Hostim - Srbsko
Oblasti: Český kras
Cesta z Bubovic: Ze zastávky Bubovice vyjděte rovně ke kapličce, pod níž se dejte doprava; za chvíli narazíte na cestu vlevo, na niž odbočte a přímo po ní dojděte na rozcestí Bubovice, u lomu, kde začíná zelená 3082.
Doprava do Bubovic: 311
Start: Bubovice, u lomu
Popis trasy: Z rozcestí jděte po zelené dolů na rozcestí u jeskyně, odkud vás značka povede mírně doleva stoupajíc a po čase začínajíc klesat na rozcestí Propadlé vody, odkud půjdete dolů do Hostimi. Na návsi se zde dáte doleva a po silnici vyjdete ze vsi; pak použivše zkratku vystoupáte na křižovatku, kde silnice opustíte, vyjdete po pěšině na větší cestu a po ní doprava budete stoupat ke kříži. U něj odbočte doprava na krásnou vyhlídku.
Následně vás značka povede k okraji lesa, za nímž jděte přímo (křoví budete mít po levé ruce) k silnici, již po chvíli opustíte mírně vpravo po malé pěšince (špatně označeno); zkratka vyústí v Srbsku, jímž po hlavní ulici dojdete do centra, kde přímo dojděte k řece Berounce, přejděte ji a vpravo vyjděte na železniční zastávku.