Značená trasa 3039
Černošice -> Loděnice - 17km

Trasa: Černošice - Hor. Černošice - Třebotov - Choteč - Chýnice - Vys. Újezd - Loděnice
Oblasti: Berounsko; Český kras; Praha a okolí
Start: Černošice: t171
Popis trasy: Od železniční zastávky vyjděte proti směru jízdy stoupající ulicí - po zelené. Před kostelem Nanebevzetí P. Marie se značka dává doleva na prudce stoupající ulici a nad ní vpravo vedouc vás k lesu, jímž pokračuje ve stoupání stáčejíc se vlevo; pak přijde na Sulavu. Zde jděte rovně nejprve společně s červenou, pak s modrou, po níž se můžete dát doprava a po chvilce po pěšince doleva k židovskému hřbitovu. Od něj se rovně po pěšince dostanete zpět na zelenou.
Značka vás pak přivede do Třebotova, jímž sejdete k rybníčku a od něj kolem tvrze přijdete ke kostelu sv. Martina, kde se dáte doprava, na hlavní doleva a pak hned doprava na silnici na Choteč. Po ní půjdete k serpentýně, kde si cestu zkrátíte rovně po zkratce a vstoupíte do vsi Chotče s kostelem sv. Kateřiny; pokud se k němu chcete podívat, opusťte na křižovatce, kde se zelená dává doprava, značku mírně doleva a po chvíli se dejte zase vlevo - na cestu ke kostelu.
Každopádně pak pokračujte po zelené dolů, kde vás za rozcestím s červenou vaše značka povede doleva, potom se dá doprava a dovede vás k lesu, jímž projdete k Chýnici, v níž se u autobusové zastávky dáte vpravo a okamžitě vlevo, na rozcestí za obcí opustíte hlavní rovně a půjdete po silničce na křižovatku u lesa, kde ji opustíte mírně doprava na cestu k vlečce, za níž vás zelená povede lesními stezkami k Vysokému Újezdu, před nímž zase vyjdete na silnici. Vsí projdete v podstatě rovně a pak se budete ubírat podél golfového hřiště k lesům, před nimiž se stočíte doprava a následně zamíříte doleva, abyste klesali po cestě vedoucí lesem kolem studánky s kapličkou k Loděnici. Pod lesem přijdete na silnici nalevo a po ní půjdete do městečka; u vápenky se stočíte doprava, za odbočkou k nádraží, na níž končí zelená, podejdete dálnici a přijdete na náměstíčko, v jehož hořejší části stojí kostel sv. Václava a nalevo od nějž je na hlavní ulici autobusová zastávka.